بهترین دکتر ارتورنسی در شیراز

بهترین دکتر ارتودنسی در شیراز [۵+ دکتر معروف] [خرداد ۱۴۰۱]

متخصص ارتودنسی در شیراز

بهترین دکتر ارتودنسی در شیراز

دکتر ارتودنسی شیراز

 

شیراز یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان فارس در جنوب کشور است. جمعیت شیراز در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۵۶۵۵۷۲ نفر بوده است که با احتساب جمعیت حومه شهر به ۱۸۶۹۰۰۱ نفر رسیده است. شیراز پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران و پرجمعیت ترین شهر جنوب کشور است.

ارتودنسی در شیراز

ارتودنسی یکی از شاخه‌های دندانپزشکی است که قرارگیری صحیح دندان‌ها و فک‌ها را بهبود می‌بخشد.ناهنجاری های دهان و فک و صورت شامل دندان‌های نامناسب و به هم ریختگی، تجمع دندان ها، ناهماهنگی، فک های کوچک، روی هم افتادن دندان ها، دندان های بیرون زده و جلوزده، کم رشدی و کوتاه شدن دندان ها می باشد

می‌توانند باعث انواع مشکلات سلامتی مانند اعتماد به نفس پایین یا مشکل در بلع و تنفس شوند و در نهایت تمیز نگه‌داشتن دندان‌ها را سخت‌تر کنند.

فردی که دندان هایش نامناسب چیده شده باشد در معرض خطر پوسیدگی و پریودنتال است. این حالت فشار زیادی به دندان های درگیر در جویدن غذا وارد می کند و در نتیجه عوارض مختلفی را در دراز مدت به جا می گذارد.

 

ارتودنسی در شیراز : بهترین دکتر ارتودنسی شیراز در سال 1400 + نمونه کار

در چه مواردی باید به ارتودنسی در شیراز مراجعه کنیم؟

تنها فردی که می تواند بگوید آیا نیاز به ارتودنسی دارید یا خیر، متخصص ارتودنسی در شیراز است. در صورت داشتن هر یک از موارد زیر می توانید به مطب بهترین متخصص ارتودنسی شیراز مراجعه کنید که به شرح زیر می باشد:

  • بایت بیش از حد زمانی که دندان های بالایی دارای همپوشانی بسیار عمودی با دندان های پایین هستند.
  • Underbite یک اصطلاح معروف برای «بولداگ» است که در آن دندان‌های ردیف پایین بسیار جلوتر از دندان‌های بالا هستند و دندان‌های ردیف بالا خیلی عقب هستند.
  • Crossbite، زمان جویدن، دندان های بالایی از قسمت عرضی، دقیقاً روی دندان های پایین قرار ندارند.
    Open bite به معنای باز شدن بین دو فک در جلو، پشت یا پهلو است.
  • Misplaced midline نامناسب زمانی است که دندان‌های بالایی دندان‌های بالا با خط میانی دندان‌های پایین تراز نباشد.
  • Spacing یا فاصله به معنای فاصله دندانی است که می تواند به دلیل از دست دادن دندان یا حتی رشد ناقص دندان ایجاد شود.
  • Crowding انباشتگی به معنای تجمع دندان ها در زمانی است که تعداد زیادی دندان (بیش از حد طبیعی) در تعدادی دندان وجود داشته باشد. این وضعیت می تواند منجر به از دست دادن دندان شود.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: چطور زاویه فک داشته باشیم ؟ [روش های عملی بدون جراحی]

بهترین سن برای ارتودنسی چه زمانی است؟

لازم به ذکر است که به محض جدی شدن هر گونه ناهنجاری در فک و دندان کودک، باید سریعاً او را به مطب بهترین متخصص ارتودنسی شیراز ببرید، حتی اگر کودک شما زیر ۸ سال باشد. زمانی که به موقع مراجعه کنید، می توانید برای شروع ارتودنسی به خوبی آماده شوید.

ادامه مطلب  بهترین جراح بلفاروپلاستی اصفهان

به طور کلی بهترین سن برای ارتودنسی از ۸ سالگی تا بلوغ کودک شماست. اما این بدان معنا نیست که اگر فردی بالای ۱۴ یا ۱۸ سال سن داشته باشد، نمی تواند از درمان ارتودنسی بهره کافی ببرد. درمان ارتودنسی بزرگسالان ممکن است بیشتر از ارتودنسی کودکان طول نکشد، اما در نتیجه به شکل مطلوب دندان های خود می رسند.

چگونه ارتودنسی به درمان شکاف بین دندان ها کمک می کند؟

ارتودنسی برای بستن فاصله بین دندان ها استفاده می شود که ابزارهای مختلفی برای آن وجود دارد. دو نوع ارتودنسی ثابت و متحرک وجود دارد که هر دو به تغییر موقعیت دندان ها و فک کمک می کنند. دستگاه ارتودنسی بسیار آهسته به دندان ها و فک فشار وارد می کند که به مرور زمان باعث تغییر مطلوب در دندان ها می شود.

میزان تغییر شکل دندان ها و سن و ویژگی های فیزیولوژیکی بیمار تعیین می کند که کدام نوع ارتودنسی برای درمان مشکلات دندانی انتخاب شود. بهترین متخصص ارتودنسی شیراز در هر مرحله از کار با بررسی وضعیت بیمار روش درمان ارتودنسی را تعیین و اعمال می کند.

ارتودنسی یکی از شاخه های دندانپزشکی است که هدف آن استفاده از آن برای تراز کردن دندان ها و تراز کردن فک ها است. یکی از مهمترین نقش های ارتودنسی تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های فک و صورت است.

 

این نوع روش را می‌توان از طریق درمان‌های ثابت یا متحرک، ارتودنسی با بریس‌های همرنگ دندان (سرامیک) (کامپوزیت) یا ارتودنسی نامرئی از طریق سیستم لینگوال (قرار دادن بریس پشت دندان) یا ارتودنسی نامرئی با شفافیت انجام داد.

شماره ثبت (Invisalign) و غیره؛ ارتودنسی ثابت را می توان به روش های Straight، Edgewise، Roth یا Damon و غیره انجام داد. علاوه بر این می توان از تکنیک های جدید مانند Mini Screw برای درمان ناهنجاری ها استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: هزینه زاویه سازی صورت گرد و چاق چقدر است؟ مرداد ۱۴۰۰

ارتودنسی بی رنگ چیست؟

امروزه افراد زیادی هستند که علاقه مند به ارتودنسی دندان های خود هستند اما از رنگ بریس های استفاده شده روی دندان ها ناراضی هستند.

ارتودنسی بدون رنگ می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای این افراد باشد تا به راحتی دندان های خود را تراز کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که از دندان های خود راضی نیستند و می خواهید آن ها را درست کنند.

ادامه مطلب  هزینه عمل پرینورافی واژن چقدر است؟ [تهران و کرج ]

 

براکت سرامیکی یا براکت فلزی؟ دکتر سولماز جلایر متخصص ارتودنسی اردبیل - ارتودنتیست اردبیل

ارتودنسی بی رنگ

ارتودنسی بدون رنگ یکی از روش های ارتودنسی دندان است که از بریس های سرامیکی در رنگ دندان ها استفاده می کند و همین امر نیز منجر به این می شود که رنگ بریس ها روی دندان شما قابل مشاهده نباشد.

شما می توانید از آن دسته افرادی باشید که از رنگ بریس های خود خجالت می کشند، با کمک این روش می توانید به راحتی مشکل خود را تا حد امکان حل کنید و سعی کنید با کمترین خودنمایی دندان های خود را مرتب کنید.

با این روش فقط سیم هایی که براکت ها را به هم وصل می کنند نمایش داده می شوند. برای حل این مشکل می توانید از ارتودنتیست خود نیز بخواهید از سیم هایی استفاده کند که دارای روکش سفید و همرنگ دندان های شما هستند.

رنگ این سیم ها نیز کمتر به چشم می خورد. این روش ممکن است بهترین راه برای مرتب کردن دندان های شما برای افرادی باشد که به توجه کمتری نیاز دارند.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: چطور چال گونه داشته باشیم ؟ [۱۰ روش طبیعی و عملی]

مزایای هر یک از انواع ارتودنسی چیست؟

به طور کلی درمان ارتودنسی را می توان به دو گروه تقسیم کرد. یکی از انواع درمان ارتودنسی اصلاح دندان است و نوع دیگر درمان رفع بدشکلی فک است که هر یک از انواع درمان ها نیاز به دستگاه خاصی برای رفع بدشکلی دارند.

زمانی که بیمار با هر یک از ناهنجاری های دندانی یا فک و صورت همراه است باید در زمان مناسب با مطب بهترین متخصص ارتودنسی شیراز تماس گرفته و همکاری خوبی داشته باشد.

با مراجعه به موقع، هر یک از مشکلات بیمار را می توان به راحتی با ارتودنسی درمان کرد، اما اگر بیمار نتواند در زمان مناسب به مطب مراجعه کند و در طول درمان ارتودنسی همکاری خوبی نداشته باشد و در حالی که تغییر شکل فک او بسیار زیاد است، این مشکل است.

ممکن است نیاز به جراحی فک برای از بین بردن مشکل فک باشد. در این صورت بیمار ابتدا تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرد و سپس تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

 

چرا ارتودنسی دندان مهم است؟ | کلینیک دندانپزشکی خوب غرب تهران|درمانگاه دندانپزشکی|متخصص ارتودنسی|متخصص ایمپلنت

مزایای ارتودنسی دندان در شیراز چیست؟

 

هر روشی مزایا یا عوارضی دارد که از مزایای ارتودنسی دندان در شیراز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ سلامت حفره دهان و کاهش خطر پوسیدگی دندان
  • بهداشت دهان و دندان را تسهیل کنید
  • جویدن غذا و لذت بردن از تغذیه کافی آسان تر می شود.
  • الگوی طبیعی رشد فک و دندان ها دیگر مختل نمی شود.
  • ظاهر دندان ها بسیار زیبا است و لبخند زیبایی را ارائه می دهد.
  • در این حالت دندان ها احتمالا عمر بیشتری خواهند داشت.
  • رشد فک را از طریق ارتودنسی هدایت می کند.
  • نیازی به برداشتن دندان های طبیعی که کج شده اند نیست.
ادامه مطلب  بهترین دکتر هومیوپاتی در تهران

 

ارتودنسی در شیراز چه عوارضی دارد؟

همانطور که گفته شد ارتودنسی مزایای بسیاری دارد و همچنین دارای عوارض زیر می باشد که عبارتند از:

خراش ها و زخم ها: به دلیل وجود بریس های فلزی در دندان، ممکن است زخم ها در دهان زخم ایجاد کنند، اما اگر به درستی مراقبت شوند، آسیبی به آنها وارد نخواهد شد.

احساس درد ناشی از بریس ها: زمانی که بریس ها و بریس ها برای اولین بار روی دندان ها قرار می گیرند، ممکن است در چند روز اول احساس درد و حساسیت بسیار خفیفی داشته باشید.

پوسیدگی و بیماری لثه: غذا می تواند بین براکت های ارتودنسی گیر کند که به طور قابل توجهی رشد باکتری های دهان را افزایش می دهد و در نهایت منجر به پوسیدگی دندان و تخریب لثه می شود. اگر فردی بهداشت دهان و دندان را رعایت نکند و از مسواک و نخ دندان استفاده نکند، ممکن است این مشکل ایجاد شود.

احتمال پوسیدگی و آسیب به مینای دندان: عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و در بیشتر موارد جنسیت به اصطلاح آهکی می تواند به فرسایش و آسیب به مینای دندان کمک کند. این حاشیه می تواند در طول دوره ارتودنسی به دلیل چسبندگی براکت به مینای دندان ظاهر شود.

 

خطر بازگشت درمان ارتودنسی: یکی از عوارض ارتودنسی، خطر بازگشت ناهنجاری ها پس از درمان است. اگر این درمان ها در حال توسعه باشند، برگشت پذیر نخواهند بود. برای ارتودنسی بهتر است با یک متخصص ارتودنسی مجرب مشورت کنید تا دچار این مشکل نشوید.

کوتاه شدن کانال ریشه: احتمال تحلیل و کوتاه شدن کانال ریشه حدود ۳ تا ۵ درصد و بسیار کم است. در طول درمان، قطعات کوچک ریشه را می توان شکست و ترمیم کرد. این عوارض پس از ارتودنسی باید در بیماران با سابقه آسم یا تروما بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امکان تشدید مشکلات قبلی دندانی: در ارتودنسی برای اینکه دندان ها را به موقعیت ایده آل برسانند، فشار ثابتی از طریق بریس به دندان ها وارد می شود. این فشار می تواند برخی از مشکلات از قبل موجود مانند تورم و حتی پوسیدگی دندان را تشدید کند.

مدت زمان درمان ارتودنسی: درمان ارتودنسی دندان معمولاً از ۱۸ تا ۲۴ ماه طول می کشد و بسته به نوع درمان ممکن است متفاوت باشد. وجود یک بیماری زمینه ای در فرد و ایفا نکردن او نقش مهمی در طول مدت روند بهبودی دارد.

حتما ببینید

مزوتراپی بینی چیست

هزینه مزوتراپی بینی چقدر است؟ [ در خرداد ۱۴۰۱]

هزینه مزوتراپی بینی چقدر است؟ اگر شما هم به دنبال مزوتراپی بینی هستید و اطلاعاتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *