روانشناس خوب در کرج

روانشناس خوب در کرج

اگر شما هم به روانشناس و مشاور خوب در کرج نیاز دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. همانطور که جسم ما نیاز به درمان و مراقبت دارد، روح ما نیز به مراقبت های ویژه ای نیاز دارد تا بتوانیم سلامت روح خود را حفظ کنیم. بحث روانشناسی و مشاوره در زمینه های مختلفی مانند روانشناسی کودک، ازدواج، طلاق و … می تواند مشکلات شما را حل کند. اگر در استان البرز و شهر کرج زندگی می کنید، می توانید به روانشناسان مجرب و کارکشته ای دسترسی داشته باشید که در این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

ویژگی های یک روانشناس خوب چیست؟

همانقدر که مراجعه به یک مشاور و روانشناس در زندگی اهمیت دارد، انتخاب یک روانشناس خوب نیز مهم است. به همین دلیل بهتر است ویژگی های یک مشاور خوب را بشناسید تا بتوانید بهترین دکتر روانشناس را برای مراجعه انتخاب کنید. در ادامه با چند مورد از ویژگی های یک روانشناس خوب آشنا خواهید شد.

قابل اعتماد بودن

قبل از هر چیز یک روانشناس خوب یا مشاور خوب باید بتواند اعتماد شما را به خود جلب کند. برای درمان روح و روان باید محیطی آرام و قابل اعتماد ایجاد شود و فرد مراجعه کننده در این محیط بتواند خواسته های خود را بیان کند. اگر در مطب یک دکتر نتوانستید احساس آرامش کافی را بدست آورید، مطمئنا به روانشناس خوبی مراجعه نکرده اید. شما در هنگام مراجعه به روانشناس نباید استرس یا اضطراب خاصی را احساس کنید و به راحتی با دکتر صحبت کنید.

تمام این موارد به دکتر روانشناس یا مشاور مربوط می شود که بتواند با صحبت های خود این حس اعتماد و آرامش را به شما منتقل کند. این احساس اعتماد و آرامش از طرف تراپیست باید در همان جلسه اول به خوبی حس شود.

ادامه مطلب  بهترین دکتر ارتودنسی در شیراز [5+ دکتر معروف] [خرداد 1401]

روانشناس خوب باید خوشرو باشد

بسیاری از مراجعات به مطب روانشناسان، به علت استرس و اضطراب است. اگر شما در نگاه اول با یک دکتر عبوس یا ناراحت و کم انرژی روبرو شوید، مطمئنا احساس خوبی نخواهید داشت. به همین دلیل خوشرو بودن یکی از ویژگی های مهم یک روانشناس خوب است که می تواند اعتماد شما را به خود جلب کند. در قدم اول برای بهبود حال یک مراجع، باید روحیه‌ی او بهبود پیدا کند، بنابراین به دنبال مشاور خوبی باشید که در نگاه اول روحیه‌ی شما بهبود پیدا کند، نه اینکه از ملاقات او دچار استرس و اضطراب شوید.

روانشناس خوب، خوب گوش می دهد

شنونده بودن یک مهارت برای روانشناسان خوب و مجرب محسوب می شود. شاید بسیاری از مشکلات زناشویی و خانوادگی، به علت عدم گوش دادن و لذت نبردن از هم صحبتی زوجین باشد. برای حل مشکلات خانوادگی و همسرداری، باید به مشاور ازدواج مراجعه کنید. مشاوران خوب ازدواج، شنونده های خوبی هستند که به خوبی صحبت های شما را گوش می دهند و احساس امنیت و آرامش را در دل شما ایجاد می کنند.

اگر در دیدار اول از طریق زبان بدن و یا عدم گوش دادن به صحبت های شما، احساس بدی به شما منتقل شد، مطمئنا باید به دنبال یک روانشناس خوب دیگر باشید. درک و فهم از صحبت های مراجعه کننده، نکته ای است که با قدرت شنیداری خوب محقق می شود، پس روانشناسی که مدام در میان صحبت های شما حرف میزند، نمی تواند مورد مناسبی برای درمان حال روحی شما باشد.

ادامه مطلب  هزینه عمل پرینورافی واژن چقدر است؟ [تهران و کرج ]

انتقال امیدواری

منفی بافی و ناامیدی یکی از مشکلات رایج در مراجعه کنندگان به مطب روانشناسان است. شاید برای عده ای، زندگی در یک نقطه به پایان خود برسد، اما روانشناس باید با مهارت های خود امید را در این افراد زنده کند و زنده نگهدارد. بنبابراین یک روانشناس خوب باید در مرحله اول با گفتار خود احساس امید و انگیزه کافی را به شما منتقل کند، نه اینکه شما پس از برگزاری چندین جلسه احساس منفی بافی بیشتری داشته باشید. هرچقدر شما امید و انگیزه بیشتری برای زندگی داشته باشید، می توانید برای بهبود خود تلاش کنید.

احتمالا شما هم شنیده باشید که فرد تا وقتی خودش نخواهد، نمی توان به بهبود او کمک کرد. بنابراین این خودخواستگی را باید با افزایش امید و انگیزه در فرد به وجود آورد.

روانشناس خوب در کرج

مهارت های ارتباطی بین فردی

یکی دیگر از مهارت هایی که در یک روانشناس خوب دیده می شود، ارتباط گرفتن با افراد است. شما چه درونگرا باشید و چه برونگرا، باید روانشناس به خوبی با شما ارتباط بگیرد. اگر ارتباطات مناسبی بین مراجع و مشاور به وجود نیاید، احتمالا جلسات مشاوره به زودی قطع خواهد شد.

مشخص کردن هدف های درمانی

اهداف درمانی و مسیر راه درمان برای مراجع باید مشخص شود. مراجع در همان جلسه اول متوجه مشکلات و راه حل های درمانی شود تا به خوبی بتواند با موضوع کنار بیاید. البته برای همه مراجعه کنندگان نمی توان یک نسخه پیچید و روانشناسان بر طبق صلاحدید مراجعه کننده تشخیص می دهند که این اهداف درمانی از چه زمانی برای مراجع تشریح شود.

ادامه مطلب  بهترین دکتر جراحی فک در تهران [10 دکتر برتر در اردیبهشت 1401]

معرفی مشاور خوب در کرج

مشاوره یکی از نیاز هایی است که در مقاطع مختلف زندگی می تواند راه نجات شما از مشکلات باشد. بنابراین بدون هیچ ترسی می توانید به یکی از بهترین روانشناسان یا مشاوران در کرج مراجعه کنید. اگر به دنبال یک روانشناس خوب در کرج هستید، می توانید. در ادامه نشانی و راه های ارتباطی با ایشان را قرار می دهیم.

آدرس: کرج بلوار طالقانی شمالی روبروی گل رز کوچه نعمت اللهی پلاک ۱۰ واحد ۱۸ طبقه ۵

شماره تلفن:

۰۲۶۳۴۴۱۷۵۶۷
۰۹۰۳۶۴۱۱۲۲۵

حتما ببینید

بهترین جراح بینی استخونی در شیراز

بهترین جراح بینی استخوانی در شیراز ( معرفی ۸ دکتر معروف در ۱۴۰۱)

امروزه افراد زیادی در شهرهای مختلف از جمله شیراز به دنبال جراحی های زیبایی مانند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *