بهترین دکتر پوست تهران برای لک

بهترین دکتر پوست تهران برای لک

لک یکی از شایع‌ترین عارضه‌‌های پوستی است. در این عارضه، بخشی از پوست، رنگی متفاوت از دیگر نقاط پوست پیدا می‌کند و لکه‌هایی را به وجود می‌آورد. ایجاد لک بر روی پوست دلایل متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‎ها می‌توان به آسیب‌های ناشی از نور خورشید، لک ناشی از تغییرات هورمونی و لک‌های ژنتیکی اشاره کرد. در این مطلب در مورد لک، دلایل ایجاد و راهکارهای درمان آن صحبت می‌کنیم و به معرفی بهترین دکتر پوست تهران برای لک صورت می‌پردازیم.

اگر لک‌های پوستی روی بدن­تان روز به‌روز محدوده بیشتری را درگیر می‎کند یا تیره‌تر می‌شود، حتما به متخصص پوست تهران مراجعه کرده و بهترین دکتر پوست تهران صورت را انتخاب کنید.

لک‌های پوستی و انواع آن

لک، به عارضه‌ای گفته می‌شود که در آن بخشی از پوست تغییر رنگ می‌دهد و تیره‌تر از دیگر نقاط می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‎دهد که پوست بیش از اندازه ملانین تولید کند. لک‌های پوستی انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

کک و مک

کک و مک یا فرکل، یکی از شایع‌ترین انواع لک‌های پوستی است. این لک‌ها به ‌صورت نقطه‌های ریز ظاهر می‌شوند و رنگ‌های متفاوتی دارند. کک و مک به‌ دلیل توزیع نامتوازن رنگدانه‌ها در پوست ایجاد می‎‌شود و معمولا از سنین پائین فرد را درگیر می‌کند. برای درمان این عارضه، می­توانید نزد بهترین دکتر پوست تهران برای لک صورت بروید.

لک ناشی از بارداری

لک ناشی از بارداری که با عنوان ملاسما نیز شناخته می‌شود، نوعی لک است که زنان باردار را درگیر می‌کند. ملاسما در دوران بارداری به‌ دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می‎افتد و تولید ملانین را افزایش می‌دهد. مصرف قرص‌های ضد بارداری در بانوان نیز از دیگر دلایل ایجاد ملاسما محسوب می‌شود و لکه‌های تیره‎ای را بر روی پوست به ‌وجود می‎آورد.

جای جوش

افرادی که دچار آکنه و جوش هستند، معمولا لک‌های زیادی بر روی پوست خود دارند. این لکه‌ها پس از بهبود جوش بر روی صورت می‎مانند و ظاهر ناخوشایندی را ایجاد می‎کنند. شما می­توانید با مراجعه به متخصص پوست تهران، این مساله را درمان کنید.

ادامه مطلب  مزایای ایمپلنت دیجیتالی

لک‌های پیری

لک‌های پیری با افزایش سن ایجاد می‌شوند و قهوه‌ای رنگ هستند. این لک‌ها معمولا بر روی پوست صورت و پشت دست‌ها ظاهر می‌شوند. در واقع، لک‌های پیری بر روی نقاطی دیده می‎شوند که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند. بهتر است در اسرع وقت برای درمان این عارضه، به سراغ دکتر پوست تهران برای لک صورت بروید.

لک ناشی از التهاب‌های پوستی

برخی از بیماری‌ها با التهاب پوست همراه هستند. التهاب پوستی دانه‌های قرمز و قهوه‌ای رنگ همراه با خارش را بر روی پوست ایجاد می‎کند و پس از بهبود، لکه‌هایی را بر جای می‎گذارد.

جای زخم

در برخی از افراد جای زخم پس از بهبودی تغییر رنگ می‎دهد و مقداری تیره‌تر یا روشن‌تر از دیگر نقاط دیده می‎شود. هرچه زخم عمیق‌تر باشد، لک ایجادشده بر روی پوست بیشتر خواهد بود.

لک‌های مادرزادی

لک‌های مادرزادی لک‌هایی هستند که از همان بدو تولد بر روی پوست نوزاد وجود دارند. این لک‌ها از لحاظ اندازه، شکل و رنگ متفاوت هستند و معمولا تا آخر عمر بر روی بدن باقی می‌مانند.

blank

دلایل ایجاد لک‌های پوستی

به‌ هم خوردن تعادل، تولید ملانین و افزایش آن دلایل متعددی دارد که پس از تشخیص دکتر پوست تهران برای لک صورت می­توانید برای درمان آن اقدام کنید. این دلایل عبارتند از:

آسیب ناشی از نور خورشید

نور خورشید اشعه‎های مضر بسیاری دارد و آسیب زیادی به پوست‌ می‌رساند. یکی از این آسیب‌ها، ایجاد لکه‌های پوستی است. بسیاری از لکه‌هایی که در این مطلب به آن اشاره کردیم، در نتیجه قرارگیری در زیر نور خورشید و عدم محافظت درست از پوست ایجاد می‌شوند.

ادامه مطلب  هزینه عمل پرینورافی واژن چقدر است؟ [تهران و کرج ]

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی یکی از دلایل ایجاد لک محسوب می‎شود و اغلب بانوان را درگیر می‌کند. استروژن، پروژسترون، تستوسترون و هورمون‏های غده تیروئید، هورمون‌هایی هستند که لک‌های پوستی را ایجاد می‎کنند.

عوارض جانبی دارو

داروها از دیگر مواردی هستند که می‌توانند بر روی تولید ملانین تأثیر بگذارند. می­توانید در این خصوص از دکتر پوست تهران برای لک صورت مشاوره بگیرید. البته برخی داروهای خاص، مانند داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، تتراسایکلین‌ها و داروهای روان‎گردان، از این دست داروها هستند. داروهای ضد سرطان، ضد مالاریا و داروهایی که برای از بین­بردن جوش مورد استفاده قرار می‎گیرند نیز ممکن است لک‌های پوستی را ایجاد کنند.

لک‌های ناشی از کمبود ویتامین

کمبود ویتامین نیز می‎تواند در تولید ملانین پوست اختلال ایجاد کند و تعادل آن را به‌هم بریزد. ویتامین‌های B12، A، C، اسید فولیک و … از جمله‌ ویتامین‎هایی هستند که در صورت کمبود، لک‌های پوستی را ایجاد می‎کنند.

درمان لک‌های پوستی

روش‌های مختلفی برای درمان لک‌های پوستی وجود دارد. دکتر پوست تهران برای لک صورت، ابتدا لک را مورد بررسی قرار می‌دهد و با توجه به نوع و علت آن، بهترین درمان را برای بیمار در نظر می‎گیرد.

  • تجویز ویتامین‌ها: اگر لک‎های پوستی به‌ دلیل کمبود ویتامین اتفاق افتاده باشد، متخصص پوست تهران از ویتامین C، ویتامین A یا دیگر مشتقات آن برای درمان استفاده می‎کند.
  • استفاده از کرم‌های ضد لک و روشن‌کننده: در برخی مواقع پزشک، کرم‌های روشن‌کننده یا پمادهای ضد لک را برای بیمار تجویز می‎کند. این کرم‌ها میزان تولید ملانین در پوست را کاهش داده و به‌مرور لک‌ها را از بین می‎برند.
  • لایه‌برداری: لایه‌بردار، نوعی پماد یا محلول شیمیایی است. این ماده لایه سطحی پوست را از بین می‎برد و شرایط را برای رشد پوست جدید آماده می‎کند.
  • لیزر درمانی: لیزر یکی از جدیدترین روش‎های درمانی است. دستگاه لیزر کار خود را با امواج نوری انجام می‌دهد و با هدف قرار دادن ملانین‌ها، لک‌های پوستی را از بین می‎برد. این روند را می­بایست با نظر دکتر پوست تهران برای لک صورت انجام دهید.
  • میکرودرم ابریژن: میکرودرم یک دستگاه ساینده است. این دستگاه مانند یک لایه‌بردار عمل می‌کند و با از بین­بردن لایه سطحی پوست، تولید کلاژن‌ها را افزایش داده و شرایط را برای رشد سلول‌های پوستی جدید آماده می‎کند.
ادامه مطلب  بهترین جراح بینی استخوانی در شیراز ( معرفی 8 دکتر معروف در 1401)

blank

چه زمانی به دکتر پوست مراجعه کنیم؟

لک‌های پوستی خطری برای انسان ندارند، اما ظاهر ناخوشایندی ایجاد کرده و بر روی اعتمادبه‌نفس و روحیه افراد تأثیر می‌گذارند. برخی از لک‌های پوستی به‌ مرور و با گذشت زمان از بین می‏روند، اما برخی از آن‌ها ماندگار هستند و حتی ممکن است در اثر تغییر شرایط آب‌وهوایی یا دلایل دیگر، افزایش پیدا کنند. بهتر است برای درمان انواع لک پوستی به دکتر پوست در تهران مراجعه کنید. برای ثبت نوبت ابتدا وارد سایت دکترتو شوید و از فیلتر شهر، تهران را انتخاب کنید. در لیست پزشکان تهران ، از فیلتر تخصص، پوست و مو را انتخاب کنید و از بین متخصصان پوست و مو تهران، یکی از پزشکان را انتخاب کرده و نوبت خود را ثبت کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد انواع لک‎های پوستی صحبت کردیم و دلایل ایجاد لک و راهکارهای درمانی آن را مورد بررسی قرار دادیم. لک، یکی از شایع‌ترین عارضه‌های پوستی است. این عارضه دلایل مختلفی دارد و اغلب افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال را درگیر می‎کند.

لک‌های پوستی در اغلب موارد قابل درمان هستند. کافی‌است به بهترین دکتر پوست تهران برای لک صورت مراجعه کنید. متخصص، پوست آسیب‌دیده را درمان می‌کند و ظاهر جذاب‌تر و زیباتری به شما می‌دهد.

حتما ببینید

بهترین جراح بینی استخونی در شیراز

بهترین جراح بینی استخوانی در شیراز ( معرفی ۸ دکتر معروف در ۱۴۰۱)

امروزه افراد زیادی در شهرهای مختلف از جمله شیراز به دنبال جراحی های زیبایی مانند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *