بهترین دکتر هومیوپاتی

بهترین دکتر هومیوپاتی در تهران

بهترین دکتر هومیوپاتی در تهران

هومیوپاتی در شیراز

دکتر هومیوپاتی تهران

متخصص هومیوپاتی

هومیوپاتی طب مکمل یا جایگزین به موازات علم پزشکی بوده و یکی از شاخه های طب میباشد. این روش درمانی منشأ گیاهی دارد و با تحریک سیستم ایمنی بدن و تعادل برقرار کردن بین ذهن و روح میتواند مشکلات بیمار را حل کند.

هومیوپاتی متکی بر دارو نیست ولی پزشکان عمومی و متخصص، روانپزشکان و ماماها می توانند در حیطه کاری خود از این طب استفاده کنند.

هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی یا «درمان مشابه» یک روش درمانی ویژه است که در آن فرد با ایجاد تحریک دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار یا به عبارتی سیستم عصبی ، بهبود می یابد. بیمار با تحریک نیروهای حیاتی و حفاظتی خود درمان می شود.

در تعریفی دیگر، هر دارویی که بتواند علائمی را در یک فرد سالم ایجاد کند، می تواند همان علائم را در یک فرد بیمار درمان کند.

تفاوت درمان هومیوپاتی با سایر درمان ها در این است که بر روی یک بیماری تمرکز نمی کند، بلکه بر مجموعه ای از علائم بیمار تمرکز می کند. هدف این دارو فقط درمان بیماری نیست، بلکه ریشه کنی بیماری در بیمار است.

هومیوپاتی به طب سنتی آلمان معروف است. سازمان بهداشت جهانی آن را طب جایگزین و مکمل می نامد. طب جایگزین به معنای رشته هایی مانند طب سوزنی و هومیوپاتی است که حتی تحت شرایط خاصی می تواند جایگزین درمان های مرسوم شود.

ویژگی درمان هومیوپاتی چیست؟

ماده ای است که علائم مشابه بیماری خاصی را در بدن سالم ایجاد می کند و می تواند فرد مبتلا را درمان کند. یکی دیگر از ویژگی هایی که این درمان را نه تنها از طب رایج، بلکه از سایر انواع طب مکمل متمایز می کند،

این است که داروهای مورد استفاده در هومیوپاتی به قدری رقیق هستند که در بیشتر موارد در یک دوز دارو به بیمار داده می شود. تنها یک مولکول از ماده ای باشد که منبع اصلی دارو است. داروهای هومیوپاتی منشا طبیعی دارند، یعنی. از گیاهان، حیوانات، میکروب ها یا مواد معدنی ساخته شده اند.

ادامه مطلب  بهترین جراح بلفاروپلاستی اصفهان

کدام بیماری ها با هومیوپاتی موثرتر درمان می شوند؟

تمام بیماری هایی که مکانیسم های خود درمانی بدن می توانند آن ها را درمان کنند با هومیوپاتی قابل درمان هستند که شامل بیماری های مختلف جسمی و روحی می شود. اما نکته مهم در هومیوپاتی، تشخیص داروی مناسب برای بیمار است که اغلب دشوار است. موضوع دیگر این است که هومیوپاتی بیمار را درمان می کند نه بیماری.

بنابراین، دو بیمار، هر دو مبتلا به دیابت نوع ۲، ممکن است دو نوع مختلف دارو دریافت کنند. یا دارویی که برای بیمار میگرنی تجویز می شود تا همزمان ورم معده او را درمان کند.

با این حال، برخی معتقدند که داروهای هومیوپاتی شبیه به دارونما بیشتر القایی هستند و تأثیر کمی بر فیزیولوژی بدن دارند.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین جراح بینی استخوانی در شیراز

برای پاسخ به این شبهه، باید به مطالعات استاندارد انجام شده در مورد اثربخشی داروهای هومیوپاتی مراجعه کنیم. مطالعات استاندارد متعددی داروهای هومیوپاتی را مقایسه کرده و اثربخشی داروهای هومیوپاتی را اثبات می کند.

همچنین مطالعات زیادی بر روی نوزادان و حیوانات غیر القا شده وجود دارد که اثربخشی داروهای هومیوپاتی را تایید می کند.

درست است که تاکنون هیچ توجیه علمی برای عملکرد داروهای هومیوپاتی وجود نداشته است، اما باید توجه داشت که توجیه مکانیسم اثر دارو یا درمان یک چیز و اثربخشی آن چیز دیگری است.

به عنوان مثال، داروهایی وجود دارند که سال ها بدون مکانیسم اثر مشخص برای درمان بیماری ها استفاده می شوند. چون در عمل ثابت شده که این بیماری را درمان می کنند، حالا اگر ندانیم این دارو چگونه کار می کند، مشکل ماست نه دارو.

چرا از هومیوپاتی به عنوان یک درمان پذیرفته شده در عمل استفاده نمی شود؟

دلایل متعددی برای این امر وجود دارد، از جمله اینکه تولید داروهای هومیوپاتی به اندازه داروهای معمولی برای شرکت های دارویی سودآور نیست و بنابراین مقاومت ذاتی صاحبان این کارخانه ها در برابر گسترش روش هایی مانند هومیوپاتی وجود دارد. به عنوان یک قاعده، این ممکن است تنها دلیل نباشد.

ادامه مطلب  بهترین دکتر جراحی فک در تهران [10 دکتر برتر در اردیبهشت 1401]

دلیل دیگر که شاید به اندازه مورد اول اهمیت داشته باشد به خود هومیوپاتی برمی گردد و اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم به فرآیندی برمی گردد که در حال حاضر برای تشخیص و درمان در هومیوپاتی استفاده می شود.

فرآیند تشخیص در هومیوپاتی، به ویژه برای درمان افراد مبتلا به بیماری های مزمن، اغلب فرآیندی زمان بر، دشوار و مستلزم داشتن شرح حال بسیار دقیق از بیمار است. علاوه بر این، کاملاً به نوع درمان و همکاری بیمار بستگی دارد.

به جرات می توان گفت که عدم توجیه مکانیسم اثر داروهای هومیوپاتی، جدای از تمام نقاط ضعف ذکر شده در بالا، منجر به استفاده کنونی از تنها درصدی از اثربخشی واقعی هومیوپاتی شده است.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین دکتر پوست تهران [۱۳+ دکتر برتر]

داروهای هومیوپاتی چگونه تهیه می شوند؟

گیاهان، مواد معدنی و محصولات حیوانی معمولاً در تهیه داروهای هومیوپاتی استفاده می شوند. مواد متداول مورد استفاده در این روش:

  • پیچک سمی؛
  • آرسنیک سفید؛
  • زنبور له شده؛
  • گیاهی به نام آرنیکا.

به عنوان مثال، پیاز باعث اشک در چشم شما می شود و بنابراین به عنوان یک داروی هومیوپاتی برای درمان آلرژی استفاده می شود.

 

برای تهیه این داروها، پزشک مواد اولیه را به خوبی خرد می کند، سپس آنها را در الکل یا آب می ریزد و محلول را به شدت تکان می دهد تا رقیق شود.

در این فرآیند طولانی به نام تقویت، ماده اولیه کاملا ضعیف می شود. پزشکان معتقدند که این فرآیند باعث آزاد شدن خواص درمانی ماده مورد نظر می شود. بنابراین، هر چه دارو رقیق‌تر باشد، دوز آن کمتر و در نتیجه اثربخشی آن بیشتر می‌شود.

در واقع، بسیاری از این داروها آنقدر رقیق می شوند که دیگر حاوی مولکول های ماده اصلی نیستند.

همچنین فرآورده هایی که به صورت قرص یا قرص در دسترس هستند، ابتدا دارو را بر اساس قندهایی مانند لاکتوز و ساکارز تهیه کرده و سپس محلول هومیوپاتی را با آن ترکیب می کنند.

ادامه مطلب  بهترین دکتر پوست تهران [13+ دکتر برتر در خرداد 1401]

می توانید داروهای هومیوپاتی را بدون نسخه از داروخانه ها و خواربار فروشی ها خریداری کنید. دوز و کیفیت این محصولات به سازنده دارو بستگی دارد. این دارو می تواند به صورت قرص، قطره (مایع)، کرم، ژل یا قرص باشد.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین دکتر جراحی فک در تهران [۱۰ دکتر برتر در سال ۱۴۰۰]

طب هومیوپاتی – مطب هومیوپاتی کلاسیک

کدام بیماری ها را می توان با هومیوپاتی درمان کرد؟

پزشکان از این روش برای درمان بیماری های مختلف از جمله بیماری های مزمن استفاده می کنند. برخی از این بیماری ها عبارتند از:

انواع آلرژی؛
میگرن؛
افسردگی؛
سندرم خستگی مزمن؛
روماتیسم مفصلی؛
سندرم روده تحریکپذیر؛
سندرم پیش از قاعدگی؛
اسهال؛
احساس بی حوصلگی از سفر؛
آنفولانزا

برخی از بیماری‌های خفیف‌تر مانند کبودی، خاراندن سطحی، دندان درد، سردرد، حالت تهوع، سرفه و سرماخوردگی نیز با هومیوپاتی قابل درمان هستند.

به خاطر داشته باشید که از هومیوپاتی برای درمان بیماری هایی که تهدید جدی برای سلامتی هستند استفاده نکنید، مانند:

آسم ها
سرطان ها
بیماری های قلبی
موارد اورژانسی

 

کدام بیماریها با طب هومیوپاتی درمان می شوند؟

هومیوپاتی و افسردگی؛ آیا هومیوپاتی می تواند افسردگی را درمان کند؟

بله، هومیوپاتی می تواند افسردگی را درمان کند.

– هومیوپاتی و درمان اختلال وسواس اجباری. آیا هومیوپاتی اختلال وسواس فکری را درمان می کند؟

بله، هومیوپاتی می تواند اختلال وسواس فکری جبری را درمان کند.

– هومیوپاتی و کاهش وزن؛ آیا هومیوپاتی به کاهش وزن کمک می کند؟

در حال حاضر هیچ مدرک یا تحقیق علمی برای اثبات تأثیر هومیوپاتی بر کاهش وزن وجود ندارد. با این حال، تعدادی از داروهای هومیوپاتی برای کاهش وزن استفاده می شود.

آیا می توان از داروهای هومیوپاتی در دوران بارداری استفاده کرد؟

اگر باردار هستید، در دوران شیردهی هستید، فکر می کنید ممکن است باردار باشید یا می خواهید باردار شوید، از داروهای هومیوپاتی استفاده نکنید، مگر اینکه پزشک به شما بگوید.

 

حتما ببینید

مزوتراپی بینی چیست

هزینه مزوتراپی بینی چقدر است؟ [ در خرداد ۱۴۰۱]

هزینه مزوتراپی بینی چقدر است؟ اگر شما هم به دنبال مزوتراپی بینی هستید و اطلاعاتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *