زاویه فک در خانم

چگونه زاویه فک داشته باشیم زنانه ؟ [معرفی روش های بدون جراحی]

چطور زاویه فک داشته باشیم

چگونه زاویه فک داشته باشیم زنانه

تمرینات زاویه سازی فک

قیمت پروتز مدپور

چگونه زاویه فک داشته باشیم

زاويه دار كردن صورت با ورزش

تمرین فک زاویه دار

فک زاویه دار مردانه با ورزش

ورزش برای زاویه فک

زاویه سازی فک با ورزش

  • زاویه سازی صورت با ورزش

زاویه سازی فک و صورت در زمانی کوتاه!

شما میتوانید با چند حرکت ورزشی در مدت زمان ۱ الی ۳ ماه کمی به فک خود زاویه دهید . با افزایش سن شکل همه ی اعضا بدنتان فرق خواهد کرد فک هم از این قاعده مستثنی نیست.

ممکن است با انجام ورزش های مخصوص که شاید در کل روز یک ربع وقت شما را بگیرد دیگر نیازی به تزریق و عمل زاویه سازی فک نباشد.

ولی خیلی دلتان را خوش نکنید! نتیجه ای که شما در اثر تزریق ژل ، لیفت و … برای زاویه سازی فک و صورت میکنید به مراتب اثر گذاری بیشتر و واضح تری میگذارد.

با عمل زاویه سازی فک شما زودتر و در آن واحد تغییرات را احساس میکنید . این در حالی است که با انجام ورزش هایی در دوره های ۳ ماهه تغییراتی در زاویه فک تان ایجاد میکنید که کمتر از عمل ها تغییراتی ایجاد میکند.

اولین چیزی که در مواجهه با افراد مختلف به آن توجه می‌ کنیم، چهره است. به همین دلیل، طبیعی است که همه ما تا حد زیادی برای زیباتر شدن چهره خود تلاش کنیم. در واقع نتایج تحقیقات علمی نشان می‌ دهند که جذابیت برای انسان‌ ها بسیار مهم است.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: چطور چال گونه داشته باشیم ؟ [۱۰ روش طبیعی و عملی]

هزینه زاویه دار کردن صورت

با افزایش سن، فرم صورت (چه در مردها و چه در زن‌ ها) تغییر پیدا می‌ کند. اگر چربی اضافی در ناحیه گردن و فک وجود داشته باشد، یا اگر عضلات شروع به تحلیل رفتن بکنند، خط فک و چانه فرم اصلی خود را از دست می‌ دهد و دیگر زیاد دیده نمی‌ شود.

ما نمی‌ توانیم با پیری صورت یا عوامل ژنتیکی موثر در چهره خود مبارزه کنیم، اما می‌ توانیم با انجام دادن چند حرکت ساده، فرم فک و چانه خود را زیباتر کنیم.

زاویه سازی فک با ورزش یا فک زاویه دار مردانه با ورزش یکی از راحت ترین کار هاست تا صورتتان زاویه های خاصی به خود بگیرد. عضله های صورت و گردن تاثیر مستقیمی بر روی زاویه فک یا jawline شما میگذارد. با انجام ورزش های مناسب میتوانید بر روی این عضلات تاثیر بگذارید تا چهره ی شما را عوض کنند.

زاویه سازی فک با ورزش ( ۶ تمرین کاملا ساده )

در این مقاله مقصد اصلی ما آموزش ۶ حرکت ساده برای زاویه سازی فک می باشد . شما میتوانید با تمرین و تکرار ورزش ها بر روی ماهیچه های گردن و صورت کار کنید و به آن ها زاویه بهتری بدهید.

نکته: برای انجام تمامی ورزش های زیر توجه داشته باشید که در ۲ هفته اول هر جا با درد مواجه شدید از انجام دادن آن حرکت منصرف شوید زیرا حرکت را اشتباه میزنید و یا عضلات بسیار ضعیفی دارید که ادامه تمرین باعث آسیب میشود.

تمرین ۱ برای زاویه سازی فک:

ابتدا دراز بکشید و شانه هایتان کاملا بر روی زمین باشد و از زمین بلند نشود.

چانه را به سمت گردن خم کنید سپس سرتان را تا ۵ سانتی متر از زمین جدا کنید.

در زمان تمرین میتوانید زبانتان را به سقف دهنتان فشار دهید تا حین حرکت تاثیر بیشتری روی گردن شما گذاشته شود. این حرکت را در ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید.

سعی کنید زمان بیشتری برای انجام این حرکات بگذارید و از انجام سریع آن ها خودداریی کنید زیرا عضلات گردن عموما ضعیف هستند و با ورزش سنگین به آن ها فشار زیادی وارد شده و سبب احساس درد در ناحیه میشود.

تمرین ۲ برای زاویه سازی فک:

در حالت نشسته این حرکت را تمرین کنید.

زبانتان را پشت دندان های بالایی قرار دهید سپس زبانتان را به سمت جلو فشار دهید به صورتی که تمامیزبان سقف دهانتان را پوشش دهد.

حالا شروع به در آوردن صدا کنید اینکار باعث میشود لرزشی در زبانتان ایجاد شود.

این حرکت برای تقویت عضله های زیر چانه است که نقش اساسی در زاویه سازی فک دارد. این تمرین را هم مثل تمرین اول در ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید .

تمرین ۳ برای زاویه سازی فک:

یک تمرین برای زاویه فک

در حالت نشسته این حرکت را تمرین کنید.

در حالت کاملا عادی بنشینید و سعی کنید فک پایینی ، چانه ی خود را به سمت بیرون بکشانید و لب های پایینی را بلند کنید.

این حرکت بسیار موثر بوده و عضلات زیادی در گردن و صورت را تحت تاثیر قرار میدهد.

برای هر بار انجام زمان ۵ ثانیه را در نظر بگیرید و در ۳ ست ۱۰ تایی این حرکت را تمرین کنید.

ادامه مطلب  راه های آبرسانی پوست [1+7 روش موثر]

تمرین ۴ برای زاویه سازی فک:

در حالت نشسته دهانتان را ببندید و فک پایین را به سمت راست و چپ حرکت دهید این کار در خوش فرم شدن عضلات صورتتان تاثیر زیادی دارد.

میتوانید در طول روز چندین بار این حرکت را انجام بدهید.

تمرین ۵ برای زاویه سازی فک:

این حرکت را هم در حالت خوابیده و هم نشسته میتوانید انجام دهید.

ستان را به عقب خم کند تا جایی که کشیدگی و منقبض شدن عضلات گردن را حس کنید. سپس به حالت عادی برگردید . این حرکت را در طول روز انجام دهید تا چین و چروک های گردنتان از بین برود.

تمرین ۶ برای زاویه سازی فک:

تمرین 6 برای زاویه فک

در حالتی که نشسته اید با باز کردن دهان شروع به تلفظ حرف O و پس از آن E کنید این تلفظ حروف را به صورت پیوسته انجام دهید و وقفه ای ببین آن نیوفتد.

این حرکت را هم در ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید تا عضلات دور لب و اطراف دهان شما تقویت شود و تحت تاثیر قرار بگیرند.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: هزینه پروتز سينه در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

ماساژ و تاثیرات آن بر زاویه فک را بدانید!

ماساژ صورت برای زاویه فک

علاوه بر ورزش هایی که برای زاویه فک انجام میدهید با ماساژ های مخصوص هم میتوانید از شر چربی ها خلاص شوید و کمک زیادی به زاویه دار شدن فک و صورت کنید.

ماساژ غبغب و گونه : ماساژ این دو ناحیه میتواند در جوان سازی پوست و از بین رفتن چربی ها و در نهایت زاویه سازی موثر باشد.

برای ماساژ همیشه از کرم استفاده کنید زیر اگر بدون کرم ماساژ را انجام دهید ممکن است باعث افتادگی پوست شوید.

به اندازه یک نخود کرم به ناحیه غبغب بزنید و به سمت بالا آن را ماساژ دهید. برای گونه با استفاده از کرم ماساژ را از روی گونه به سمت گوش هایتان انجام دهید.  حدودا ۱۵ دقیقه در روزبرای ماساژ صورت زمان بگذارید.

—–.

ماساژ چه تاثیری بر روی زاویه فک می گذارد ؟

جدا از ورزش هایی که در قسمت قبلی ذکر کردیم، برای به وجود آوردن زاویه فک، می توانیم با استفاده از ماساژ های مخصوص چربی های این نواحی را از بین ببریم و کمک بسیار بزرگی به زاویه دار شدن فک و صورت خودمان کنیم؛

یکی از این ماساژ ها، ماساژ در ناحیه غبغب و گونه می باشد که ماساژ این دو قسمت می تواند کمک بزرگی به جوان سازی پوست و از بین رفتن چربی ها و در نتیجه زاویه سازی کند.

ماساژ چه تاثیری بر روی زاویه فک می گذارد ؟

برای ماساژ دادن این نواحی باید همیشه سعی کنیم که از کرم استفاده کنیم چون در صورتی که بدون کرم ماساژ را انجام دهیم این امکان وجود دارد که افتادگی پوست رخ دهد؛ به اندازه یک نخود کرم به ناحیه غبغب خود می زنیم و آن را به سمت بالا ماساژ می دهیم

و برای گونه های خودمان از کرم ماساژ استفاده می کنیم تا آن را از روی گونه به سمت گوش هایمان انجام دهیم؛ به طور تقریبی ۱۵ دقیقه در روز برای ماساژ صورت زمان باید بگذاریم.

برای زاویه دار کردن فک از چه روش های غیر جراحی می توان استفاده کرد ؟

تزریق فیلر : تزریق فیلر یکی از موثرترین و بهترین روش ها برای ایجاد زاویه فک می باشد که روشی غیر جراحی محسوب می شود و از آن برای فرم دهی به فک و چانه و در ضمن برجسته کردن گونه ها استفاده می شود؛

فیلر نوعی ژل قابل جذب می باشد که روشی سریع و به نسبت ساده و کاملا سرپایی محسوب می شود و درد بسیار کمی به همراه دارد؛ تزریق فیلر بدون بیهوشی و بدون برش جراحی در مطب صورت می گیرد؛ این دسته از روش ها به دوره نقاهت و استراحت نیاز ندارد و نتیجه تقریبا بلافاصله قابل مشاهده است.

می توان گفت به طور تقریبی تمامی فیلرهای مرغوب قابل جذب هستند و مدت زمان ماندگاری آن ها حدودا بین شش ماه تا سه سال است، بنابراین نیاز به تکرار وجود دارد؛ فیلرهای استاندارد به طور معمول به صورت سرنگ های یک سی سی می باشند

و از لحاظ تعداد، تزریق کردن آن در یک جلسه محدودیت وجود دارد و نباید حجم بالای فیلر تزریق شود؛ مضافا به اینکه فیلر های مرغوب بسیار گران قیمت هستند و تعداد بالای فیلر مقرون به صرفه نیست.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: هزینه لیفت شقیقه چقدر است؟[ در سال ۱۴۰۰]

زاویه فک در خانم1

تزریق چربی : روش دوم که غیر جراحی جراحی محسوب می شود و تاثیر زیادی در زاویه سازی فک دارد، تزریق چربی می باشد؛ در حقیقت برای حجم دادن و زاویه سازی صورت، ایده آل ترین و مناسب ترین روش تزریق چربی می باشد چون حجمی مناسب به وجود می آورد و از چربی بدن خود فرد استفاده می شود

ادامه مطلب  چقدر زمان لازمه تا یک زن ارضا شود؟ (راهنمای کامل)

و احتمال بروز حساسیت و واکنش ناخواسته وجود ندارد؛ در ضمن چربی در مدت زمان طولانی حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد باقی می ماند؛ شرط لازم برای انجام دادن این روش ذخیره داشتن مناسب چربی می باشد؛

لازم به ذکر می باشد که تزریق چربی حرکتی کاملا هنرمندانه و آرتیستیک محسوب می شود که نیازمند دید زیبایی شناسی و تجربه کافی برای ایجاد زاویه و سایه سازی می باشد.

روش های جراحی برای زاویه دار کردن فک کدامند ؟

برای ایجاد زاویه فک می توانیم از روش های جراحی نیز استفاده کنیم که این روش ها تاثیر بسیار مثبتی در ایجاد چهره جذاب و زیبا دارند؛ این روش های به شرح زیر می باشند :

استفاده از پروتز : در صورت استفاده کردن از انواع مختلف پروتز برای گونه ها و چانه و زاویه فک و … می توانیم تغییراتی را برای همیشه در فرم صورتمان ایجاد کنیم؛ گاهی اوقات از روش های جراحی برای تغییر دادن حالت استخوان ها مانند ژنیوپلاستی استفاده می شود؛

در اتاق عمل برای ایجاد زاویه فک، پروتز قرار می دهند که به طور معمول با بیهوشی صورت می گیرد؛ دوره نقاهت این نوع از جراحی به طور معمول ۳ تا ۵ روزه است ولی حسن آنها دایمی بودن آنها می باشد.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: هزینه تزریق چربی به واژن چقدر است؟ [ نکات مهم ]

چطور زاویه فک داشته باشیم ؟

بیشتر این پروتزها جنسشان از سیلیکون می باشند و گاهی اوقات از جنس پورکس و در مواردی نیز برای درمان از فلز تیتانیوم می باشند؛ برای این که بتوان پروتز ها را ثابت نگه داشت و آن ها را جا به جا نکرد، برخی موارد از پیچ های تیتانیوم نیز استفاده می شود؛

پس از انجام این عمل تا ظرف مدت چند روز محدودیت برای مصرف غذاهایی که جامد اند وجود دارد و از محلول های شستشوی دهانی و ‌آنتی بیوتیک خوراکی باید استفاده شود.

برداشتن چربی بوکال : این روش نیز در دسته جراحی ها قرار می گیرد که تاثیر بسیار زیادی در زاویه دار کردن فک صورت انسان دارد که از برش داخل دهانی انجام می شود؛ گاهی اوقات با استفاده از لیپوساکشن نیز چربی های اضافه به صورت محدود برداشته می شود.

به طور کلی برای جراحی فک چه روش هایی وجود دارد ؟

در صورتی که بخواهیم چگونگی انجام جراحی های فک را دسته بندی کنیم باید بگوییم که به چهار دسته تقسیم بندی می شود که شامل موارد زیر می باشد :

به طور کلی برای جراحی فک چه روش هایی وجود دارد ؟

استئوتومی استخوان T شکل : این روش شامل دو بخش می باشد، در ابتدا باید برشی افقی و سپس برش عمودی ایجاد کرد. این کار موجب می‌شود یک شکل T برای باریک شدن چانه ایجاد شود.

استئوتومی V شکل معکوس : این روش جزو پیشرفته ترین و بهترین نوع عمل جراحی برای زاویه دار کردن فک محسوب می شود که در این روش یک برش ساده وارونه V شکل بدون هرگونه روش اضافی ایجاد می‌شود.

استئوتومی استخوان افقی : این روش نوعی جراحی محسوب می شود که برای کاهش دادن چانه می باشد که معمولاً برای مبتلایان به چانه‌های دراز صورت می گیرد؛ چانه به شکلی افقی بریده شده است تا شکل V جذاب داشته باشد.

روش لیفت به شکل L : برای انجام این روش باید یک برآمدگی یا چانه بلند به وجود آید؛ قسمت آسیب دیده چانه به صورت افقی و ثابت بریده می‌شود؛ پس از آن استخوان‌های اضافی به طور معمول بریده شده و در زیر چانه ثابت می‌شوند.

برای زاویه دار کردن فک از چه پروتز هایی می توان استفاده کرد ؟

به طور کلی برای این که بخواهیم پروتز را در فک جای گذاری کنیم، حق انتخاب دو نوع پروتز را داریم که این دو نوع در ادامه به شرح زیر می باشند :

پروتز پلی اتیلنی

پروتز های پلی اتیلنی (porous polyethylene chin implant) در کشور ایران با نام تجاری “مدپور” (Medpor) مشهور شده است و مناسب ترین پروتزی محسوب می شود که به وسیله جراحان ماهر در کشور ایران برای زاویه دار کردن فک مورد استفاده قرار می گیرد؛

پروتز مدپور انواع مختلفی سایز و اندازه دارد و به خاطر قابلیت شکل پذیری داشتن، آن پروتز را می توان برای هر فردی به گونه ای اختصاصی تراش داد و طراحی کرد؛ این ویژگی ها موجب شده است تا همه پزشکان و استفاده کنندگان از پروتز مدپور رضایت بسیار زیادی از آن داشته باشند.

پروتز سیلیکونی

پروتز سیلیکونی نوع دیگری از پروتز های مورد استفاده در جراحی زاویه فک می باشد که در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد؛ این دسته از پروتز ها از تنوع کمتری برخوردار می باشند و قابلیت تغییر شکل ندارند؛

ادامه مطلب  ارگاسم چیست؟ انواع ارگاسم و چگونگی ارگاسم در زنان و مردان

با این حال که کارگذاری این دسته از پروتز برای جراحان بسیار راحت تر از پروتز زاویه فک مدپور می باشد اما به خاطد عدم شکل پذیری، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و بیماران نیز پس از استفاده از آن، رضایت کمتری دارند.

چرا پروتز نسبت به دیگر روش ها برای زاویه دار کردن فک مناسب است ؟

باید به این نکته توجه کنیم که پروتز زاویه فک موجب به وجود آمدن برجستگی اسکلت استخوانی می شود اما این موضوع زمانی انجام می گیرد که استفاده از روش های جایگزین، موجب ضخیم شدن بافت نرمی می شود که کاملا بر روی استخوان قرار گرفته باشد؛

اسکلت برجسته حتی در زمان حرکت سر و چرخش گردن به بالا، پایین و اطراف، به صورت کامل ثابت می ماند و برجستگی و زیبایی اش را حتما حفظ می نماید؛ بافت نرمی که روی استخوان قرار دارد،

می تواند به اندازه چند میلیمتر به سمت اطراف جا به جا شود به طور مثال با توجه به وضعیت چرخش سر و گردن، گاهی بالاتر و یا پایین تر از محل واقعی زاویه فک را برجسته می کند

1-چطور زاویه فک داشته باشیم ؟

آیا می توان با پروتز غیرقرینگی را در فک اصلاح کرد ؟

غیرقرینگی هایی در فک به خاطر رشد کردن نامناسب استخوان فک به وجود می آید و نمی توان این انتظار را داشت که تنها با تغییر زاویه فک، غیر قرینگی های فک برطرف شود؛ کلا غیر قرینگی های ناحیه فک و در ضمن زاویه فک نه تنها با استفاده کردن از پروتز درست نمی شود،

بلکه این امکان وجود دارد که غیرقرینگی ها بیش از قبل مشاهده شود چون با استفاده کردن پروتز، زاویه فک برجسته تر می شود که این مسئله ممکن است موجب شود، عیوب و غیرقرینگی های دیگر فک، بیشتر به چشم بیایند.

هدف کلی از انجام جراحی های زیبایی این است که تا حد امکان عیوب چهره برطرف شده و درعین حال تمام اجزاء صورت با یکدیگر تناسب داشته باشند و نباید اصلاح یک ناحیه از صورت موجب بهم ریختن تناسب کلی در چهره شود.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی زاویه دار کردن فک هستند ؟

به طور کلی هر فردی که بخواهد جراحی زاویه دار کردن فک را انجام دهد باید صورتش قابلیت کافی را داشته باشد و این موضوع بدین معناست که این جراحی برای هر فردی مناسب نمی باشد و باید کاندیدای مناسب ویژگی های زیر را داشته باشد :

  • کسانی که دارای فک عریض و پهن هستند.
  • افرادی که فک مربعی شکل دارند.
  • کسانی که دارای چانه دایره ای شکل اند.
  • افرادی که هیچ گونه زاویه ای در خط فک آن ها وجود ندارد.
  • کسانی که دارای گونه های چاق هستند.
  • خانم هایی که فکشان حالت مردانه ای دارند.
  • افرادی که گونه های لاغر دارند.

1-چطور زاویه فک داشته باشیم ؟

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی زاویه سازی فک نیستند ؟

به طور کلی افرادی هستند که شرایط مناسب و خوبی از لحاظ جسمی برای انجام جراحی زاویه دار کردن فک ندارند و از این رو نباید این جراحی را انجام دهند؛ کسانی که کاندیدای مناسبی برای جراحی فک نیستند شامل موارد زیر می باشند :

  • کسانی که صورتشان بسیار لاغر یا بسیار چاق می باشد.
  • افرادی که دچار افتادگی پوست شده اند.
  • کسانی که فک پایینی آن ها کوچک می باشد.
  • افرادی که صورتشان به طور کلی گرد و چاق است.
  • کسانی که گونه هایشان کوچک است.
  • افرادی که بینی آن ها بزرگ است.
  • کسانی که چانه آن ها دارای حالت عقب رفتگی می باشد.
  • افرادی که گردنشان چاقی می باشد.
  • کسانی که قسمت بالای صورتشان نسبت به قسمت پایینی، باریکتر وکوچکتر می باشد.

جراحی فک چه عوارضی به همراه دارد ؟

جراحی برای زاویه دار کردن فک نیز مانند دیگر روش های جراحی با عوارض و مشکلاتی می تواند همراه باشد که این عوارض به شرح زیر می باشند :

  • از دست دادن خون
  • عفونت کردن
  • بروز شکستگی در فک
  • آسیب دیدن به حالت عصبی
  • عود مجدد فک به حالت اولیه
  • احساط درد در مفصل فک
  • به وجود آمدن مشکل در تناسب نیش دندان
  • به وجود آمدن مشکل در خوردن غذا در روزهای ابتدایی

هزینه زاویه سازی فک چه مقدار می باشد ؟

برای انجام زاویه سازی فک چه به صورت روش های جراحی چه روش های غیر جراحی، باید هزینه هایی را پرداخت کنیم تا جراح یا دکتر مورد نظر بتواند کار خود را انجام دهد؛ مقدار هزینه ای که باید پرداخت شود به موارد مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها نوع روش جراحی می باشد.

در واقع مهارت جراح مورد نظر و میزان تجربه ایشان تاثبر بسیار مثبتی بر روی هزینه جراحی می گذارد و اگر جراح ماهر تر باشد مقدار مبلغ پرداختی بالطبع افزایش می یابد؛ موقعیت مکانی کلینیک یا مطب مورد نظر نیز از جمله عوامل تاثیرگذار است.

 

حتما ببینید

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *