خواص روغن زردآلو برای پوست و مو و طرز تهیه آن در خانه

زردآلو میوه‌ای آب‌دار و شیرین است که کمتر شخصی می‌تواند از عطر و بوی هوس‌انگیز آن چشم‌پوشی نماید. اگر شما نیز یکی از مشتاقان میوه زرد آلو هستید، باید درباره خواص روغن هسته زردآلو چیزهایی شنیده‌ باشید.

به گزارش تاپ پرشین به نقل از مدیسه، با میوه زردآلو می‌توانید کمپوت، بستنی، آبمیوه و حتی مربا تهیه نمایید، اما با هسته‌اش چه می‌کنید و اصلا روغن هسته زردآلو برای چی خوبه؟ خواص روغن هسته زردآلو برای مو و پوست به حدی است، که شاید بعد از این به یکی از آیتم‌های مراقبتی ثابت پوست و مو شما تبدیل گردد.

جهت آنکه از خواص روغن هسته زردآلو برای پوست بهره‌مند گردید، باید روغن هسته زردآلو را استخراج نمایید یا اینکه روغن هسته زردآلو را به‌طور آماده از عطاری‌ها و داروخانه‌ها تهیه کنید. روغن هسته زردآلو به منظور یک روغن حامل و بیشتر یک عنصر بسیار موثر استفاده می‌شود.

جهت حفظ خاصیت روغن هسته زردآلو از روش پرس سرد استفاده می‌نمایند. این روش استخراج ارزش غذایی و فواید هسته زردآلو تصفیه نشده را حفظ کرده و برعکس دیگر تکنیک‌ها روغن‌گیری باعث کاهش خواص و عملکرد ترکیبات موجود در روغن نمی‌شود.

بنابر گفته متخصصین طب سنتی، روغن هسته زردآلو مقوی پوست بوده و یکی از مهم‌ترین فواید روغن زردآلو را خاصیت نرم‌کنندگی آن می‌دانند.

یکی دیگر از فواید روغن زردآلو برای پوست اسیدهای چرب‌ مفیدی می‌باشد که در آن نهفته است. این روغن بکر دارای اسیدهای چرب امگا ۳، امگا۶ و امگا ۹ است.

همچنین این روغن غنی از ویتامین A است و باعث رطوبت و درخشش پوست صورت و بدن می‌شود. در ادامه به چند مورد از بهترین فواید روغن زردآلو برای پوست اشاره می‌کنیم.

روغن زردآلو پوست را تغذیه می‌کند

یکی از خواص روغن هسته زردآلو این است که به عنوان یکی از معدود روغن‌های مغذی و کامل معرفی می‌گردد. روغن هسته زردآلو، روغنی است دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد و ضروری جهت حفظ سلامت و زیبایی پوست.

ادامه مطلب  خانم ها تا می توانند قهوه بنوشند! / فواید قهوه برای زنان

این روغن یک ماده گیاهی است که قادر است به بهترین شکل و به میزان کافی پوست را تغذیه نماید.

بسیاری از روغن‌های درمانی تنها قادرند به لایه‌های سطحی نفوذ نمایند یا اینکه فقط به بعضی از لایه‌های پوست صورت و بدن فایده رسانند. اما از خواص روغن هسته زردآلو تلخ این است که قادر است وارد تمام لایه‌های سطحی شود و در مقایسه با دیگر روغن‌های درمانی تاثیر و ماندگاری چند برابری داشته باشد.

روغن زردآلو پوست را هیدراته نگه می‌دارد

یکی دیگر از خواص روغن زردآلو برای صورت این است که رطوبت را به خود جذب می‌کند. درنتیجه هنگامی که این روغن را روی پوست خود استفاده می‌کنید، بسیار نرم شده و سطح پوست را به بستری روان تبدیل می‌نماید

. همچنین اگر در روتین مراقبتی پوست از مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها استفاده می‌نمایید، این روغن گیاهی قادر است به افزایش جذب و تاثیر مرطوب کنندگی آن‌ها منجر گردد.

با روغن زردآلو درخشش پوست چند برابر می‌شود

اگر می‌خواهید گونه‌ها و پیشانی شما به خوبی بدرخشد، از خواص روغن هسته زردآلو غافل نشوید. روغن هسته زردآلو همان‌گونه که گفتیم یکی از کامل‌ترین و غنی‌ترین روغن‌های حامل محسوب می‌شود، درنتیجه ویتامین‌های E و C از ثابت‌ترین ترکیبات آن به‌شمار می‌روند.

قرار دادن ویتامین  A، C  و E در کنار یکدیگر و اعمال آن‌ها روی پوست به معنی خداحافظی با لکه‌های پوستی و شفافیت فوق‌العاده آن است. این روغن طبیعی رنگ پوست را بهبود بخشیده و از دیده شدن پوست صورت به طور تیره روشن جلوگیری می‌نماید.

روغن زردآلو ضد التهاب واقعی پوست شماست

همان‌گونه که اشاره کردیم خواص روغن هسته زردآلو بسیار است، زیرا منابع متعددی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری را در خود نهان کرده است. درنتیجه با استفاده مرتب از روغن هسته زردآلو می‌توانید بیماری‌های پوستی آزاردهنده و ناخوشایند را تسکین دهید.

از خواص روغن هسته زردآلو تلخ می‌توان به تاثیر آن در تسکین آکنه، علائم روزاسه و پسوریازیس اشاره کرد. هر زمان که بیماری پوستی شما مجددا عود کند و شعله‌ور شود، می‌توانید از محصولات دارای روغن هسته زردآلو که از فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی قابل خریداری است یا خود روغن هسته زردآلو جهت تسکین علائم استفاده نمایید.

ادامه مطلب  چرا بعد از کاهش وزن دچار ریزش مو می شویم؟

روغن هسته زردآلو با کاهش استرس‌های پوستی از تشدید علائم بیماری‌های پوستی مزمن جلوگیری می‌نماید.

روغن زردآلو سرشار از آمیگدالین است

آمیگدالین یا ویتامین B17 ترکیبی شمیایی است که افزون بر هسته زردآلو در هسته بسیاری از میوه‌های دیگر مثل گیلاس قرمز، آلو، هلو و سیب وجود دارد.

بدن ما انسان‌ها قادر نیست به طور طبیعی ویتامین B17 ترشح یا تولید نماید، اما جهت تقویت سیستم ایمنی و ارتقا عملکرد آن به ویتامین B17 نیاز است. ویتامین B17 قادر است در بدن ما همچون یک ضد التهاب عمل نماید.

با وجود ویتامین B17  در روغن هسته زردآلو، این میوه و روغنش به رقیبی جدی برای دیگر روغن‌های موثر در حفظ سلامت پوست تبدیل شده است. ویتامین B17 موجود در روغن هسته زردآلو کمک زیادی به مستحکم شدن پوست کرده و باعث بهبود خاصیت الاستینه آن می‌شود.

خواص روغن زردآلو برای مو

روغن هسته زردآلو، مایعی است که از هسته این میوه گرفته می‌شود. خواص روغن هسته زردآلو برای مو بسیار است. خواص روغن هسته زردآلو تلخ مراقبتی، آرایشی و دارویی است.

درنتیجه با استفاده از این روغن می‌توانید به موهای خود توجه نمایید و از جذابیت و سلامت آن‌ها لذت ببرید. در ادامه به بعضی از خواص روغن هسته زردآلو تلخ برای موها اشاره خواهیم کرد.

روغن زردآلو حاوی ویتامین C است

اگر در بین خواص روغن هسته زردآلو دنبال یک منبع معتبر جهت رشد مجدد موهای خود می‌گردید، باید به ویتامین C موجود در این روغن تکیه نمایید. کمبود ویتامین C یکی از دلایل شایع ریزش مو در زنان و تشدید این وضعیت نامطلوب است.

درنتیجه با مصرف به اندازه و مرتب روغن هسته زردآلو روی پوست سر و در ناحیه ریشه موها می‌توانید سبب کاهش ریسک بروز ریزش موی خود شوید. همچنین اگر ریزش مو دارید از این روغن جهت کاهش حجم ریزش موها استفاده نمایید.

ادامه مطلب  بهترین فصل کاشت مو کدام است؟

اسید لینولئیک روغن زردآلو رشد مو را افزایش می‌دهد

از دیگر خواص روغن هسته زردآلو می‌توان به اسید لینولنیک و لینولئیک موجود در آن اشاره کرد. این اسیدهای چرب راز‌های روغن هسته زردآلو جهت برگرداندن رشد موها به پوست سر شما می‌باشند.

اگر پوست سر شما خشک است از این روغن استفاده نمایید، زیرا این چربی‌ها هم‌زمان با تقویت پیاز موها کمک بسیاری به مرطوب شدن پوست سر هم می‌کنند.

یکی دیگر از خواص روغن هسته زردآلو برای مو خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. این روغن خاصیت آنتی اکسیدانی خود را مدیون ویتامین E می‌باشد. ویتامین E موجود در روغن هسته زردآلو مانع از تشدید ریزش مو شده و همچنین به بهبود این وضعیت کمک می‌نماید.

ویتامین E قادر است تا استرس اکسیداتیو پوست سر را کاهش بدهد. اگر به موقع این وضعیت را کنترل نکنید، افزایش استرس اکسیداتیو پوست سر باعث بروز آلوپسی می‌گردد.

کمبود آهن را جبران می‌کند

شاید کمتر فردی به نقش مواد معدنی در حفظ سلامت پوست و مو دقت نماید. خوب است بدانید که کمبود آهن باعث ریزش موها می‌شود. درنتیجه اگر در خانه روغن زردآلو دارید، از خواص روغن هسته زردآلو غافل نشوید و از آهن موجود در آن جهت بهبود کمبود آهن استفاده نمایید.

شوره سر را درمان می کند

اغلب افراد تلاش می‌کنند از خواص روغن هسته زردآلو جهت افزایش رشد موها و رفع مشکل ریزش مو استفاده نمایند. اما باید بدانید که این روغن موثر درمان کسانی است که دارای شوره سر هستند. با استفاده مرتب و مداوم روغن هسته زردآلو می‌توانید شوره سر را برطرف نمایید.

طرز تهیه روغن زردآلو در خانه

اگر در خانه مقدار زیادی هسته زردآلو بلااستفاده دارید، اکنون زمان آن رسیده از آن‌ها استفاده نمایید و از خواص روغن هسته زردآلو بهرمند شوید. به روش زیر با هم روغن زردآلو را تهیه خواهیم کرد:

حتما ببینید

blank

کدام بهتر است لیپوماتیک یا لیپوساکشن + مقایسه بین آن‌ ها

برای افرادی که اضافه وزن دارند و قصد جراحی برای کاهش چربی بدن خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *