عوارض لیپوماتیک + واقعیت هایی درباره عمل لیپوماتیک

چه مرد و چه زن، بسیاری از افراد نمی توانند چربی اضافی خود را از طریق ورزش و رژیم غذایی از دست بدهند (معمولاً برای زنان بعد از بارداری). همه دوست دارند تناسب اندام و اندامی زیبا داشته باشند و حاضرند برای رسیدن به اندام و استایلی زیبا دست به هر کاری بزنند. امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش های مفید و قطعی برای از بین بردن چربی های سرسخت وجود دارد. لیپوماتیک یکی از آن درمان های زیبایی است که بسیاری از افراد آن را برای از بین بردن چربی های اضافی انتخاب می کنند. اما به طور دقیق لیپوماتیک چیست؟ و اینکه آیا عوارض لیپوماتیک آیا ارزش انجام دادن دارد؟ عوارض لیپوم + حقایقی در مورد جراحی لیپوم
لیپوماتیک چیست و چه عوارضی دارد؟
لیپوماتیک یک جراحی کم تهاجمی است که نسبت به سایر روش‌های مجسمه‌سازی بدن، زخم‌های کمتری روی بدن بیماران ایجاد می‌کند. عوارض لیپوماتیک کاملاً صفر نیست و این عمل عوارض خود را نیز دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد جراحی لیپوماتیک صحبت کنیم. عوارض لیپوماتیک و …. بیایید کامل صحبت کنیم. اگر در مورد این عمل شک دارید، تا پایان این مقاله که خواندن آن ۱۰ دقیقه طول می کشد، با ما همراه باشید، به شما این اطمینان را می دهیم که تمام شک و تردیدهای ذهنی شما برطرف خواهد شد.

جراحی لیپوماتیک چیست؟

این جراحی یکی از انواع جراحی لیپوساکشن است که به دلیل سادگی، عوارض کم و نتایج مفید مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. برخلاف بسیاری از روش های جراحی مانند ابدومینوپلاستی، جراحی لیپوم شامل برش های جراحی زیادی نیست و بنابراین دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. در این روش چربی با استفاده از امواج مادون صوت (غیرقابل تشخیص برای گوش انسان) مایع شده (به نام آب یا شل) و سپس با مکش از بدن خارج می شود. لوله های مکش از محل زخم حدود یک میلی متر زیر پوست و تا چربی وارد می شود.
در طی این عمل، رگ های خونی و سلول های چربی شما آسیب نمی بینند، اما در عمل لیپوماتیک شکم و پهلو سلول های چربی بدون هیچ خطری به طور کامل از بدن خارج می شوند. در حین جراحی، جراح ابتدا چربی ذوب شده را خارج می کند و در نهایت از دستگاه خلاء برای برداشتن چربی جامد استفاده می کند. بهتر است بدانید که جراحی لیپوماتیک نسبت به جراحی های سنتی پیکرتراشی آسیبی به پوست شما وارد نمی کند و به همین دلیل دوره نقاهت بعد از عمل این روش بسیار کوتاهتر از روش های سنتی است.
بیشتر بخوانید: در این مقاله به انواع روش های کاهش وزن پرداختیم.
عوارض لیپوماتیک چیست؟

عوارض لیپوماتیک چیست؟

جراحی لیپوماتیک نسبت به سایر روش های ساکشن ساده تر است و به همین دلیل است عوارض لیپوماتیک در مقایسه با روش های دیگر دردسر کمتری برای افراد ایجاد خواهد کرد. اما لیپوساکشن یک جراحی سرپایی است و مانند هر جراحی دیگری عوارض و خطراتی دارد. معمولاً پزشکان معالج و دستیاران آنها قبل از عمل به شما یک جلسه توجیهی می دهند عوارض لیپوماتیک آنها به شما اطلاع خواهند داد و شما با آگاهی از فواید و عوارض این جراحی تصمیم نهایی خود را در مورد جراحی خواهید گرفت. با این حال در ادامه این مقاله قصد داریم همه چیز را در اختیار شما قرار دهیم عوارض لیپوماتیک (عوارض جانبی نادر و شایع).

عوارض جانبی شایع پس از جراحی لیپوم

این عوارض لیپوماتیک معمولاً بعد از عمل قابل مشاهده هستند و در صورت مواجه شدن با آنها نگران نباشید زیرا پس از مدتی کاملاً ناپدید می شوند. یکی از عوارض لیپوماتیک بروز کبودی و تورم در ناحیه عمل شده بعد از عمل است. این کبودی ها معمولا طبیعی هستند و ظرف یک ماه پس از جراحی ناپدید می شوند. در برخی موارد، کبودی های ناشی از لیپوساکشن تا شش ماه مشاهده شده است.
ایجاد اسکار پس از جراحی نیز یکی از آنهاست عوارض لیپوماتیک این است که بسیاری از مردم به آن حساس هستند. پزشکان برای از بین بردن چربی پوست شما را برش می دهند و جای زخم اجتناب ناپذیر است. در روزهای اول بعد از عمل این اسکارها قرمز شده و پس از مدتی تغییر رنگ داده و کمتر دیده می شوند.
در برخی موارد مشاهده شده است که بیمار در اطراف ناحیه عمل شده احساس گزگز یا بی حسی می کند. عوارض لیپوماتیک این در بین بیماران بسیار رایج است و معمولاً پس از ۴۵ تا ۶۰ روز ناپدید می شود و شما به حالت اولیه خود باز می گردید. اگر این مشکل در این مدت برطرف نشد یا بدتر شد، توصیه می شود موضوع را با جراح خود در میان بگذارید.
بیشتر بخوانید: در این مقاله رژیم غذایی بعد از ابدومینوپلاستی را بررسی کردیم.
بی حسی شکم و پهلوها از عوارض لیپوماتیک
التهاب در ناحیه جراحی یکی دیگر از مواردی است که در بیماران مشاهده می شود. تا مدتی پس از عمل ممکن است در محل هایی که برش توسط پزشک برای برداشتن چربی ایجاد شده، ترشح وجود داشته باشد. اگر روی مچ پا یا پاهای خود لیپوساکشن انجام می دهید، تورم ساق پا، به خصوص در ناحیه مچ پا، یکی از شایع ترین عوارض جانبی است. عوارض لیپوماتیک که به حساب می آید.

عوارض نادر جراحی لیپوم

در برخی موارد نادر مشاهده شده است که جراحی لیپوماتیک عوارض شدیدتری دارد که برخی از آنها سلامت شما را به خطر می اندازد. به عنوان فردی که می خواهد این عمل را انجام دهد، باید آن را انجام دهد عوارض لیپوماتیک اگرچه احتمال این اتفاق بسیار کم است، اما آشنا شوید.
  • احتمال عفونت بعد از جراحی
اگرچه احتمال عفونت های شدید پس از جراحی لیپوماتیک بسیار نادر است، اما در برخی موارد نادر مشاهده شده است که بیمار پس از جراحی دچار عفونت های بیمارستانی شده و مشکلاتی برای وی به وجود آمده است. عفونت هایی که در این مورد اتفاق می افتد معمولاً دو نوع هستند: سطحی و پیشرفته. عفونت های سطحی به سرعت برطرف می شوند، اما عفونت های پیشرفته می توانند مشکل ساز باشند زیرا می توانند به بافت های بدن بیمار حمله کنند.
  • آمبولی
ادامه مطلب  سلامت قلبتان را اینگونه تضمین کنید
یکی دیگر از عوارض لیپوماتیک احتمال آن کم، اما بسیار خطرناک آمبولی است. آمبولی زمانی رخ می دهد که چربی ذوب شده بدن به جای تخلیه وارد بدن می شود و باعث باریک شدن و گرفتگی رگ های بیمار می شود. معمولا آمبولی به دلیل عدم تجربه و مهارت پزشک و یا استفاده از دستگاه های لیپوماتیک کمتر پیشرفته رخ خواهد داد.
بیشتر بخوانید: در این مقاله به تضعیف موج شوک موضعی پرداختیم.
عفونت بعد از جراحی لیپوماتیک
البته باید بدانید که دستگاه های امروزی بسیار پیشرفته هستند و احتمال آمبولی بسیار کاهش می یابد. به یاد داشته باشید که پزشک شما نتیجه عمل و عوارض بعد از آن را تعیین می کند، پس در انتخاب آن دقت کنید و همه جوانب را در نظر بگیرید.
  • امکان بازگشت چربی
بسیاری از کلینیک های زیبایی و پزشکان روش های پیکرتراشی بدن (نه فقط لیپوساکشن) را غیرقابل برگشت می دانند، اما باید بدانید که هیچ راه ۱۰۰% مطمئنی برای خلاص شدن از شر چربی برای همیشه وجود ندارد. پس از انجام لیپوماتیک، چربی زیادی از بدن شما خارج می شود و از همان روز عمل تغییرات را در بدن خود احساس خواهید کرد. این کاهش چربی و لاغری بدن شما نیاز به مراقبت دارد و باید یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا از افزایش مجدد وزن جلوگیری کنید.
  • آسیب به سیستم ایمنی بدن
یکی دیگر از عوارض جراحی لیپوماتیک شکم و پهلو آسیب به سیستم ایمنی بدن. همانطور که در بالا ذکر شد برای انجام لیپوماتیک از امواج مادون صوت استفاده می شود و اگر طول موج یا مدت ورود این امواج به بدن طولانی باشد باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن می شود.
  • نکروز پوست
ادامه مطلب  توصیه هاى تغذیه اى هنگام ترش کردن و یبوست در دوران بارداری
نکروز پوست یکی از عوارض لیپوماتیک اگر این اتفاق بیفتد برای شما مشکل ایجاد می کند. نکروز پوست یا پوست مرده در صورتی که در بدن بیمار ایجاد شود، پزشک را مجبور می کند تا عمل دیگری را برای برداشتن پوست مرده و جایگزینی آن با پوست جدید انجام دهد.
  • سروما
یکی دیگر از عوارضی که بعد از جراحی لیپوماتیک در بیمار ایجاد می شود، سروما است. معمولاً این عارضه به دلیل عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل توسط بیمار اتفاق می افتد. به دلیل نچسبیدن پوست شکم به عضلات شکم و ایجاد فضای خالی در زیر پوست، سروما ایجاد می شود. پس از جراحی، پزشک معالج از بیمار می خواهد که برای جلوگیری از این عارضه از GENE برای مدت معینی استفاده کند. عدم چسبیدن و پوشیدن روپوش بعد از جراحی یکی از دلایل اصلی ایجاد سروما پس از جراحی است.
بیشتر بخوانید: در این مقاله به بررسی هزینه کاهش وزن با دستگاه پرداختیم.
مشکلات بعد از جراحی لیپوماتیک
  • ایجاد برجستگی روی پوست
در برخی موارد مشاهده می شود که پوست بیمار پس از عمل دارای ناهنجاری های ناخوشایند و آزاردهنده ای است که بیمار را مجبور به انجام اقدامات ترمیمی می کند. وجود بی نظمی های پوستی، از جمله عوارض لیپوماتیک که سلامتی شما را به خطر نمی اندازد، اما زیبایی بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • بروز عوارض در بدن به دلیل ترشح بیش از حد چربی
متأسفانه برخی از بیمارانی که چربی زیادی در بدن خود دارند، پس از انجام عمل جراحی و برداشتن چربی اضافی دچار مشکلاتی خواهند شد. عوارض لیپوماتیک به دلیل از دست دادن مقدار زیادی چربی در بدن، برای این افراد بسیار سخت و سنگین است و این افراد با مشکل مواجه خواهند شد.
  • در میان چیز های دیگر عوارض لیپوماتیک می توان به عوارض داروهای بی حس کننده، درد شدید، تجمع مایعات زیر پوست و شل شدن پوست بعد از عمل اشاره کرد.
آخرین کلمه
در این مقاله سعی شده است توضیح مختصری در مورد جراحی لیپوماتیک ارائه شود و تیم تحقیقاتی ما و نویسنده بیشتر بر روی مقدمه تمرکز کرده اند. عوارض جراحی لیپوماتیک بود. در این مقاله، اول، رایج ترین عوارض لیپوماتیک ذکر شد و پس از معرفی این عوارض، به معرفی نادرترین آنها منتقل شد. عوارض لیپوماتیک ما هم رفتیم امیدواریم مجموع تلاش های ما و همکارانمان باعث آشنایی بیشتر شما عزیزان شود عوارض لیپوماتیک بوده است.
به عنوان نکته پایانی باید به این نکته اشاره کرد که این عمل بدون عارضه نیست و دارای مزایای فراوانی از جمله تعداد برش ها (سوراخ هایی) است که برای برداشتن چربی (لوله یا کانولا) روی بدن بیمار ایجاد می شود. بسیار محدود و زمان انجام این عمل نسبتا کوتاه است.
عوارض این روش بسیار کمتر از روش ساکشن سنتی است. جراح نقش بسیار مهمی در جراحی لیپوماتیک (کلیه عمل های کانتورینگ بدن) دارد و اگر مهارت کافی و لازم را نداشته باشد به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. توصیه می شود قبل از انجام این عمل حتماً از پزشک و سطح پیشرفته دستگاه ساکشن مورد استفاده پزشک تحقیق کنید تا خدای نکرده بعد از عمل پشیمان و صدمات جبران ناپذیر (تحمل درد شدید و پرداخت هزینه عمل) نشود. اگر شما هم خاص تر هستید عوارض لیپوماتیک یا تجربه ای در انجام این عمل دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا ما و سایر بازدیدکنندگان صفحه از دانش شما بهره مند شویم.

حتما ببینید

blank

۰ تا ۱۰۰ انواع مزاج‌ ها | ویژگی‌ ها + معرفی هر کدام

آشنایی با انواع خلق و خو عنوانی است که شما را به این صفحه دعوت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *