نادرترین عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟ + فواید آن

داشتن اندامی زیبا و تراشی شده آرزوی هر فردی است و کمتر کسی است که نسبت به اندام خود بی تفاوت باشد. راه های زیادی برای خوش اندام شدن وجود دارد که یکی از آنها ابدومینوپلاستی است. نادرترین عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟ + مزایای آن
این عمل یکی از موفق ترین عمل های جراحی است، اما با این وجود برای همه شناخته شده است عوارض ابدومینوپلاستی این حق طبیعی هر انسانی است. طبق گزارش های انجام شده در دانشگاه واندربیلت، مشخص شده است که ابدومینوپلاستی نسبت به سایر جراحی ها خطر بیشتری دارد، به خصوص زمانی که این جراحی همراه با سایر جراحی ها انجام شود. به دلیل حساسیت و اهمیت عوارض ابدومینوپلاستی تصمیم گرفتیم در این مقاله با هم به عوارض این روش نگاهی بیندازیم.
عوارض ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی چیست؟

قبل از اینکه عوارض ابدومینوپلاستی را برای شما فهرست کنیم، بهتر است کمی در مورد آن صحبت کنیم. ابدومینوپلاستی در واقع یک جراحی زیبای شکم است. داشتن شکم برآمده و افتاده بدترین چیزی است که یک فرد (به خصوص خانم ها) می تواند داشته باشد. بسیاری از افراد برای رهایی از شر شکم زشت خود به سراغ چاقوی جراح می روند و خود را به دست او می سپارند. این روش در سال های اخیر توجه بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده است و افراد بیشتری برای انجام این روش به متخصصان زیبایی مراجعه می کنند. لازم به ذکر است که تعداد زنانی که این عمل را انجام می دهند بسیار بیشتر از مردان است. این روش در واقع با از بین بردن پوست، چربی اضافی و با تقویت عضلات دیواره شکم به صاف شدن و کشش کمر کمک می کند. معمولاً افراد زمانی که تمام روش های کاهش وزن مانند کاهش وزن، رژیم غذایی و غیره به این روش مراجعه می کنند. . تلاش کرده اند اما به نتیجه مطلوب نرسیده اند.
خواندن مقاله بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن توصیه می شود.

عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی مانند هر عمل سرپایی دیگری عوارض جانبی دارد که برخی از آنها می تواند بسیار جدی و طولانی مدت باشد. بنابراین، هرکسی که قصد انجام ابدومینوپلاستی را دارد باید به خوبی در جریان قرار گیرد عوارض ابدومینوپلاستی تحقیقات خود را با آگاهی کامل انجام دهید عوارض ابدومینوپلاستی این کار زیبا را انجام دهید از جمله مهم ترین عوارض نادر ابدومینوپلاستی شکم می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • عفونت یا لخته شدن خون
اگرچه احتمال عفونت یا لخته شدن خون پس از جراحی بسیار نادر است، اما باید در نظر گرفته شود. عفونت های جراحی در سطوح مختلفی وجود دارند، برخی از این عفونت ها سطحی و خفیف هستند، در حالی که برخی دیگر آنقدر پیشرفته هستند که به بافت های بدن بیمار حمله می کنند. پزشکان معمولا از آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از این عفونت ها استفاده می کنند.
  • آمبولی
یکی از عوارض نادر آمبولی ریه پس از جراحی، حمله قلبی و سکته مغزی است که معمولاً به دلیل عدم تحرک و عدم تحرک پس از انجام کلیه اعمال جراحی غیر سرپایی رخ می دهد. آمبولی ریه به دلیل عدم تحرک بعد از ابدومینوپلاستی بسیار خطرناک است و معمولاً سه هفته پس از جراحی رخ می دهد. برای افرادی که سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی داشته اند، پزشک معالج ممکن است رقیق کننده خون تجویز کند.
  • نکروز پوست
هر گونه عارضه ای که برای شما پیش می آید در برخی موارد به طور قابل توجهی روند بهبودی شما را به تاخیر می اندازد عوارض ابدومینوپلاستی به حدی که شما را مجبور به انجام یک عمل جراحی دیگر می کند. یکی از این عوارض که ممکن است شما را نگران کند و نیاز به عمل دیگری داشته باشد، نکروز پوست است. هنگامی که نکروز پوست رخ نمی دهد، جراح باید پوست مرده را با یک عمل جراحی دیگر برداشته و با پیوند پوست جدید جایگزین کند.
اگرچه بروز نکروز پوستی به عنوان دو عارضه فوق بسیار نادر است، اما احتمال بروز این عارضه در افراد سیگاری زیاد است. اگر سیگار می کشید و می خواهید ابدومینوپلاستی انجام دهید، به شما توصیه می کنیم تا چند هفته قبل و بعد از عمل از سیگار کشیدن خودداری کنید.
عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟
  • درد و تورم در ناحیه عمل
یکی از عوارض ابدومینوپلاستی چیزی که احتمالا بعد از جراحی اتفاق می افتد، تجمع مایع در زیر پوست است. در صورت مشاهده، پزشک معالج می تواند مایع انباشته شده را با سرنگ خارج کند. این تجمع مایع در زیر پوست تا یک ماه پس از جراحی قابل مشاهده است، نگران نباشید زیرا این تورم و تجمع مایع زیر پوست تاثیری در نتیجه نهایی ابدومینوپلاستی شما نخواهد داشت.
درد یکی از عوارض ابدومینوپلاستی معمولاً در چند روز اول پس از جراحی وجود دارد. پزشکان معمولا برای کنترل درد مسکن تجویز می کنند. لازم به ذکر است که تورم ناحیه ای که عمل شده است معمولا تا سه ماه بعد از عمل باقی می ماند، بنابراین برای دیدن نتیجه عمل باید ماه ها صبر کنید.
هنگامی که ابدومینوپلاستی انجام می دهید، ممکن است در حالت نشسته احساس کنید که معده شما کشیده شده است. این دردها، کبودی و تورم از عوارض شایع این نوع جراحی است.
  • آسیب عصبی
یکی دیگر از عوارض ابدومینوپلاستی آسیب عصبی، تورم پاها و بی حسی اندام ها کمتر است. در ابدومینوپلاستی بخشی از پوست شکم به همراه بافت آن برداشته می شود و این خطر و احتمال بروز مشکل در برخی از اعصاب این ناحیه در حین عمل وجود دارد. از دست دادن این اعصاب شکمی باعث بی حسی یا بی حسی کامل بخشی از شکم می شود.
  • تاخیر در بهبود زخم های جراحی
اسکارهایی که بعد از ابدومینوپلاستی روی پوست شما باقی می‌مانند از نظر ظاهری بزرگ، طولانی و دائمی هستند. هر چه پوست بیشتر مورد عمل جراحی قرار گرفته باشد، جای زخم بزرگتر خواهد بود. کیفیت عمل و مهارت جراح تاثیر زیادی در روند بهبود زخم خواهد داشت. اسکارهای ابدومینوپلاستی معمولاً با لباس پوشانده می شوند، اما حدود ۹ تا ۱۲ ماه طول می کشد تا جای زخم ها به طور کامل بهبود یابد و پوست پس از ابدومینوپلاستی صاف شود.
  • احتمال تنگی ناف
احتمال تنگی ناف یکی دیگر از موارد است عوارض ابدومینوپلاستی شکم و- در مواردی مشاهده می شود که جراح مجبور به دستکاری (کشیدن) بیش از حد ناف می شود، این کشیدگی بیش از حد ناف باعث می شود که برخی افراد دچار تنگی ناف شوند. عارضه تنگی ناف یک عارضه دیررس است و ممکن است بعد از چند ماه متوجه این مشکل شود. اما تنگی ناف چه مشکلاتی را برای فرد به همراه خواهد داشت؟اصلی ترین مشکلی که در افراد مبتلا به این عارضه پیش می آید این است که ترشحات پوستی از ناف خارج نمی شود و در پاکسازی این ناحیه مشکل ایجاد می شود.
خون ریزی:
یکی از خطرناک ترین عوارض ابدومینوپلاستی خونریزی رخ می دهد. خونریزی ناشی از ابدومینوپلاستی ممکن است زیر جلدی یا خونریزی از لبه زخم باشد. درمان خونریزی خارجی (خونی که از لبه زخم می آید) بسیار راحت تر از خونریزی داخلی است. اگر خونریزی داخلی دیر تشخیص داده شود می تواند منجر به تشکیل هماتوم در شکم فرد شود که باید سریعاً برداشته شود.
در برخی موارد که هماتوم تشکیل شده کوچک است، معمولاً با تجویز پزشک انجام نمی شود، زیرا هماتوم تشکیل شده در عرض چند روز از دهان خارج می شود. اما اگر هماتوم بزرگ باشد، پزشک معالج نخ را برای تخلیه هماتوم باز می کند (یک تا دو سانتی متر).
سروما:
سروما یک دیگر است عوارض ابدومینوپلاستی که می تواند ناشی از عدم رعایت و مراقبت های بعد از عمل افراد باشد. علت اصلی ایجاد سروما در واقع نچسبیدن پوست شکم به عضلات شکم و ایجاد فضای خالی زیر پوست است. معمولا افرادی که لیپوساکشن شکم و پهلو انجام می دهند معمولا از سروما رنج می برند.
مطالعه مقاله رژیم غذایی بعد از ابدومینوپلاستی توصیه می شود.
افرادی که بعد از جراحی از پوشیدن جین امتناع می کنند معمولا بعد از یک هفته دچار سروما می شوند، بنابراین توصیه می شود از جین استفاده کنند.
ابدومینوپلاستی چیست؟

فواید ابدومینوپلاستی

تا اینجا مقاله در مورد معایب و عوارض ابدومینوپلاستی ما صحبت کردیم، ممکن است فکر کنید که این روش پر از مشکلات و عوارض است. اما اینطور نیست. بیشتر به طور خلاصه در مورد فواید ابدومینوپلاستی ما صحبت خواهیم کرد
  • چاق بودن عزت نفس شما را از بین می برد، انجام این کار باعث بازسازی عزت نفس و تقویت ارتباطات اجتماعی شما می شود.
  • این عمل باعث بهبود وضعیت بدن می شود. داشتن چربی بیش از حد شکم بر سبک راه رفتن شما تأثیر می گذارد و باعث می شود که شما نادرست بایستید.
  • عضلات شکم پس از جراحی سقف سفت تر و قوی تر می شوند و در نتیجه ستون فقرات شما حمایت بیشتری می شود.
  • این جراحی برای خانم هایی که چندین بار باردار شده اند و شکم آویزان داشته اند بسیار مفید است و باعث می شود شکل معده به حالت دلخواه برگردد.
  • در عمل ابدومینوپلاستی، پزشک عضلات شکم را می کشد که باعث سفت شدن شکم شما می شود.
  • چربی هایی که از طریق ابدومینوپلاستی از بدن خارج می شوند برگشت ناپذیر است زیرا در افراد مسن چربی توانایی جدا شدن خود را از دست می دهد و با کمی رژیم غذایی و ورزش مناسب برای همیشه از شر چربی خلاص می شوید.
ادامه مطلب  مصرف این برگ در کنار صبحانه و ناهار و شام 1400 بیماری را از خانه ها دور می کند

مطالعه مقاله انواع رژیم های لاغری توصیه می شود.

مزایای ابدومینوپلاستی چیست؟
نتیجه:
هر عمل زیبایی مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد و ابدومینوپلاستی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله سعی کردیم همه چیز را انجام دهیم عوارض ابدومینوپلاستی و مزایای آن برای شما نوشته خواهد شد که بدانید عوارض ابدومینوپلاستی شکم و مزایای آن تصمیم شما را برای جراحی تعیین می کند. اگر اولین گزینه شما برای کاهش وزن و از بین بردن چربی ها، ابدومینوپلاستی است، توصیه می کنیم کمی عقب نشینی کنید و ابتدا از روش هایی مانند ورزش و رژیم غذایی پیروی کنید و اگر در چربی سوزی پیشرفتی نداشته اید و وزنتان تغییر نکرده است. اصلا توصیه می کنیم با یک متخصص تغذیه صحبت کنید و اگر نظر متخصص به نفع جراحی است برای جراحی اقدام کنید.
اگر جراحی آخرین گزینه ای است که برای شما باقی مانده است، در انتخاب جراح خود دقیق باشید زیرا تمام نتایج جراحی شما به دستان توانمند جراح شما بستگی دارد. حتماً برای تحقیق در مورد پزشکان مختلف وقت بگذارید تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که صرف پول بیشتر برای یک تمرین بهتر بهتر از یک تمرین ناموفق است.

حتما ببینید

blank

۰ تا ۱۰۰ انواع مزاج‌ ها | ویژگی‌ ها + معرفی هر کدام

آشنایی با انواع خلق و خو عنوانی است که شما را به این صفحه دعوت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *