چرا بعد از کاهش وزن دچار ریزش مو می شویم؟

اضافه وزن و چاقی برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. علاوه بر این، افرادی که اضافه وزن دارند معمولا بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مختلف هستند. در بیشتر موارد چاقی خود نوعی بیماری محسوب می شود. این باعث می شود افراد چاق به دنبال راه های موثر برای کاهش وزن باشند. چرا بعد از کاهش وزن دچار ریزش مو می شویم؟

رژیم غذایی یکی از بهترین و مهم ترین راه ها برای رهایی از چاقی و دستیابی به سلامت و تندرستی خواهد بود. اما به شرطی که درست و اصولی انجام شود. به عبارت دیگر می توان گفت تغذیه نامناسب یکی از مهم ترین عوامل آسیب رساندن به بدن است. بسیاری از افراد پس از رژیم گرفتن دچار ریزش مو می شوند. اگرچه در اکثر مواقع این ریزش مو طبیعی و موقتی است اما همیشه این سوال در ذهنشان شکل می گیرد که چرا ریزش مو بعد از کاهش وزن منتقل می شود؟ اگر شما هم می خواهید رابطه بین کاهش وزن و ریزش مو را بدانید، مطالعه این مقاله برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

۸ دلیل اصلی ریزش مو پس از کاهش وزن و کاهش وزن غیر اصولی

  • کاهش شدید کالری دریافتی بدن
  • کاهش ویتامین B، آهن و روی
  • استرس ناشی از رژیم غذایی برای کاهش وزن
  • محدود کردن مصرف کربوهیدرات
  • رعایت رژیم های غذایی سخت و محدود
  • مصرف ناکافی لبنیات برای بدن
  • خواب ناکافی در طول رژیم
  • تغییرات هورمونی ناشی از کاهش وزن

مطالب پیشنهادی: تاثیر تغذیه بر ریزش مو

ریزش مو بعد از کاهش وزن

چرا در طول رژیم ریزش مو داریم؟

ریزش مو در طول رژیم یک پدیده رایج است که به نام تلوژن افلوویوم شناخته می شود. این نوع ریزش مو معمولاً ۳ تا ۴ ماه پس از شروع رژیم کاهش وزن شروع شده و تا ۶ ماه ادامه دارد. علت اصلی ریزش مو در رژیم کاهش وزن، کاهش شدید کالری دریافتی بدن است. هنگامی که بدن کالری کمتری دریافت می کند، انرژی خود را برای حفظ عملکردهای حیاتی مصرف می کند و رشد مو را کند می کند. این باعث می شود که موها در مرحله استراحت (تلوژن) باقی بمانند و به تدریج ریزش کنند.

ادامه مطلب  تأثیر گیاهان دارویی برای چاقی چیست + همه چیز درمورد درمان چاقی به روش سنتی

علاوه بر کاهش کالری دریافتی در رژیم غذایی، عوامل دیگری نیز می توانند در ریزش مو در حین رژیم موثر باشند. به عنوان مثال، رژیم های کاهش وزن سخت و محدود می تواند باعث کمبود مواد مغذی ضروری برای رشد مو مانند پروتئین، آهن، روی، ویتامین B6 و ویتامین B12 شود. علاوه بر این، استرس ناشی از رژیم غذایی نیز می تواند باعث ریزش مو شود.

مطالب پیشنهادی:استرس و عوارض آن برای زنان

ریزش مو در هنگام کاهش وزن معمولا موقتی است و موها پس از تثبیت وزن دوباره رشد می کنند. اما اگر ریزش مو شدید باشد یا پس از تثبیت وزن ادامه یابد، باید با پزشک مشورت شود. برای جلوگیری از ریزش مو در هنگام کاهش وزن، بهتر است از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. علاوه بر این، استراحت کافی و مدیریت استرس نیز می تواند به کاهش خطر ریزش مو کمک کند.

دلایل ریزش مو بعد از کاهش وزن

رژیم غذایی شدید باعث ریزش موهای شما می شود

رژیم غذایی شدید یک برنامه غذایی محدود است که برای کاهش وزن سریع در مدت زمان کوتاه طراحی شده است. این رژیم معمولاً شامل خوردن کمتر از ۸۰۰ کالری در روز است. ریزش مو یکی از عوارض رایج رژیم های کرش است. با کمک متخصصان و متخصصان تغذیه می توانید کاستی های این رژیم را جبران کرده و در هنگام کاهش وزن با عوارض کمتری مواجه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت رژیم درمانی کاهش وزن می توانید به قسمت رژیم غذایی من در سایت رژیم غفاری مراجعه کنید.

ادامه مطلب  کدام پروبیوتیک، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد؟

رژیم کتوژنیک و ریزش مو

ریزش مو در رژیم کتوژنیک کاملا طبیعی است. در واقع می توان گفت که در این نوع رژیم غذایی با محدود کردن مصرف کربوهیدرات ها، بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن کاهش می یابد. در چنین شرایطی بدن انرژی مورد نیاز برای رشد مو و ناخن را کاهش می دهد و ریزش مو اتفاق می افتد. البته به خاطر داشته باشید که متخصصان قادرند از این سقوط جلوگیری کنند یا میزان سقوط را تا حد زیادی کاهش دهند.

مقاله پیشنهادی: کاهش وزن سریع با رژیم کتوژنیک

رژیم های محدود کننده

رژیم محدود یکی از رژیم های کاهش وزن محبوب است که برای کاهش وزن در کمترین زمان ممکن، یک سری غذاها را کاهش داده یا به طور کامل حذف می کند. ریزش مو نیز در این نوع رژیم بسیار رایج است. البته در نظر داشته باشید که رژیم غذایی محدود باید توسط متخصص تعیین شود. زیرا در غیر این صورت می تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد.

درمان ریزش مو در هنگام کاهش وزن

درمان ریزش مو در هنگام کاهش وزن

همانطور که قبلا ذکر شد، ریزش مو بیشتر اوقات در طول رژیم مشاهده می شود و به مرور زمان خود را بهبود می بخشد. البته این بدان معنا نیست که باید به راحتی از کنار این حادثه گذشت. رژیم غذایی صحیح و اصولی نباید با ریزش موی شدید و ساختار ضعیف همراه باشد. کارشناسان و متخصصان رژیم درمانی از مردم می خواهند در هنگام رژیم گرفتن به نکات زیر برای درمان ریزش مو توجه کنند:

  • مصرف ویتامین B باید جدی گرفته شود.
  • لبنیات باید در رژیم غذایی گنجانده شود.
  • سبزیجات، گوشت و روغن های خوراکی باید در رژیم غذایی فرد گنجانده شود.
  • مایعات و آب فراوان بنوشید.
  • فرد باید از قرار گرفتن در شرایط استرس زا و کم خوابی اجتناب کند.
  • همه انواع ویتامین ها، پروتئین ها و مکمل های ضروری باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.
ادامه مطلب  قاتل قند خون کشف شد / ادویه‌ای که حکم داروی پنی‌سیلین هم دارد

جلوگیری از ریزش مو در طول رژیم

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود این است که چگونه در طول رژیم از ریزش مو جلوگیری کنیم؟ از جمله مهم ترین راهکارها برای جلوگیری از این امر و کاهش سقوط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از رژیم های کاهش وزن سخت و محدود خودداری کنید.
  • به تدریج وزن خود را کاهش دهید و به دنبال نتایج سریع نباشید.
  • از مکمل های غذایی حاوی پروتئین، روی، منیزیم، آهن، کلسیم، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین B12 استفاده کنید.
  • حتما از متخصصین و متخصصین تغذیه کمک بگیرید.
  • از محصولات مراقبت از موی ملایم استفاده کنید که به موها آسیب نرساند.

ریزش مو بعد از رژیم

آخرین کلمه

در این مقاله به بررسی علل و رابطه لاغری و لاغری پرداختیم و حذف مواد معدنی و مواد مغذی لازم بدن و رژیم غذایی نامناسب را از مهم ترین علل این اتفاق دانستیم. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم از رژیم های غذایی خودسرانه و غیر اصولی خودداری کنید. زیرا می تواند آسیب های زیادی به بدن شما وارد کند. برای دریافت رژیم غذایی متناسب با شرایط خود می توانید از متخصصان تغذیه در رژیم غفاری کمک بگیرید. کارشناسان ما قطعا تمام تلاش خود را برای رسیدن به وزن ایده آل به شما خواهند داد.

مطالب پیشنهادی: انواع آزمایش ریزش مو و ویتامین های مورد نیاز

حتما ببینید

blank

نادرترین عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟ + فواید آن

داشتن اندامی زیبا و تراشی شده آرزوی هر فردی است و کمتر کسی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *