بهترین فصل کاشت مو

بهترین فصل کاشت مو کدام است؟

درست است که وقت تلف نکردن برای بعضی کارها خوب است، اما کاشت مو جزو آنها نیست. فصل های مختلف بسته به شرایط آب و هوایی می توانند به بهبودی شما کمک کنند یا مانع از آن شوند. به هر حال در این مقاله می خواهیم ببینیم بهترین فصل برای کاشت مو چه فصلی است.

زمانی که تصمیم به کاشت مو می‌گیرید، هیجان داشتن موهای پرتر می‌تواند باعث شود احساس عجله کنید. به خصوص اگر برای مدت طولانی با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنید. با پزشک خود مشورت کنید و تصمیم خود را بگیرید، اما قبل از تعیین وقت کاشت مو، موارد زیر را در نظر بگیرید.

 

بهترین فصل برای کاشت مو چه فصلی است؟

با توجه به اینکه کاشت مو یک عمل سرپایی است که در عرض چند ساعت انجام می شود، دغدغه اصلی آن بحث بهبودی  است.

مانند سایر جراحی ها، محل کاشت باید تمیز نگه داشته شود تا از عفونت جلوگیری شود. دو هفته اول پس از کاشت، فاصله بسیار مهمی برای بهبودی پس از کاشت است. پس از ۶ تا ۸ هفته می توانید به روال قبلی خود بازگردید و معمولاً نتایج کاشت پس از یک سال کاملاً قابل مشاهده است.

برای اینکه مطمئن شویم بهترین نتایج کاشت را می گیرید، مزایا و معایب کاشت مو در فصول مختلف را بررسی کرده ایم تا ببینیم بهترین فصل برای شما چه زمانی است:

کاشت مو در فصل بهار

در فصل بهار دمای هوا نسبتاً متعادل است اما بارش های دوره ای پیش بینی می شود. بادهای بهاری کمی غیرقابل پیش بینی هستند، اما ما را از گذراندن بیشتر تعطیلات آخر هفته در فضای باز باز نمی دارند. اما آیا بهار بهترین فصل کاشت مو برای شماست؟

ادامه مطلب  عسل آویشن چیست؟( سفری به دنیای شگفت انگیز گل های عسل آویشن )

مزایای کاشت مو در فصل بهار

غذاهای مورد علاقه شما (و موهایتان) در راه است. غذاهایی مانند سالمون و سایر غذاهای دریایی، بروکلی و اسفناج. رطوبت به فرم دادن به موها بدون آسیب رساندن به آن کمک می کند.

علاوه بر این، هوا دلپذیرتر می شود و احتمالاً برای رفتن به کلینیک و مراجعه به پزشک با چالش کمتری روبرو خواهید شد. شروع سال جدید می تواند شروعی تازه برای شما باشد.

اگر کمی قبل از تعطیلات نوروز موهای خود را رشد دهید، می توانید از تعطیلات استفاده کنید و در خانه به درستی ریکاوری کنید.

مضرات کاشت مو در فصل بهار

باد و باران تا حدودی تهدیدی برای زخم های کلشت مو هستند (تا زمان بهبودی کامل) و باید از آنها مراقبت شود. با گرم شدن هوا و تابش بیشتر خورشید، باید پوست سر خود را ضد آفتاب بزنید یا از روش های دیگر (مانند کلاه پوشیدن) برای جلوگیری از برخورد نور مستقیم خورشید به سرتان استفاده کنید.

همچنین تا پاییز یا زمستان خبری از موهای پر پشتی نیست و باید تعطیلات را با موهای کم پشت سر بگذرانید.

بهترین فصل کاشت مو

کاشت مو در فصل تابستان

تابستان می تواند بهترین فصل برای کاشت مو باشد، اما بستگی به شرایط شما دارد. بسته به جایی که شما زندگی می کنید، تابستان های ما می تواند به شدت گرم باشد. البته این امر برای تمام نقاط کشور (از جمله تهران) صدق می کند.

بسیاری از خانواده ها در تابستان سفر می کنند یا آخر هفته های خود را در فضای باز، پیک نیک، کمپینگ، پیاده روی و شنا می گذرانند.

ادامه مطلب  عوارض کمبود منیزیم در بدن

مزایای کاشت مو در فصل تابستان

میوه های تابستانی مانند هلو، هندوانه و تمشک برای رشد مو بسیار مفید هستند. اگرچه رژیم غذایی تاثیر زیادی روی رشد مو بعد از کاشت مو ندارد، اما می تواند به آن کمک کند.

اگر تعطیلات تابستانی خود را در کلبه خود می گذرانید، با اجتناب از هوای گرم که تابستان را بهترین فصل برای کاشت مو می کند، بهبودی خود را آسان تر می کنید.

معایب کاشت مو در فصل تابستان

گرما هرگز برای شما خوب نیست. آفتاب سوختگی جدا از خشک شدن پوست سر بسیار مضر است. اگر قبل از ۶ ماه اول به استخرهای عمومی بروید، احتمال عفونت وجود دارد.

دوش گرفتن خیلی زود برای مبارزه با تعریق می تواند روغن های طبیعی ضروری را از پوست سر شما پاک کند، که برای شما خوب نیست. همچنین، قرار ملاقات با پزشک و درد جزئی می تواند مانع سفر شما شود.

کاشت مو در فصل پاییز

پاییز را می توان نقطه مقابل بهار توصیف کرد. احتمال وزش باد و طوفان در این فصل وجود دارد. از اواخر مهرماه هوا شروع به سرد شدن می کند و نباید فراموش کرد که پاییز فصل شروع مدارس است و فشار کار نیز افزایش می یابد.

مزایای کاشت مو در پاییز

از نظر شرایط دمایی، پاییز می تواند بهترین فصل برای کاشت مو باشد. تعریق کمتر و قرار گرفتن کمتر در معرض آفتاب مستقیماً برای شما مفید است. غلات و حبوبات موجود هستند که برای رشد مو موثر هستند و اگر همه چیز خوب پیش برود عکس های جذاب تری از عید نوروز خواهید داشت.

ادامه مطلب  بهترین روش برای تسکین سرفه های شبانه چیست؟

مضرات کاشت مو در پاییز

تغییرات هوای پاییز برای دوره نقاهت خوب نیست. همیشه باید کلاه و کرم ضد آفتاب همراه خود داشته باشید. علاوه بر این، اگر بلافاصله پس از کاشت به محل کار بروید، زخم ها و قطرات با وضوح بیشتری دیده می شوند که می تواند شما را رنج دهد.

بهترین فصل کاشت مو کدام است

کاشت مو در فصل زمستان

شاید شنیده باشید که بهبودی پس از جراحی پلاستیک در زمستان راحت تر است. اما آیا زمستان بهترین فصل برای کاشت مو است؟ بیایید بررسی کنیم.

مزایای کاشت مو در زمستان

با سردتر شدن هوا، فعالیت های ورزشی شما به ورزش های داخل سالن کاهش می یابد که برای دوره نقاهت مفید است. نیازی به دوش گرفتن زودهنگام نیست و آفتاب شما را اذیت نمی کند.

مضرات کاشت مو در زمستان

هوای سرد و خشک زمستانی رطوبت مو را از بین می برد و آن را مستعد آسیب می کند. برف و انواع دیگر بارش شما را در معرض عفونت قرار می دهد. غذاهای مفید برای رشد مو نیز محدود هستند. می توانید از ویتامین ها به عنوان جایگزین استفاده کنید، اما در این صورت خطر مصرف بیش از حد ویتامین A وجود دارد که می تواند مو را ضعیف کند.

حتما ببینید

blank

کدام بهتر است لیپوماتیک یا لیپوساکشن + مقایسه بین آن‌ ها

برای افرادی که اضافه وزن دارند و قصد جراحی برای کاهش چربی بدن خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *