عسل آویشن چیست؟( سفری به دنیای شگفت انگیز گل های عسل آویشن ) - تصویر 1

عسل آویشن چیست؟( سفری به دنیای شگفت انگیز گل های عسل آویشن )

عسل آویشن چیست؟! در یک پاسخ کوتاه به این سوال فقط میتوان گفت ” یک معجزه “.

سوال ” عسل آویشن چیست ؟ ” را به تفصیل اگر بخواهیم پاسخ دهیم باید گفت یکی از معروف ترین عسل های تک گل موجود در بازار ایران است که محبوبیت زیادی مخصوصا بین پایتخت نشین ها دارد.

گیاه آویشن به دلیل اینکه جزو خانواده نعناع ها می باشد عطر و طعم بالا و بسیار خوشایندی را دارد و از آنجایی که در پروسه تهیه این عسل زنبور ها از نکتار این گیاه تغذیه می کنند و وظیفه جمع آوری شهد گل های آویشن را به عهده دارند، بنابراین عسل طبیعی آویشن یک ترکیب فوق العاده از عطر و طعم این گیاه است. رنگ عسل آویشن نیز قرمزعقیقی بسیار زیبایی است که چشم را خیره می کند و رایحه خوب آن بسیار دل انگیز است.

خواص عسل آویشن: یک معجزه برای سلامتی

این عسل تمام خواص گیاه آویشن را دارا است و به این واسطه به عنوان یک مکمل برای سلامتی شناخته شده است که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. عسل دارویی آویشن به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی در ترمیم و پیشگیری بسیاری از بیماری ها موثر عمل می کند و می توان از این عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک فعال نام برد.

شاید بهترین و مناسب ترین عسل برای سرماخوردگی و آنفولانزا

از جمله مواردی که روش های سنتی درمان آنفولانزا برای درمان معرفی می کند، استفاده از عسل طبیعی است. در بین عسل های موجود، عسل آویشن بیشترین تاثیر را در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا دارد و مصرف آن می تواند سلامتی را به شما بازگرداند.

عسل آویشن چیست؟( سفری به دنیای شگفت انگیز گل های عسل آویشن ) - تصویر 2

مفید برای دیابت

آویشن به عنوان یک گیاه دارویی طبیعی بسیار مفید در کنترل سطح قند خون و درمان دیابت است. عسل طبیعی آویشن با کاهش سطح گلوکز خون، افزایش حساسیت به انسولین و کاهش مقدار قند در خون به درمان دیابت کمک می کند.

ادامه مطلب  بهترین درمان سردرد استرسی با این گیاه امکان پذیر شد

عسل آویشن برای تقویت سیستم ایمنی بدن

امروزه دلایل مختلفی وجود دارند که موجب کاهش سیستم ایمنی بدن می شوند. عسل آویشن به دلیل اینکه حاوی خواص آنتی اکسیدانی قوی می باشد از بدن در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کند.

خرید عسل آویشن و مصرف آن باعث افزایش تعداد گلبول های سفید شده و به مراتب سیستم ایمنی بدن را نیز ارتقا می دهد و تاثیر مثبتی را در سیستم دفاعی می گذارد و از بدن در برابر ابتلا به بیماری های مختلف محافظت می کند.

عسل آویشن چیست؟( سفری به دنیای شگفت انگیز گل های عسل آویشن ) - تصویر 3

منبع آنتی اکسیدان قوی

امروزه بدن انسان ها به دلایل مختلفی در معرض انواع رادیکال های آزاد قرار می گیرد. با این وجود شما می توانید توسط آنتی اکسیدان ها عوارض نا مطلبوب این رادیکال ها را به حداقل برسانید.

عسل آویشن از جمله عسل هایی است که حاوی خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و می تواند در بهبود سلامت انسان موثر عمل کند. این عسل حاوی مقدار مناسبی از فلانوئید ها و کارتنوئیدها می باشد که در حفافظت از بدن در برابر خطر اکسایش کمک کننده است.

همچنین در پیشگیری از سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و بهبود بیماری های التهابی نیز تاثیر مثبتی را دارد.آنتی اکسیدان های موجود در این عسل طبیعی از پیری زودرس پوست نیز پیشگیری می کنند.

درمان کم خونی

آویشن میتواند به عنوان یک منبع عالی برای درمان کم خونی در بدن باشد، چرا که آویشن حاوی مقدار قابل توجهی  ویتامین K است که این ویتامین موجب جذب کلسیم و اهن در خون میشود و مشکل کمبود اهن را در خون که علل بروز کم خونی است را تا حدود بسیار زیادی حل میکند.

ادامه مطلب  از شر چربی شکم تان به سادگی خلاص شوید

خواص عسل آویشن برای معده: بهبود التهاب وعفونت معده

افرادی که از مشکلات معده رنج میبرند مصرف عسل آویشن را فراموش نکنند، چرا که یکی از موثرترین و مهم ترین خواص عسل آویشن بهبود التهاب معده می باشد.این عسل به دلیل اینکه درون معده یک حالت نرمی را به وجود می آورد و به رفع سوزش معده کمک می کند.

از خواص عسل آویشن برای معده باید به این نکته اشاره کرد که این عسل درمانی به دلیل اینکه حاوی خواص ضدباکتریایی است از تحریک معده پیشگیری می کند و بهترین گزینه برای افرادی است که دچار زخم و یا ورم معده می باشند.

خواص ضدباکتریایی

از دیگر خواص عسل آویشن که نباید از آن غافل شویم خاصیت ضدباکتریایی آن می باشد. بنابراین یکی از اهداف برای خرید عسل آویشن به کارگیری آن برای استفاده موضعی این عسل به روی سوختگی ها، بریدگی ها و زخم ها می باشد که باعث می شود روند بهبود سرعت یابد.

آرامش اعصاب و ضد افسردگی

از دیگر خواص عسل آویشن می توان به تاثیر مثبت آن به روی اعصاب اشاره کرد. در واقع این عسل دارای ماده ای خاص می باشد که احساس شادی را در افراد افزایش می دهد و به پیشگیری از افسردگی می انجامد. همچنین خیلی از افراد دارای علائمی نظیر احساس خستگی و بی قراری هستند که دلیلی بر کمبود ویتامین D می باشد و از آنجا که این عسل حاوی این ویتامین است، در بهبود این علائم نیز تاثیرگذار است.

منبع ویتامین و دیگر مواد مغذی

عسل آویشن حاوی قندهای طبیعی، مواد مغذی و انواع ویتامین هایی نظیر ویتامین A، B و E می باشد که به عنوان یک مکمل غذایی سالم می توان به روی آن حساب کرد

ادامه مطلب  آیا بدنتان جلوی کاهش وزنتان را می‌گیرد؟

همچنین دارای مقادیری از مواد معدنی چون پتاسیم، کلسیم، سدیم، منیزیم، مس، آهن و روی است.وجود انواع قندها در این عسل منبع خوبی برای تامین انرژی بدن به حساب می آید.

افزایش انرژی

عسل انرژی زای آویشن دشمن خستگی و کم خونی است و سطح انرژی بدن را حفظ می کند. خوردن یک قاشق غذاخوری ازاین عسل سطح انرژی بدن را به مدت ۱۵ دقیقه و یا بیشتر به بالاترین حد می رساند. علاوه بر این مصرف این عسل از افت قند خون نیز جلوگیری می کند.

خرید عسل آویشن برای ورزشکاران به شدت توصیه می شود زیرا طبع گرم و خشکی آن به رفع اسپاسم عضلانی بسیار کمک می کند.

عسل آویشن چیست؟( سفری به دنیای شگفت انگیز گل های عسل آویشن ) - تصویر 4

ارزش خرید عسل آویشن

عسل آویشن با توجه به اینکه در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان برداشت می شود و تقریبا هم زمان با برداشت عسل هایی مثل بهار نارنج، آفتابگردان، شوید، نمدار و… است بالاترین ارزش خرید را دارا است.همچنین قیمت این عسل در برابر این حجم از خواصی که دارا می باشد بسیار مناسب است.

شما با خرید عسل آویشن فروردین به صورت مستقیم از زنبوردار خرید انجام داده اید و در ظروف شیشه ای و بسته بندی های مناسب عسل را تحویل خواهید گرفت .عسل های آویشن بر اساس مناطق برداشتشان نیز ارزش خرید های متفاوتی را دارند، بر این اساس عسل آویشن دماوند بالاترین ارزش خرید را داراست و پس از آن به ترتیب عسل های آویشن زنجان، جنوب (شیراز) و فردو (قم) می باشند.

این عسل از جمله عسل هایی است که در بازار ایران به مقدار انبوه موجود است و معمولا در اکثر فصل های سال امکان تهیه آن فراهم است.معمولا خرید عسل آویشن توسط پایتخت نشین ها از ییلاقات اطراف تهران نظیر طالقان اتفاق می افتد.

حتما ببینید

blank

کدام بهتر است لیپوماتیک یا لیپوساکشن + مقایسه بین آن‌ ها

برای افرادی که اضافه وزن دارند و قصد جراحی برای کاهش چربی بدن خود را …

2 نظر

  1. blank
    فهیمه سالار کیا

    برای درمان گلو درد و سرفه این عسل میتونه تاثیرگذار باشه؟

  2. blank

    این عسل برای درمان گلو درد و سرفه هم موثره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *