قرص ویتامین E را چند روز یکبار بخوریم؟

قرص ویتامین E همانطور که از نامش پیداست یکی از مکمل های ویتامینی است و می توان آن را نوعی ویتامین محلول در چربی و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی دانست. قرص ویتامین E می تواند از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند و نقش موثری در سلامت سیستم قلبی عروقی ایفا کند. اما باید با روش مصرف قرص ویتامین E آشنا باشید و بدانید هر گروه سنی چگونه باید از این مکمل استفاده کند. همچنین دانستن بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E ضروری است. چند روز باید قرص ویتامین E مصرف کنیم؟

خواص و فواید مهم قرص ویتامین

قبل از اینکه بدانید چگونه قرص های ویتامین مصرف کنید ه بهتر است با خواص و ویژگی های این مکمل دارویی و تغذیه ای آشنا شوید که مهم ترین آن حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن است. مصرف این محصول از پیشرفت بیماری آلزایمر جلوگیری می کند و یا مدت زمان پیشرفت آن را کاهش می دهد.

کند کردن روند پیری سلول ها یکی دیگر از خواص مکمل ویتامین E است مصرف قرص ویتامین E برای کاهش علائم بیماری پی ام اس کمک می کند و نقش بسزایی در کاهش علائم لوپوس دارد. برای کاهش درد آرتریت روماتوئید، می توانید ویتامین ها را به صورت قرص یا کپسول نیز مصرف کنید ه از سیستم بینایی خود استفاده کنید یا از آن محافظت کنید.

مصرف این مکمل دارویی و تغذیه ای به حفظ سلامت جسمانی ورزشکاران کمک می کند و به کاهش چربی خون کمک می کند. در حال حاضر از ماسک یا روغن این ویتامین برای حفظ سلامت پوست بسیار استفاده می شود. زیرا می تواند از پوست در برابر آسیب های محیطی مانند نور خورشید و آلودگی محافظت کند. استفاده از این مکمل نقش بسیار موثری در درمان کبد چرب دارد.

ادامه مطلب  از بامیه درمانی چه می‌دانید؟

مطالب پیشنهادی: ویتامین های چاق کننده صورت

بهترین راه برای مصرف مکمل های ویتامین E

بهترین روش مصرف

نیاز به ویتامین ه رشد در سنین مختلف متفاوت است و نحوه مصرف و مقدار مصرف این مکمل نیز در گروه های سنی مختلف متفاوت است. توجه داشته باشید که مصرف این ویتامین برای مردان و زنان در سنین مختلف یکسان است.

برای نوزادان و کودکان ۱ تا ۳ سال

برای گروه های سنی نوزادان صفر تا شش ماه، مقدار توصیه شده این مکمل ۴ میلی گرم در روز است. اما نوزادان ۷ تا ۱۲ ماهه باید ۵ میلی گرم از این مکمل را هر روز مصرف کنند. پسران و دختران ۱ تا ۳ ساله می توانند ۶ میلی گرم از قرص ویتامین E را برای یک روز مصرف کنند.

کودکان از ۴ تا ۸ سال

مقدار توصیه شده این مکمل برای پسران و دختران ۴ تا ۸ ساله ۷ میلی گرم در روز است. پسران و دختران بین ۹ تا ۱۳ سال باید ۱۱ میلی گرم از این مکمل را در روز مصرف کنند.

بلوغ و بزرگسالی

روش مصرف قرص ویتامین ه برای مردان و زنان بالای ۱۴ سال، ۱۵ میلی گرم در روز است. به این نکته توجه کنید که حداکثر مصرف مجاز روزانه این مکمل برای بزرگسالان حدود ۱۰۰۰ میلی گرم در روز است.

بنابراین اگر بیش از این مقدار از این مکمل در طول روز مصرف شود، عوارض نامطلوبی خواهد داشت. در صورت مصرف بیش از حد این قرص ممکن است دچار مشکلات گوارشی یا سردرد شوید. مصرف دوزهای بالای این ویتامین خطر خونریزی را نیز به همراه دارد.

ادامه مطلب  با نوشیدن آب و آبلیمو بدن خود را پاکسازی کنید!

مطالب پیشنهادی: بهترین زمان برای مصرف مکمل ها و ویتامین ها

چه زمانی باید قرص ویتامین E مصرف کنیم؟

بهترین زمان برای مصرف مکمل های ویتامینی ه

برای دانستن بهترین زمان مصرف قرص ویتامین ه کدام بهتر است با خواص این ویتامین بیشتر آشنا شوید و بدانید که یک قرص ویتامین E محلول در چربی است بنابراین باید به جذب آسان و کارایی بهتر آن در بدن مصرف کننده توجه کنید. با توجه به این نکته می توان گفت که بهترین زمان مصرف قرص های ویتامین است ه مواقعی هست که غذا خورده اید و شکمتان سیر است. به عبارت ساده، بهترین زمان مصرف این مکمل بعد از ناهار و شام است.

مطالب پیشنهادی: ویتامین های چربی سوز چیست؟

تداخلات دارویی

علاوه بر دانستن نحوه مصرف قرص های ویتامین ه بهتر است با تداخلات دارویی آن آشنا شوید. از آنجایی که مصرف این مکمل غذایی و دارویی به رقیق شدن خون کمک می کند، بهتر است افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند هپارین، وارفارین، آسپرین و … استفاده می کنند، قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنند. به این نکته توجه داشته باشید که مصرف این ویتامین با داروهایی مانند نیاسین، لسیواستاتین، برخی از داروهای شیمی درمانی و غیره تداخل دارد..

آخرین کلمه

به یاد داشته باشید که اگرچه استفاده از ویتامین ها و مکمل ها مفید است، اما بهتر است با نظر پزشک یا متخصص تغذیه با توجه به رژیم غذایی خاص هر فرد تجویز شود. کارشناسان رژیم غفاری ما ضمن ارائه بهترین رژیم درمانی، بهترین مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز شما را نیز معرفی خواهند کرد. برای دریافت یک برنامه غذایی اولیه می توانید به بخش رژیم غذایی من بروید.

ادامه مطلب  صبحانه برای دیابتی ها، باید ها و نباید ها

حتما ببینید

blank

کدام بهتر است لیپوماتیک یا لیپوساکشن + مقایسه بین آن‌ ها

برای افرادی که اضافه وزن دارند و قصد جراحی برای کاهش چربی بدن خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *