ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب و فواید بی شمار آن

در دنیای امروز، با افزایش آگاهی نسبت به اثرات مضر اشعه خورشید، استفاده از ضد آفتاب به یک ضرورت تبدیل شده است. این اشعه ها که به صورت نامرئی از خورشید ساطع می شوند، می توانند آسیب های جبران ناپذیری به پوست ما وارد کنند. خوشبختانه استفاده از ضد آفتاب می تواند به عنوان یک راه حل ساده و موثر از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کند. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که ضد آفتاب چیست؟ مزایای آنها چیست و چرا کارشناسان بر استفاده از آنها اصرار دارند؟ لزوم استفاده از محصولات ضد آفتاب و فواید بی شمار آن ها

چرا باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟

وقتی متخصصان پوست استفاده از ضدآفتاب ها را توصیه می کنند، این سوال پیش می آید که چرا باید از این کرم ها استفاده کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که استفاده از ضدآفتاب ها فواید زیادی برای پوست و سلامتی دارد. از مهمترین فواید استفاده از محصولات ضد آفتاب بر روی پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از آفتاب سوختگی
  • پیشگیری از سرطان پوست
  • محافظت در برابر اشعه های مضر UV
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • جلوگیری از تغییر رنگ پوست
  • افزایش سلامت پوست

۱- پیشگیری از آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی یکی از شایع ترین عوارض قرار گرفتن در معرض نور خورشید است که می تواند با درد، قرمزی و التهاب همراه باشد. استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب می تواند از این مشکل جلوگیری کند. به همین دلیل، متخصصان توصیه می کنند افرادی که پوست بسیار حساسی دارند، استفاده از کرم ضد آفتاب را در روتین پوست خود بگنجانند. زیرا در غیر این صورت می توانند شاهد آسیب های زیادی به سلامت و ظاهر خود باشند.

ادامه مطلب  انگل دمودکس و تاثیرات آن بر پوست صورت و موها

توجه داشته باشید که برای افزایش اثربخشی آن بهتر است از ضدآفتاب های باکیفیت استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی: علل شل شدن پوست

فواید ضد آفتاب

۲- پیشگیری از سرطان پوست

سرطان پوست یکی از شایع ترین انواع سرطان است و اشعه ماوراء بنفش خورشید از عوامل اصلی بروز آن است. تحقیقات نشان می دهد که استفاده منظم از ضد آفتاب می تواند خطر ابتلا به این بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بنابراین، اگر ساعات طولانی را بیرون از خانه سپری می کنید، بهتر است برای حفظ سلامتی خود استفاده از این محصولات مراقبتی را جدی بگیرید و از آن غافل نشوید.

۳- محافظت در برابر اشعه مضر UV

ضدآفتاب ها با ایجاد لایه ای محافظ بر روی پوست، از نفوذ اشعه های مضر UV خورشید به پوست جلوگیری می کنند. این محصولات مراقبت از پوست با دو نوع فیلتر شیمیایی و فیزیکی کار می کنند. فیلترهای شیمیایی اشعه ماوراء بنفش را جذب کرده و به گرما تبدیل می کنند، در حالی که فیلترهای فیزیکی مانند یک آینه عمل می کنند و اشعه ماوراء بنفش را به دور از سطح پوست منعکس می کنند.

میزان محافظت در برابر آفتاب توسط SPF یا فاکتور محافظت در برابر آفتاب تعیین می شود. هرچه SPF بالاتر باشد، پوست شما بیشتر در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می شود. متخصصان پوست استفاده از ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ را برای افزایش اثربخشی این محصول توصیه می کنند.

۴- از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند کلاژن و الاستین را در پوست تجزیه کند و منجر به پیری زودرس، چین و چروک و خطوط ریز شود. به همین دلیل متخصصان پوست بر استفاده از محصولاتی مانند ضدآفتاب ها تاکید دارند. در واقع می توان گفت استفاده از محصولات ضدآفتاب از بروز این علائم جلوگیری می کند و باعث حفظ جوانی و شادابی پوست می شود.

ادامه مطلب  بیماری صرع چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

۵- جلوگیری از تغییر رنگ پوست

تغییر رنگ پوست یکی از شایع ترین علائم آفتاب سوختگی است. در واقع می توان گفت افرادی که با نور خورشید در تماس هستند معمولاً به دلیل پاسخ التهابی پوست به نور خورشید دچار قرمزی، کبودی و گاهی لکه های تیره و قهوه ای می شوند.

خوشبختانه باید بگوییم که یکی از مهمترین فواید استفاده از کرم ضد آفتاب جلوگیری از تغییر رنگ پوست است. بنابراین، اگر داشتن پوستی سالم و زیبا و بدون تغییر رنگ برایتان مهم است، از همین حالا شروع به استفاده از این محصولات مراقبت از پوست کنید.

۶- بهبود سلامت پوست

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده می کنند پوست سالم تر و زیباتری خواهند داشت. در واقع می توان گفت که استفاده از کرم ضد آفتاب احتمال ایجاد چین و چروک پوست، لک، جوش و … را کاهش می دهد. بنابراین اگر می خواهید پوستی سالم و زیبا داشته باشید، لازم است استفاده از این محصول را در مراقبت از پوست خود بگنجانید. جالب است بدانید که از این محصولات می توان حتی برای تکمیل آرایش نیز استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی: طرز تهیه بهترین انواع ماسک صورت

blank

نتیجه

در این مقاله به لزوم استفاده از محصولات ضد آفتاب پرداختیم و توضیح دادیم که چرا باید از این محصولات مراقبت از پوست استفاده کرد.

اکنون که فواید استفاده از ضد آفتاب را می دانید، یک محصول مراقبت از پوست را انتخاب کنید و از پوست خود در برابر آسیب های احتمالی مراقبت کنید. به یاد داشته باشید که پوست اولین سد محافظ بدن شماست و مراقبت از آن ضروری است. بنابراین، اگر می خواهید احتمال ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهید، باید درست غذا بخورید، ورزش کنید و از پوست خود مراقبت کنید.

ادامه مطلب  حواستان به این قرص کشنده باشد! / قرصی که قاتل این روزهای جوانان است!

حتما ببینید

blank

نادرترین عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟ + فواید آن

داشتن اندامی زیبا و تراشی شده آرزوی هر فردی است و کمتر کسی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *