بهترین ادویه‌ها برای سندرم پیش از قاعدگی در فصل سرما

به گزارش تاپ پرشین، بعضی از خانم‌ها در روزهای سرد سال بیشتر با علائم این سندرم مواجه می‌شوند. از این‌رو بهتر است که در صورت تشدید علائم ناشی از PMS در روزهای سرد سال، این ادویه‌ها را به رژیم غذایی­تان اضافه کنید.

زنجبیل
زنجبیل حاوی پلی‌فنول‌های فراوان و ترکیبات ضدالتهابی است و به همین دلیل هم تاثیر مثبتی بر کاهش سطح التهاب در بدن در روزهای پیش از قاعدگی دارد. از طرف دیگر، مصرف زنجبیل در دوران قاعدگی یا روزهای پیش از آن به کاهش علائمی مانند نفخ یا مشکلات گوارشی کمک می‌کند. از این‌رو، خانم‌ها می‌توانند زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل را به انواع دمنوش‌های روزانه، سالادها، سوپ‌ها یا خوراک‌های خود اضافه کنند. دمنوش زنجبیل تازه و لیمو، یکی از بهترین دمنوش‌ها برای کاهش علائم PMS است.

زردچوبه
زردچوبه مانند زنجبیل، ترکیبات ضدالتهابی بسیار قدرتمندی دارد. از طرف دیگر، زردچوبه دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی بسیار قوی مانند کورکومین است. کورکومین با مهار التهاب در بدن، علائم PMS را کاهش می‌دهد. البته بهتر است که زردچوبه را در ۱۰ دقیقه پایانی پخت به انواع غذاها یا خوراک‌ها اضافه کنید. مصرف شیر گرم ترکیب‌شده با عسل و زردچوبه هم تاثیر مثبتی بر کاهش عوارض ناشی از PMS دارد.

دارچین
دارچین در گروه محبوب‌ترین ادویه‌های پاییزی و زمستانی قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که این ادویه گرم و بسیار خوشبو را به تمامی غذاها یا دسرهای پاییزی اضافه کنند. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند که در روزهای قبل از شروع قاعدگی، حساسیت به انسولین در بدن کمتر می‌شود و همین مساله می‌تواند عوارض جسمی یا ذهنی مختلفی را برای خانم‌ها به همراه داشته باشد. مصرف دارچین می‌تواند حساسیت به انسولین را بهبود ببخشد و با تنظیم سطح قند خون به کنترل اشتها کمک کند. از طرف دیگر، استفاده از دارچین در روزهای پیش از قاعدگی تا حدود زیادی به کاهش مشکلات گوارشی در این دوران کمک می‌کند. چوب دارچین می‌تواند در انواع دمنوش‌های پاییزی استفاده شود و پودر دارچین هم می‌تواند به تمامی غذاها، دسرها یا حتی سالادهای گرم اضافه شود.

ادامه مطلب  علائم کبد چرب روی پوست را جدی بگیرید

منبع: سلامت

حتما ببینید

blank

کدام بهتر است لیپوماتیک یا لیپوساکشن + مقایسه بین آن‌ ها

برای افرادی که اضافه وزن دارند و قصد جراحی برای کاهش چربی بدن خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *