ژل کربوکسی تراپی چیست؟

ژل کربوکسی تراپی چیست؟

زیبایی انسان تحت تاثیر عوامل مختلفی چون افزایش سن، ژنتیک، استرس و اضطراب به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند. این موضوع باعث نارضایتی افراد می‌شود، از این رو به دنبال بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت هستند. روش‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها چین و چروک و عارضه‌های پوست صورت را از بین ببرید. در این بلاگ قصد داریم تا یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست را معرفی کنیم.

کربوکسی تراپی یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی صورت است که به دلیل مزایایی که دارد، افراد بسیاری را جذب خود کرده است. از این روش می‌توان برای درمان نقاط مختلف بدن استفاده کرد. اما آیا می‌دانید ترکیبات ژل کربوکسی‌تراپی چیست؟ آیا انواع مختلف ژل کربوکسی‌تراپی را می‌شناسید؟ در ادامه این بلاگ با روش جوانسازی و ویژگی‌های ژل کربوکسی‌تراپی بیشتر آشنا خواهید شد.

کربوکسی تراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از روش‌های رایج جوانسازی پوست صورت که امروزه به شدت مورد استقبال قرار گرفته، کربوکسی‌تراپی است. قدمت این روش جوانسازی به سال ۱۹۳۰ میلادی بازمی‌گردد. محققان پژوهش‌های بسیاری روی کربوکسی‌تراپی انجام داده‌اند. نتایج این پژوهش‌ها مزایای بالا و عوارض بسیار کم این روش درمانی را نشان می‌دهد.
این روش درمانی برای اولین بار در کشور فرانسه ابداع شد. در آن زمان پزشکان و محققان فرانسوی دریافتند که با شنا کردن در آبی که میزان دی اکسید کربن بالایی دارد، زخم‌ها و عارضه‌های پوستی به سرعت بهبود پیدا می‌کنند. این مسئله بستری مهیا کرد تا محققان فرانسوی بتوانند روی کروبوکسی‌تراپی کار کنند.

شاید برای شما هم سوال باشد که کربوکسی‌تراپی چگونه می‌تواند موجب جوانسازی پوست صورت شود؟
در پاسخ به این سوال بهتر است با نحوه عملکرد کربوکسی‌تراپی آشنا شوید.
مخزن گاز دی اکسید کربن با لوله‌های پلاستیکی به یک تنظیم کننده جریان متصل می‌شود. بدین ترتیب گاز دی اکسید کربن بعد از حذف ناخالصی‌هایی که دارد با یک سوزن بسیار کوچک به پوست تزریق می‌شود. این روش درمانی بدون درد و خونریزی است اما بسیاری از پزشکان برای اطمینان خاطر مراجعه کننده از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب  عوارض پیکرتراشی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست و چه کاربردی دارد؟
دی اکسید کربن به طور طبیعی در سلول‌های بدن تولید می‌شود، بدین ترتیب اگر مقدار آن از شاخص اصلی بیشتر شود بدن به افزایش دی اکسید کربن واکنش نشان می‌دهد. با افزایش دی اکسید کربن، سیستم گردش خون در ناحیه مورد نظر تحریک می‌شود. در این شرایط بدن به دلیل کمبود اکسیژن و با کنترل گردش خون سعی می‌کند تا این عارضه را برطرف کند. با افزایش گردش خون و رسیدن اکسیژن به اندازه کافی به بافت‌های و سلول‌های مختلف، پوست صورت تحریک به ساخت کلاژن می‌شود. کلاژن یک ماده اصلی برای لیفت شدن و جوانسازی پوست صورت است.
مقدار تزریق برای هر ناحیه معمولا با توجه به شدت عارضه و نوع پوست مشخص می‌شود. به عنوان مثال برای درمان سلولیت به مقدار تزریق بیشتری نیاز خواهد بود. طول جلسات کربوکسی تراپی حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است.

کربوکسی‌تراپی تنها برای از بین بردن چین و چروک صورت و سلولیت نیست و کاربردهای بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم:

  • بهبود دهنده نتایج لیپوساکشن
  • بهبود انعطاف و افتادگی پوست صورت
  • کاهش سلولیت و ترک‌های پوستی روی بدن
  • درمان کننده ریزش مو
  • جوانسازی بخش‌های مختلف بدن

ژل کربوکسی تراپی چیست؟

ژل کربوکسی‌تراپی با افزایش متابولیسم در پوست صورت و بدن و افزایش میزان اکسیژن، شرایط را برای هیدراتاسیون بدن مهیا می‌کند. بدین ترتیب پوست بدن در ناحیه تزریق به طرز چشمگیری شاداب و جوان می‌شود.

ژل کربوکسی تراپی

استفاده از ژل در کربوکسی‌تراپی ضروری بوده و بدون آن نمی‌توان از این روش درمانی استفاده کرد. ژل‌های کربوکسی تراپی انواع مختلفی دارد که ترکیبات و غلظت دی اکسید کربن در آن‌ها متفاوت است.

کاربردهای ژل کربوکسی تراپی چیست؟

ژل کربوکسی‌تراپی کاربردهای مختلفی برای بدن دارد و روی اندام‌های مختلف بدن تاثیر می‌گذارد. ازجمله کاربردهای ژل کربوکسی‌تراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع افتادگی و شل شدگی پوست صورت و کم به لیفت پوست
  • کم رنگ‌کردن ترک‌های پوستی و در برخی مواقع از بین بردن این ترک‌های ریز
  • کاهش تجمع چربی در زیر پوست بدن و صورت یا رفع سلولیت
  • رفع تیرگی و هاله سیاه دور چشم و کاهش چین و چروک این ناحیه
ادامه مطلب  برای گرگرفتگی یائسگی چی بخوریم؟

انواع ژل کربوکسی تراپی

در حال حاضر ژل‌های کربوکسی‌تراپی، توسط کمپانی‌های مختلفی در سراسر جهان تولید می‌شوند. معمولا پزشکان از ژل‌هایی استفاده می‌کنند که کمترین میزان تهاجم و آلرژی را در فرد ایجاد کند. استفاده از انواع مختلف ژل کربوکسی‌تراپی به شدت عارضه، نظر متخصص،نوع پوست، کلینیک مورد نظر و سایر موارد دیگر بستگی دارد.

معایب و مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

بی‌شک کربوکسی‌تراپی هم مانند سایر روش‌های درمانی دارای نکات مثبت و منفی است. این نکات مثبت و منفی در واقع همان مزایا و معایب کربوکسی‌تراپی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای کربوکسی‌تراپی

  • درمان سلولیت: کربوکسی‌تراپی در هر ناحیه‌ای تزریق شود با افزایش دما و گردش خون می‌تواند چربی‌های اضافی در آن ناحیه را از بین ببرد. در زمان تجزیه چربی‌ها سلولیت نواحی مختلف بدن به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.
  • از بین بردن جای جوش و آکنه: یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن جای جوش، لک، آکنه و کک و مک کربوکسی‌تراپی است.
  • درمان چین و چروک روی صورت: کربوکسی‌تراپی می‌تواند پوست را تحریک به ساخت کلاژن کند. از این رو در هر ناحیه‌ای که کربوکسی‌تراپی انجام شود چین و چروک پوست از بین می‌رود و موجب جوانسازی پوست صورت خواهد شد.
  • از بین بردن چربی‌های اضافه: کربوکسی‌تراپی می‌تواند چربی‌های انباشته شده و اضافه نواحی مختلف بدن را برداشته و موجب تناسب اندام و لاغری فرد شود. کربوکسی‌تراپی با افزایش دما و واکنش لیپولیز چربی‌ها را از بین می‌برد. از این روش می‌توان برای نواحی مختلف چون ران پا، پهلوها، شکم و سایر نواحی استفاده کرد.
  • برطرف کردن سیاهی اطراف چشم: کربوکسی‌تراپی می‌تواند موجب افزایش جریان گردش خون در اطراف چشم شود. سیاهی اطراف چشم به دنبال افزایش جریان خون و رسیدن مواد مغذی و ویتامین‌ها به این ناحیه کاهش پیدا می‌کند.
  • درمان ترک‌های پوستی: ترک‌های پوست ناشی از بارداری، افزایش و کاهش وزن شاید به راحتی با کرم و سایر داروها برطرف نشود. کربوکسی‌تراپی می‌تواند ترک‌های پوستی روی شکم، ران پا، پهلوها و سایر نواحی بدن را با تحریک پوست به ساخت کلاژن درمان کند. از این رو یکی از بهترین روش‌های ترمیم کننده پوست صورت و بدن است.
  • کاهش غبغب: کربوکسی‌تراپی می‌تواند تولید کلاژن را در پوست صورت افزایش داده و موجب لیفت شدن و سفت شدن پوست صورت خواهد شد.
  • احیا و ترمیم مو: کربوکسی‌تراپی می‌تواند ریشه موها را تقویت کند، بدین ترتیب موهای سرتان حجیم‌تر و ضخیم‌تر از قبل خواهد شد. کروبوکسی‌تراپی موجب افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و مواد مغذی و ویتامین‌ها به راحتی در اختیار ریشه مو قرار می‌گیرد.
ادامه مطلب  درمان سنگ مثانه و روش تشخیصی نوار مثانه

عوارض کروبوکسی‌تراپی

عوارض کربوکسی تراپی در مدت زمان کوتاهی بعد از انجام این روش درمانی از بین خواهند رفت. این عوارض عبارتنداز:

  • درد خفیف در ناحیه تزریق
  • قرمزی و التهاب
  • سوزش و خارش در ناحیه تزریق
  • کبودی خفیف

جمع بندی

با توجه به مطالب منتشر شده در بلاگ مربوط به کربوکسی تراپی کلینیک صدف : در این بلاگ به بررسی کامل جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی پرداختیم. همانطور که می‌دانید این درمان با تزریق دی‌اکسید کربن به زیر پوست انجام می‌شود. بعضی از افراد تصور می‌کنند کربن دی‌اکسید گازی سمی است که به سلول‌های بدن آسیب می‌رساند؛ درصورتی که این گاز به‌طور طبیعی در بدن وجود داشته و در واقع محصولی است که از فرایندهای سوخت و سازی در بدن انسان به وجود می‌آید. بنابراین درمان مشکلات پوستی به این روش هیچ خطری نداشته و می‌توانید با استفاده از آن جوانی را به خودتان ارزانی دهید.

حتما ببینید

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *