علائم ارضا شدن زن چیست

علائم ارضا شدن زن چیست؟

علائم ارضا شدن زن چیست؟ رضایت و لذت بردن از روابط زناشویی هم برای مردان و هم برای زنان مهم است. رضایت زناشویی با رضایت از زندگی مشترک نیز ارتباط دارد. نشانه های رضایت زنانه ممکن است به راحتی قابل تشخیص نباشد زیرا زنان نیز مانند مردان در هنگام رضایت انزال نمی کنند و بیشتر علائم جسمی و روحی در آنها دیده می شود. در این مقاله انواع ارگاسم زنانه، علائم آن، تفاوت ارگاسم زنانه و مردانه و اینکه چگونه می توانید همسرتان را به ارگاسم برسانید، توضیح می دهیم.

انواع ارگاسم در زنان

ارگاسم کلیتورال (ارگاسم از طریق کلیتوریس)

ارگاسم کلیتورال از طریق آمیزش دهانی یا مالیدن کلیتوریس با دست حاصل می شود. بیشتر نشانه های رضایت کلیتورال فیزیکی هستند. مانند لرزش بدن، افزایش ضربان قلب و تعداد تنفس و برآمدگی نوک سینه ها.

ارگاسم واژن (ارگاسم از طریق واژن)

این نوع ارگاسم بسیار عمیق تر است و می تواند لذت بیشتری را به همراه داشته باشد. البته برخی از خانم ها فقط از طریق واژن نمی توانند به اوج لذت برسند.

ارگاسم همزمان از طریق واژن و کلیتوریس

اگر نقطه ای در واژن و کلیتوریس به طور همزمان تحریک شوند، به اصطلاح ارگاسم انفجاری رخ می دهد. برخی از زنان در این نوع ارگاسم دچار انزال می شوند.

نشانه های رضایت زن

علائم و نشانه های ارگاسم زنانه به سه دسته علائم جسمی، رفتاری و عاطفی طبقه بندی می شوند.

علائم جسماني

  • برجسته و تحريك شدن نوك سينه‌ها
  • افزايش تعريق
  • انقباضات عضلاني در ناحيه شكم، لگن و ماهيچه‌هاي واژن
  • افزايش خونرساني در ناحيه واژن
  • افزايش ضربان قلب
  • افزايش آهنگ تنفس
  • لرزش اندام‌ها (پاها)
  • افزايش ترشحات واژن

علائم رفتاري

علائم رفتاری در زنان می تواند متفاوت باشد. هنگامی که برخی از زنان به اوج لذت جنسی می رسند، ممکن است شوهر خود را در آغوش بگیرند و ببوسند و یا ممکن است لبخند بزنند یا دست شوهر خود را بگیرند و فشار دهند.

علائم عاطفی

ارگاسم و رسیدن به اوج لذت جنسی، هیجان و لذت زیادی را به همراه دارد. برخی از زنان با گریه یا خندیدن بلند احساسات خود را ابراز می کنند.

علائم ارضا شدن زن چیست

مراحل رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان

زنان برای رسیدن به ارگاسم این چهار مرحله را طی می کنند:

مرحله تحریک

خون رسانی به اندام تناسلی افزایش می یابد، کلیتوریس سفت می شود و واژن روان کننده ترشح می کند. ممکن است به دلیل افزایش خون رسانی و تجمع خون در ناحیه تناسلی، رنگ این ناحیه کمی تیره تر شود. فشار خون و ضربان قلب نیز افزایش می یابد.

ادامه مطلب  +20 عکس لابیای طبیعی + فیلم

مرحله مدت زمان تحریک و برانگیختگی جنسی (پلاتو)

با افزایش خون رسانی، دیواره یک سوم واژن سفت و منقبض می شود. ممکن است واژن در این مرحله سفت تر شود. در این مرحله کلیتوریس زیر فنجان قرار می گیرد.

اوج لذت جنسی (ارگاسم)

افزایش انقباضات و خون رسانی به ناحیه تناسلی و سایر اندام های جنسی به زنان کمک می کند تا به اوج لذت جنسی برسند.

مرحله آرامش

در مرحله آخر پس از ارگاسم، ضربان قلب کاهش می یابد، ضربان تنفس و فشار خون عادی می شود و فرد آرام می شود.

تفاوت ارگاسم در مردان و زنان

با رسیدن به اوج لذت جنسی در زن و مرد، هورمون های یکسانی ترشح می شود و تأثیر یکسانی بر عملکرد مغز دارد، اما از جهات دیگر ارگاسم در زن و مرد تفاوت های زیادی دارد که در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد. .

زمان رسیدن به اوج لذت جنسی فرا رسیده است

زنان معمولا در ۲۰ دقیقه و مردان در ۱۵ دقیقه به ارگاسم می رسند. البته این زمان می تواند با رابطه مستقیم کاهش یابد و به کمتر از ۱۰ دقیقه برسد.

انزال

در مردان انزال که شامل اسپرم و مایع است از بدن خارج می شود اما در زنان معمولاً این اتفاق نمی افتد و فقط ترشحات واژن افزایش می یابد. البته در برخی از زنان این ترشحات همراه با مایع از بدن خارج می شود. این مشکل ربطی به سلامتی ندارد، یعنی اگر خانمی فقط در حد افزایش ترشحات واژن به ارگاسم برسد و انزال نداشته باشد، نشانه سالم نبودن او نیست. هر دو نوع ارگاسم ارگاسم طبیعی هستند. گاهی اوقات مردان می توانند بدون انزال به ارگاسم برسند. به این نوع ارگاسم در مردان ارگاسم خشک گفته می شود. ارگاسم خشک در افراد سالم مشاهده می شود و افرادی که بیماری های مثانه دارند یا به دلیل سرطان پروستات غده پروستات برداشته شده است.

انقباضات در هنگام ارگاسم

هم مردان و هم زنان در حین ارگاسم انقباضاتی دارند، اما انقباضات زنان ممکن است چند صدم ثانیه بیشتر باشد.

ارگاسم برای بارداری

اگر زن و شوهر قصد باردار شدن داشته باشند، مرد باید به اوج لذت جنسی برسد تا نطفه از بدن خارج شود، اما برای حاملگی لازم نیست زن به اوج لذت جنسی برسد و نقشی در این ندارد که یا نه. او حامله می شود

ارگاسم مجدد

زنان می توانند چندین بار در طول روز یا حتی یکی پس از دیگری خود را ارضا کنند و به ارگاسم برسند، اما در مردان این امر مشاهده نمی شود.

ادامه مطلب  عوارض پیکرتراشی چیست؟

چگونه یک زن می تواند به ارگاسم و رضایت جنسی برسد؟

برای اینکه زن خود را به اوج لذت جنسی برسانید، ابتدا باید بتوانید ارتباط عاطفی خوبی با او برقرار کنید. کیفیت ارتباط عاطفی و زندگی مشترک شما تأثیر مستقیمی بر کیفیت روابط زناشویی شما دارد. برای اینکه زن برای آمیزش جنسی آماده شود و به ارگاسم برسد، باید موارد زیر را رعایت کرد:

معاشقه طولانی

آمادگی برای آمیزش و رسیدن به ارگاسم از طریق معاشقه طولانی به دست می آید. همسرتان را در آغوش بگیرید، ببوسید و نوازش کنید. دست و پا و بدنش را لمس کنید. سعی کنید او را به صورت خوراکی برای رابطه جنسی آماده کنید. از ظاهر و بدن او تعریف کنید و کلمات محبت آمیز بگویید. هرچه بیشتر معاشقه کنید، شریکتان برای رابطه جنسی آماده تر خواهد بود.

بهش آرامش بده

به خصوص اگر این اولین رابطه جنسی شما باشد، ممکن است شریک زندگی شما استرس و اضطراب داشته باشد. به همین دلیل، بسیار مهم است که شریک زندگی خود را آرام کنید، زیرا استرس و اضطراب می تواند رسیدن به اوج لذت جنسی را دشوار یا حتی غیرممکن کند. پس از استرس و اضطراب، هورمون‌های کورتیزول و آدرنالین ترشح می‌شوند که هورمون‌های جنسی را که در اوج گرفتن فرد و رضایت او از رابطه نقش دارند، سرکوب می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که به همسرتان دلداری دهید.

برای رسیدن به اوج وقت بگذارید

به خصوص اگر این اولین رابطه شما باشد، ممکن است خانم راضی نباشد یا مدت زیادی طول بکشد تا به نتیجه برسد. وقت بگذارید و کم کم جلو بروید، عجله نکنید.

از همسرتان بپرسید که او چه می خواهد و دوست دارد.

برای اینکه زنتان را به اوج لذت ببرید، از او بپرسید که چه چیزی را دوست دارد و چه می خواهد. از او بپرسید که چه رفتارها یا کلماتی به او کمک می کند تا او را راضی کند. هرکسی بدن خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسد، بنابراین پرسیدن این سوالات به شما کمک می کند تا در مورد بدن زن خود بیشتر بدانید و بتوانید او را راضی کنید.

علائم ارضا شدن زن چیست

رابطه دهانی را امتحان کنید

اگر مشکلی با این موضوع ندارید و از سلامتی همسرتان مطمئن هستید، می توانید برای تحریک او رابطه جنسی دهانی را امتحان کنید. زنان مانند مردان از رابطه جنسی دهانی لذت می برند.

در رابطه خود تنوع ایجاد کنید

اگر همیشه در یک مکان و مکان رابطه داشته باشید و تنوعی در رابطه خود ایجاد نکنید، ممکن است عادی و یکنواخت شود که باعث می شود هم شما و هم همسرتان کمتر از رابطه زناشویی لذت ببرید. از شریک زندگی خود بپرسید که دوست دارند چه گزینه هایی را در رابطه شما ببینند و چه کاری می توانید انجام دهید تا رابطه خود را هیجان انگیزتر کنید.

ادامه مطلب  عکس های واقعی عمل لابیاپلاستی

چرا همسرم به ارگاسم نمی رسد؟

آنورگاسم نوعی اختلال است که باعث می شود زن نتواند به اوج لذت جنسی برسد. انواع آنورگاسمی وجود دارد:

آنورگاسمی اولیه

آنورگاسمی اولیه به این معنی است که زن هرگز به ارگاسم نرسیده است.

آنورگاسمی ثانویه

این بدان معناست که خانم قبلاً ارگاسم را تجربه کرده است ، اما اخیراً نمی تواند به ارگاسم برسد.

آنورگاسمی موقعیتی

این نوع آنورگاسمی شایع است. زنانی هستند که تنها در شرایط خاص یا تنها با انجام روش های خاصی به ارگاسم می رسند. به عنوان مثال، برخی از زنان تنها از طریق کلیتوریس به ارگاسم می رسند.

علل آنورگاسمی

آنورگاسم علل مختلفی دارد که به سه دسته تقسیم می شوند:

علل فیزیکی

بیماری ها

برخی بیماری ها یا مشکلات جسمی باعث آنورگاسمی می شوند، مانند دیابت، ام اس، عمل هایی مانند هیسترکتومی یا عمل های مربوط به سرطان دستگاه تناسلی.

داروها

برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، ضد فشار خون یا آنتی هیستامین ها در رسیدن به ارگاسم اختلال ایجاد می کنند.

الکل و مواد مخدر

مصرف زیاد الکل یا مواد مخدر (داروهای روانگردان) باعث آنورگاسمی می شود.

بالا رفتن سن

با افزایش سن و یائسگی یک زن، تغییراتی در میزان ترشح هورمون های جنسی و حساسیت اندام های تناسلی ایجاد می شود. این تغییرات می تواند باعث آنورگاسمی شود.

عوامل روانشناسی

بسیاری از عوامل، اختلالات و مشکلات روانی می توانند منجر به آنورگاسمی شوند. عواملی مانند:

– مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی

– اضطراب در روابط زناشویی

– استرس و فشار روانی در جنبه های مختلف زندگی

– باورهای فرهنگی خاص

ترس از بارداری یا بیماری های مقاربتی

عوامل ارتباطی

زوج هایی که در ارتباط عاطفی و زندگی مشترک مشکلات و اختلافات حل نشده ای دارند در روابط زناشویی خود دچار مشکل می شوند. عوامل ارتباطی زیر می تواند لذت و هیجان را در یک رابطه کاهش دهد و منجر به آنورگاسمی زنان شود:

– عدم ارتباط عاطفی با همسر

– وجود منازعات و اختلافات حل نشده

– ناتوانی در برقراری ارتباط صحیح و مناسب با همسر

– عدم وفاداری و از بین رفتن اعتماد بین زن و شوهر

 

حتما ببینید

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *