اگر چربی در ران دارید این حرکات ورزشی را انجام دهید

به گزارش تاپ پرشین ،اگر می خواهید چربی اضافی اطراف ران خود را کاهش دهید، می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید. با این حال، از دست دادن فوری چربی ران یک افسانه است، و شما باید تمریناتی را در رژیم خود بگنجانید که بر کل بدن شما تأثیر بگذارد، نه فقط در نواحی خاص. بنابراین اگر می خواهید چربی ران را از بین ببرید، صبور باشید و به دنبال نتایج سریع نباشید. ورزش منظم و رژیم غذایی سالم کلید طلایی شماست. در واقع، می‌توانید برخی از حرکات یوگا را نیز برای کاهش چربی ران در برنامه تمرینی روزانه خود اضافه کنید. یوگا ماهیچه ها را تقویت می کند و کالری می سوزاند که به کاهش کلی چربی کمک می کند.

به گفته ابیشک اوتوال، متخصص یوگا، تمرین یوگا ماهیچه های شما را تقویت می کند و به کاهش چربی ران کمک می کند. این یک فرآیند تدریجی است، اما ترکیبی از ورزش، یک رژیم غذایی متعادل و یوگا می تواند نتایج موثر و ماندگاری داشته باشد.

۹ حرکت یوگا برای کاهش چربی ران

۱٫ ژست جنگجو

این ژست برای تقویت ران ها و باسن شما عالی است که نه تنها به کاهش چربی ران کمک می کند، بلکه برای بهبود تعادل و هماهنگی شما نیز مفید است.

نحوه اجرای آن به این صورت است: بازوهای خود را به موازات زمین دراز کنید و زانوی جلویی خود را روی مچ پا خم کنید. پای عقب خود را صاف نگه دارید و به دست جلویی خود نگاه کنید.

۲٫ ژست قایق

این حالت مرکز بدن، عضلات خم کننده لگن و ران ها را درگیر می کند و به سوزاندن چربی های اطراف کمر و ران ها کمک می کند. همچنین هضم را بهبود می بخشد و استرس را از بین می برد.

ادامه مطلب  بهترین روش های درمان خانگی سرما خوردگی در بارداری

نحوه اجرای آن به این صورت است: روی زمین بنشینید، کمی به عقب متمایل شوید و پاهای خود را بالا بیاورید و یک V شکل ایجاد کنید. بازوهای خود را به موازات زمین به سمت جلو دراز کنید. ستون فقرات را صاف نگه دارید و مرکز بدن را درگیر کنید.

۳٫ حالت صندلی

وضعیت صندلی عضلات ران ها و چهار ران شما را تقویت می کند. این تمرین یوگا علاوه بر بهبود تعادل و هماهنگی، باعث کشیدگی ران ها نیز می شود که در نتیجه آن با کاهش چربی روبرو می شوید.

نحوه اجرای آن به این صورت است: بایستید و پاها را کنار هم قرار دهید، زانوها را خم کنید و باسن را پایین بیاورید، انگار روی صندلی نشسته اید. بازوهای خود را به سمت بالا دراز کنید، کف دست ها رو به روی هم قرار گیرند. وزن را در پاشنه ها و ستون فقرات صاف نگه دارید.

۴٫ حالت مثلثی

حالت مثلثی ران ها، همسترینگ و کشاله ران را تقویت و کشیده می کند که می تواند ران ها را لاغرتر نشان دهد. همچنین برای بهبود هضم و تسکین کمردرد مفید است.

نحوه اجرای آن به این صورت است: بایستید و پاها را از هم باز کنید و دستها را به موازات زمین دراز کنید. یک دست را تا ساق پا یا کف پایین ببرید. بازوی دیگر را به سمت سقف کشیده نگه دارید.

۵٫ ژست پل

این حالت عضلات و ماهیچه های ران ها، باسن و کمر را تقویت می کند و اندام های شکمی را تحریک می کند. همچنین می تواند استرس و افسردگی خفیف را کاهش دهد.

ادامه مطلب  مزایا و معایب کاپ قاعدگی چیست؟

نحوه اجرای آن به این صورت است: به پشت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و باسن خود را به سمت سقف بلند کنید. دست های خود را زیر پشت خود بگذارید.

۶٫ ژست کبوتر

این ژست یک راه عالی برای کشیده کردن باسن و کشش همسترینگ و قسمت داخلی ران است. با این حال ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، بنابراین حتما به بدن خود گوش دهید و زیاد به خود فشار نیاورید. این حالت به بهبود گردش خون در پاها کمک می کند که ظاهر سلولیت را کاهش می دهد و ران ها را صاف تر نشان می دهد.

نحوه اجرای آن به این صورت است: چهار زانو رو زمین بنشینید. یک زانو را به سمت قفسه سینه بیاورید، سپس آن را پشت مچ قرار دهید. پای مخالف را مستقیماً به عقب دراز کنید، باسن خود را به سمت زمین پایین بیاورید.

۷٫ حالت شتر

با این حرکت قسمت جلوی ران ها، شکم و سینه شما کشیده می شود. همچنین وضعیت بدن را بهبود می بخشد و به کاهش درد کمر کمک می کند.

نحوه اجرای آن به این صورت است: روی تشک زانو بزنید، کمر خود را قوس دهید و با دستان خود به پاشنه های خود برسید. ران های خود را عمود بر زمین نگه دارید.

۸٫ ژست مالاسانا

این حرکت علاوه بر تقویت ران ها، مچ پا و کمر، تعادل و انعطاف پذیری باسن را نیز بهبود می بخشد.

نحوه اجرای آن به این صورت است: در حالی که پاها از عرض لگن بازتر باشد، به حالت اسکات بنشینید. دست ها را بع شکل زیر به هم نزدیک کنید و آرنج ها را به قسمت داخلی ران فشار دهید. ستون فقرات را صاف و قفسه سینه را بالا نگه دارید.

ادامه مطلب  منابع غذایی سرشار از آهن کدامند؟

۹٫ ژست درخت

حالت درخت به افزایش قدرت و ثبات در ران ها، ساق پا و مچ پا کمک می کند. همچنین می تواند ران ها را لاغرتر نشان دهد.

نحوه انجام آن به این صورت است: روی یک پا بایستید، کف پای مخالف را به قسمت داخلی ران یا ساق پا بیاورید و تعادل خود را حفظ کنید. دست های خود را به شکل زیر قرار دهید.

این حرکات فوق العاده یوگا با افزایش متابولیسم و تقویت درگیر شدن عضلات، کاهش کلی چربی را افزایش می دهد.

 

حتما ببینید

blank

کدام بهتر است لیپوماتیک یا لیپوساکشن + مقایسه بین آن‌ ها

برای افرادی که اضافه وزن دارند و قصد جراحی برای کاهش چربی بدن خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *