از کجا بفهمیم به اوج لذت رسیده ایم

از کجا بفهمیم به اوج لذت رسیده ایم؟

رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم یک پاسخ طبیعی در رابطه زناشویی است. عدم ارگاسم در زوج ها باعث بی میلی جنسی و مشکلات زناشویی آنها می شود. به دلایل مختلف، زنان زمانی که واقعاً به اوج لذت جنسی نرسیده اند، می توانند وانمود کنند که راضی هستند.
اما ارگاسم در زنان با نشانه هایی همراه است که می تواند به مرد کمک کند مطمئن شود که زن به درستی ارضا شده است. در این مقاله به ۷ علامت اصلی ارگاسم زنانه که اکثر خانم ها تجربه می کنند پرداخته ایم. برای دسترسی سریعتر به عناوین مقالات می توانید از لیست زیر استفاده کنید.

ارگاسم در زنان

ارگاسم در زنان می تواند برای سلامت جسمانی آنها بسیار مفید باشد، اما تنها حدود ۳۰ درصد از زنان در حین رابطه جنسی ارگاسم را تجربه می کنند. بیشتر آنها ممکن است وانمود کنند که برای حفظ اعتماد شریک زندگی خود یا دلایل دیگر به اوج لذت جنسی رسیده اند. اکثر مردان این را نمی دانند. زیرا فکر می کنند ارگاسم زنانه مشابه ارگاسم مردانه است و تفاوتی با هم ندارند.

نشانه های رضایت و رسیدن به ارگاسم در زنان
هنگامی که زنان به ارگاسم می رسند، ممکن است طیف وسیعی از علائم فیزیکی را تجربه کنند. مهمترین نشانه هایی که نشان می دهد یک زن به ارگاسم رسیده است:

۱- سفت كردن دانه

یکی از نشانه های اصلی ارگاسم در زنان، برآمدگی و سفت شدن نوک سینه ها است.

۲- انقباض عضلات پایین تنه

در مراحل پایانی ارگاسم، ماهیچه های لگن منقبض می شوند. در نتیجه زن وقتی سیر شد پاهایش را جمع می کند و باز می کند و حرکات پایین تنه تندتر می شود. علاوه بر این، زنان در هنگام ارگاسم انقباض عضلات مقعد و واژن را احساس می کنند.

۳- تغییر در تنفس

تنفس زنان با رسیدن به ارگاسم تغییر می کند که برای همه زنان یکسان نیست. برخی ممکن است نفس خود را حبس کنند. برخی تند نفس می کشند و نفس تنگی می کشند.

ادامه مطلب  آب کمر کجا قرار دارد؟

۴- لرزش پاها

بدن برخی از زنان پس از رسیدن به ارگاسم شروع به لرزیدن می کند. معمولا این لرزش در پاها است و زن نمی تواند روی پاهای خود بایستد و به راحتی راه برود. این یکی از نشانه های اصلی رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان است.

۵- ترشحات زیاد واژن

ترشحات واژن در صورت ارضا افزایش می یابد. این ترشحات لزج و بی رنگ هستند و به تسهیل نفوذ به آلت مرد کمک می کنند.

۶- تغییرات در ناحیه تناسلی

یکی دیگر از نشانه های رضایت و رسیدن به ارگاسم در زنان، لرزش ها و تپش های واژن است. رنگ لابیا تغییر می کند. کلیتوریس نیز متورم می شود.

۷- پلک زدن سریع

لذت یک زن ممکن است با پلک زدن سریع چشم همراه باشد. با نگاه کردن به چهره شوهرتان به راحتی می توانید این علامت را تشخیص دهید.

علاوه بر موارد ذکر شده، فریاد زدن در هنگام ارگاسم نیز می تواند نشانه رسیدن به ارگاسم در حین رابطه جنسی باشد.

چرا برخی از زنان بعد از رابطه جنسی گریه می کنند؟

برخی از زنان پس از رسیدن به ارگاسم آنقدر احساساتی می شوند که از اوج لذت جنسی گریه می کنند. شاید این موضوع باعث نگرانی مردان شود. اما باید بدانید که این یکی از نشانه های رضایت زن است. البته برخی از خانم ها با یک لبخند رضایت بخش احساسات خود را نشان می دهند.

در واقع زنان با ابراز چنین احساساتی از همسر خود تشکر می کنند. بنابراین مهم است که نشانه های رضایت زنانه را بشناسید تا دچار سوء تفاهم یا نگرانی نشوید. دانستن این نشانه ها به مردان کمک می کند تا بدانند آیا همسرشان واقعاً به ارگاسم رسیده است یا خیر.

آیا خوابیدن زن بعد از رابطه جنسی نشانه نارضایتی اوست؟

برخی از مردان شکایت دارند که زنانشان بعد از رابطه جنسی به خواب می روند. می توانید تصور کنید که او از شما خوشحال یا ناراحت نیست. اما باید بدانید که این نیز یکی از نشانه های رضایت یک زن است. او پس از ارضا شدن به خواب می رود تا خستگی ناشی از رابطه جنسی را از طریق خواب جبران کند، پس باید از دیدن این علامت خوشحال شوید.

ادامه مطلب  درمان سنگ مثانه و روش تشخیصی نوار مثانه

علائم ارگاسم زنانه بعد از مقاربت

اگر رابطه جنسی شما به پایان رسیده است و در طول رابطه خود متوجه علائم ارگاسم نشدید و می خواهید از رضایت مناسب زن مطمئن شوید، می توانید به علائم ارگاسم بعد از پایان رابطه جنسی توجه کنید. علائم زنانی که پس از یک رابطه زناشویی به اوج لذت جنسی رسیده اند عبارتند از:

در مورد تجربه خود صحبت کنید: زنانی که به ارگاسم رسیده اند قطعاً شروع به صحبت در مورد جنسیت خود با شما خواهند کرد

احساس عاطفی: به دلیل تجربه ارگاسم، برخی از زنان پس از نزدیکی احساس هیجان می کنند. این احساسات ممکن است به شکل گریه، لبخند و نیاز به در آغوش گرفتن باشد.

ارضا شدن زنان
آیا علائم ارضا شدن در همه زنان یکی است؟

خواب: یکی از نشانه های رسیدن زنان به ارگاسم میل به خواب بعد از رابطه جنسی است. با این کار استراحت می کند و به بدنش اجازه می دهد تا بهبود یابد.

ضعف بدن: ضعف و بی حالی بدن زن یکی از نشانه های اصلی رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان است. در این صورت ممکن است حتی نتواند در مورد رابطه اش با شما صحبت کند یا به سوال شما پاسخ دهد.

اگر هر یک از علائم بالا را بعد از رابطه جنسی مشاهده کردید، مطمئن باشید که کار خود را به خوبی انجام داده اید.

علت اختلال ارگاسم را دریابید

۵ درصد از زنان هرگز ارگاسم را تجربه نمی کنند و حدود ۷۰ درصد از آنها هرگز به ارگاسم نمی رسند. این مشکل می تواند ناشی از سوزش واژن، خشکی واژن، درد در هنگام نزدیکی و … باشد که باعث بی میلی جنسی و ناتوانی زنان در رسیدن به ارگاسم می شود. امروزه با استفاده از روش های نوین پزشکی در هر سنی می توان این بیماری ها را درمان کرد.

آیا اختلالات ارگاسم قابل درمان است؟

با مراجعه به متخصص زنان و انجام معاینات پزشکی لازم می توان دلایل عدم رسیدن زنان به ارگاسم را تشخیص داد و درمان کرد. پزشکان بسته به مشکل بیمار از روش های زیر برای درمان اختلال ارگاسم در زنان استفاده می کنند:

ادامه مطلب  اوردینری به عنوان یک برند معتبر برای مراقبت از پوست کافی است!

لمس لیزری مونالیزا

زنانی که دچار خشکی یا آتروفی واژن هستند، از عدم روانکاری واژن در حین مقاربت و سوزش و خارش آن رنج می برند. در حالی که با چند جلسه لیزر مونالیزا تاچ برای درمان خشکی واژن می توان رطوبت و استحکام بافت واژن را به آن بازگرداند. در نتیجه بی میلی زنان برطرف می شود و دوباره به ارگاسم می رسند.

RF

پزشکان از دستگاه های فرکانس رادیویی واژن برای تسکین درد هنگام مقاربت استفاده می کنند. همچنین تمامی درجات واژینیسموس یا عدم امکان با چندین جلسه لیزر RF قابل درمان است. استفاده از فرکانس رادیویی واژن نیز به جوانسازی واژن کمک می کند.

درمان هورمونی

برخی از زنان به دلیل اختلالات هورمونی دچار بی میلی جنسی می شوند و نمی توانند به ارگاسم برسند. در این موارد معاینه توسط پزشک علت اختلال هورمونی را مشخص کرده و درمان مناسب را تجویز می کند. در این موارد درمان هورمونی با دارو یا دستگاه های هورمونی واژینال مانند حلقه های هورمونی زیر نظر پزشک انجام می شود.

سخن پایانی

رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان با علائم همراه است. این علائم هنگام رسیدن به ارگاسم یا بعد از رابطه جنسی رخ می دهد. حرکات سریع پایین تنه، تنفس سریع، فعالیت قلب و غیره. از جمله نشانه های ارگاسم در زنان هستند. همچنین می توانید با کمک برخی علائم متوجه شوید که زن شما چه زمانی به ارگاسم می رسد.

زنانی که به ارگاسم رسیده اند، پس از پایان رابطه جنسی، واکنش های عاطفی نشان می دهند. همچنین ممکن است دچار بی حالی و بی حسی در پاها شوند یا به خواب بروند. برخی از زنان نیز اختلال ارگاسم دارند که با مراجعه به پزشک می توان آن را تشخیص داد و درمان کرد.

حتما ببینید

راهنمایی درباره میزان استفاده و مصرف تینت لب

راهنمایی درباره میزان استفاده و مصرف تینت لب

هدف این مقاله بررسی میزان استفاده و مصرف تینت لب به عنوان یک محصول آرایشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *