اسپرم در کجای کمر قرار دارد

آب کمر کجا قرار دارد؟

آب کمر کجا قرار دارد؟ منی آبی سفید و کدر است که هنگام انزال از آلت تناسلی مرد خارج می شود. منی حاوی اسپرم و مواد مغذی است. اسپرم در واقع بستری برای انتقال اسپرم و افزایش عمر آنها تا حدود ۵ روز است و نقش مهمی در باروری دارد.

منی از میلیون ها اسپرم و مایع منی تشکیل شده است. با هر انزال، حدود ۱۰۰ میلیون اسپرم از آلت تناسلی به مایع منی آزاد می شود. اسپرم در بیضه ها تولید می شود و سپس وارد لوله ای به نام اپیدیدیم می شود و در آنجا تحت تأثیر هورمون های بیضه و هیپوفیز ذخیره شده و بالغ می شود.

پس از این مرحله، اسپرم ها به داخل مجرای دفران که یک لوله عضلانی دراز است می روند و با مایع منی ترشح شده از دو مجرای انزال ترکیب می شوند. این ترکیب نهایی منی نام دارد که اسپرم را به رحم زن می برد. اسپرم می تواند ۳ تا ۵ روز در واژن زنده بماند و باعث بارداری شود.

اسپرم از چه مایعاتی تشکیل شده است؟

منی شامل مایعاتی است که از طریق سه عضو بدن ترشح می شود:

غده پروستات: این غده به اندازه یک گردو است و مایعاتی ترشح می کند که مایع اسپرم را حفظ می کند. این مایع حاوی آنزیم ها و مواد مغذی مفید برای محافظت و تغذیه اسپرم است.
غده پیاز میزراحی: این غده به اندازه یک نخود است. مایعی که از آن خارج می شود خاصیت روان کنندگی دارد و با خنثی کردن اسید به بقای اسپرم کمک می کند.
وزیکول‌های منی: این غدد لوله‌ای هستند. این غدد مایعی غنی از فروکتوز (قندی که به اسپرم انرژی می دهد) و پروستاگلاندین (نوعی چربی که کانال واژن را برای افزایش اسپرم منقبض می کند) تولید می کند.

ادامه مطلب  نکات مهمی که هنگام مصرف پودر کراتین باید رعایت کنید

اسپرم در کجای کمر قرار دارد

فرآیند تولید و حرکت اسپرم و ترکیب آن با اسپرم

بیضه ها: بیضه ها در بدن اسپرم و تستوسترون تولید می کنند.

اپیدیدیم: لوله ای در نزدیکی هر بیضه که اسپرم را از بیضه به لوله اسپرم ساز می برد.

لوله اسپرم: این لوله اپیدیدیم و مجرای ادرار را به هم متصل می کند. این لوله کانالی است که ادرار و اسپرم از آن خارج می شود. مجرای دفران اسپرم را ذخیره می کند و آنها را از کیسه بیضه دور می کند.

کیسه های منی (کیسه های منی): این کیسه پشت مثانه است و مایع منی تولید می کند.

پروستات: این غده یک ماده قلیایی تولید می کند و به آزادسازی اسپرم از آلت تناسلی کمک می کند.

حتما ببینید

از کجا بفهمیم به اوج لذت رسیده ایم

از کجا بفهمیم به اوج لذت رسیده ایم؟

رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم یک پاسخ طبیعی در رابطه زناشویی است. عدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *