ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی

برای ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی به کجا مراجعه کنیم؟

یکی از قسمت های بدن که اگر قطع شود، زندگی انسان را با چالش های زیادی رو به رو می کند، قطع عضو در ناحیه پاست. امروز و در این مقاله، قصد داریم در مورد پروتزهای مخصوص بالای زانو حرف زده و نکاتی را در مورد قیمت آنها با شما در میان بگذاریم.

قیمت پای مصنوعی بالای زانو (قیمت ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی) چقدر است؟

قیمت ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی به چند پارامتر بسیار مهم، وابسته است. از جمله این پارامترها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پای مصنوعی بالای زانو، میزان قطع عضو است. هر قدر وسعت قطعی عضو، بیشتر باشد، هزینه ساخت پروتز نیز افزایش پیدا می کند.
  • مجموعه هایی که ساخت پروتز را انجام می دهند، از دیگر عوامل تاثیرگذار و سرنوشت ساز بر قیمت پروتز هستند. از آنجایی که نرخ مشخص و واحدی برای ساخت پروتز وجود ندارد، کلینیک ها با توجه به شرایطی که دارند، قیمتی را برای ساخت اندام های مصنوعی تعیین می کنند.
  • دیگر موضوع بسیار مهم، نوع فعالیت های کاربر است. کسانی که به یک کار خاص در طی روز اشتغال دارند، مانند ورزشکاران حرفه ای شنا و دو، می بایست یک نوع پروتز، متناسب با فعالیتی که انجام می دهند، داشته باشند. ساخت این پروتز با هزینه بالایی همراه است.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط مشرق، تسنیم و چطور، کلینیک ارتوپدی فنی پایار برای آنکه بتواند به طیف وسیعی از افراد درگیر با قطع عضو کمک کند و نگرانی های آنها را از بابت قطع عضو کاهش دهد، از آخرین متد دنیا و بروزترین تجهیزات بهره برده و پروتزهای کاربردی و بی عیبی و نقصی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

ادامه مطلب  آنفلوانزا خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

قیمت ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی

قیمت ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی بیشتر است یا قیمت پروتز پا زیر زانو؟

یکی از نکاتی که در فوق، و در خصوص ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی بیان کردیم، این بود که هر قدر وسعت قطع شدگی، بیشتر باشد، قیمت ساخت پروتز بیشتر است. با در نظر گرفتن این موضوع، می توان به راحتی متوجه شد که در برخی مواقع، قیمت ساخت پروتزهای مخصوص بالای زانو از قیمت پروتز پا زیر زانو، بیشتر است و پروتز بالای زانو با هزینه بالاتری ساخته می شود.

البته، این بالا بودن قیمت، همیشگی نیست و ممکن است در یک سری شرایط خاص، هزینه ساخت پروتزهای پایین زانو، چندین برابرِ هزینه ساخت پروتزهای بالای زانو تمام شود. یکی از علت های این اختلاف، امکانات لحاظ شده در پروتز است. هر قدر پروتز، هوشمندتر باشد و بتواند در رفع نیازهای کاربر، حرفه ای و هوشمندانه تر عمل کند، اندام مصنوعی مذکور گران تر خواهد بود. پس نوع پروتز و قطعاتی که در ساخت آن به کار برده شده است نیز می تواند روی قیمت پروتز تاثیر بگذارد.

بنابراین، فردی که می خواهد برای ساخت پروتزهای مصنوعی اقدام کند، ابتدا باید نیازهایی که دارد، مشخص کند. برای برآورده کردن برخی نیازهای منحصر به فرد، لازم است که یک نوع پروتز خاص ساخته شود. پروتزهایی با قابلیت ها و کاربری های خاص، معمولا با قیمت بالایی ساخته می شوند و فرقی نمی کند که این پروتز مخصوص زیرزانو است یا بالای زانو.

قیمت پای مصنوعی کربنی بالای زانو ( قیمت ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی کربنی) چقدر است؟

ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی کربنی، یکی از جدیدترین تحولاتی است که در حوزه ساخت پروتزهای پا به وقوع پیوسته است. استفاده از کربن، باعث ایجاد خواص شگفت انگیزی در ساخت پروتزها شده است. برخی از مزیت های پروتزهای کربنی به شرح زیر است:

  • این پروتزها وزن کمی دارند و کاربر، مجبور نیست سختی زیادی را در زمان راه رفتن تحمل کند.
  • مقاومت حرارتی بالا از دیگر مزیت های پروتز کربنی به شمار می رود.
  • بالا بودن استحکام و مقاومت در برابر هر گونه ضربه، از دیگر مزیت هایی است که می توان در این پروتزها شاهد بود.
  • پروتزی که در ساخت آن از کربن استفاده شده است، انعطاف پذیری بالایی از خود نشان می دهد.
  • دوام بالا، دیگر مزیت قابل توجه در این نوع پروتز به شمار می رود.
ادامه مطلب  قرارداد پرکیس پزشکان چیست و چگونه تنظیم می شود؟

با توجه به آنچه در مورد پروتز کربنی ذکر کردیم، حال می توان به راحتی متوجه شد که چرا پروتزهای کربنی در مقایسه با برخی انواع پروتزها، قیمت بالاتری دارند. برای دریافت قیمت این نوع پروتز، می بایست به کلینیک های مطرح و معتبر در کشور مراجعه کرد. این کلینیک ها توان، تجهیزات و تخصص لازم برای ساخت این نوع پروتز را در اختیار دارند.

ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی در ایران

قیمت پروتز پا با بیمه هزینه چقدر است؟ آیا بیمه های فعال در کشور، هزینه ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی را پرداخت می کند؟

نکته بسیار مهمی که در خصوص قیمت پروتز پا با بیمه، باید مورد توجه قرار داده شود، این است که بیمه های دولتی کشورمان، هزینه ای بابت ساخت اندام های مصنوعی پرداخت نمی کنند. کسی که قصد دارد برای ساخت پروتز پا بالای زانو مصنوعی اقدام کند، یا باید کل هزینه را شخصا پرداخت کند، و یا از خدماتی که بیمه های خصوصی کشورمان ارائه می کنند، بهره ببرد.

بیمه های خصوصی که تعداد آنها نیز در کشور ما کم نیست، می توانند بخشی از هزینه ساخت پروتزهای مخصوص پا را پرداخت کنند. اگر به یکی از آنها مراجعه کنید، می توانید از جزئیات تمام مواردی که تحت پوشش قرار داده اند، مطلع شوید.

از آنجایی که در برخی موارد، هزینه ساخت پروتزهای تحتانی، گران تمام خواهد شد، بهتر است به کلینیک های ارتوپدی فنی مطرح در کشور که یک پروتز کاربردی با قیمت مناسب می سازند، مراجعه کنید. کارشناسان این کلینیک ها، تمام توان و تلاش خود را به کار می گیرند تا پروتزی که در اختیار شما قرار می گیرد، با شرایط شما و نیازهایی که دارید، کاملا متناسب و هماهنگ باشد. نام یکی از این مجموعه های حرفه ای و مطرح را در ادامه بیان خواهیم کرد.

ادامه مطلب  علت ماسیدن کرم پودر روی صورت چیست؟

کلام آخر

ما در این مقاله، در مورد قیمت پروتز مخصوص بالای زانو و قیمت پروتزهای کربنی بالای زانو صحبت کردیم. برای کاهش هزینه های ناشی از ساخت اندام های مصنوعی، می بایست از خدمات مجموعه های حرفه ای، همچون کلینیک ارتوپدی فنی پایار بهره برد. قیمت مناسب و کاربردی بودن اندام های مصنوعی، تنها بخشی از امتیازات مراجعه به این مرکز است.

 

حتما ببینید

ایده های تزیین هدیه شب یلدا برای داماد

ایده های تزیین هدیه شب یلدا برای داماد

تزیین هدیه‌ شب یلدا برای داماد باید به چه صورت باشد؟ چگونه می‌توان هدیه‌ای برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *