نوشیدن آب با وعده های غذایی خوب است یا بد؟

آیا نوشیدن آب هنگام غذا خوردن اشکال دارد؟ یکی از چالش هایی که بسیاری از افراد را نگران می کند، نوشیدن آب هنگام غذا است. تا چند سال پیش اعتقاد بر این بود که نوشیدن آب هنگام غذا مضرات زیادی دارد و می تواند باعث اختلال در دستگاه گوارش شود. اما آیا این باور همچنان معتبر است؟ آیا واقعا نوشیدن آب با غذا خوب است یا بد؟ اگر نمی دانید با غذا آب بنوشید یا نه؛ نگران نباش. این سوال یکی از پرتکرارترین سوالات کارشناسان مختلف است. آیا نوشیدن آب همراه با غذا خوب است یا بد؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • آیا نوشیدن آب با غذا خوب است یا بد؟
  • نوشیدن آب با غذا در طب سنتی
  • مضرات نوشیدن آب با غذا
  • فواید نوشیدن آب قبل از غذا

مطالب پیشنهادی: اهمیت نوشیدن آب برای بدن

آیا نوشیدن آب با غذا خوب است یا بد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای هر فردی مطرح شود این است که نوشیدن آب با غذا خوب است یا بد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نظرات مختلفی در این مورد وجود دارد و مطالعات زیادی انجام شده است که نتایج متفاوتی را نشان می دهد.

برخی از متخصصان معتقدند نوشیدن آب همراه با غذا می تواند باعث رفلاکس معده شود. از سوی دیگر، برخی دیگر از کارشناسان معتقدند نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی، روند هضم غذا را سرعت می بخشد و از یبوست جلوگیری می کند. همچنین گفته می شود که نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی می تواند جذب مواد معدنی و مواد مغذی را تسریع کند.

ادامه مطلب  برای کاهش کلسترول چی بنوشیم؟

آیا نوشیدن آب با غذا خوب است یا بد؟

مضرات نوشیدن آب با غذا در طب سنتی

متخصصان طب سنتی معتقدند نوشیدن آب همراه با غذا باعث ضعف معده می شود. به همین دلیل در طب سنتی این عمل ممنوع است. به گفته متخصصان، کسانی که با وعده های غذایی خود آب می نوشند، قدرت هضم را کاهش داده و باعث سردی معده می شوند. جالب است بدانید که نوشیدن آب همراه با غذا هم در طب اسلامی و هم در طب سنتی مضر شمرده می شود. متخصصان طب اسلامی بر این باورند که نوشیدن آب هنگام غذا، عملکرد اسید معده را مختل می کند.

مطالب پیشنهادی: درمان های خانگی برای گرفتگی معده

چرا نباید همراه غذا آب بنوشیم؟

مهم ترین مضرات نوشیدن آب همراه با غذا، به گفته آن دسته از کارشناسانی که معتقدند این کار می تواند به سلامتی آسیب برساند، فشار بر حجم معده، افزایش خطر رفلاکس معده و ایجاد درد در ناحیه شکم است. اگر همراه غذا آب می نوشید و بلافاصله دچار درد شکم می شوید، باید این کار را متوقف کنید.

چرا نباید همراه غذا آب بنوشیم؟

فواید نوشیدن آب قبل از غذا

طبق یک سری مطالعات، کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن کمی آب قبل از غذا می تواند با اشغال فضای معده اشتها را کاهش دهد و در نتیجه منجر به کاهش وزن شود. در واقع می توان گفت وقتی آب وارد معده می شود، معده سیگنال های سیری را به مغز می فرستد و اشتها را کاهش می دهد. پس اگر از چاقی رنج می برید این روش می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

ادامه مطلب  پشه ای که قدرت شکستن استخوان انسان را دارد در تهران دیده شد!

مطالب پیشنهادی: مزایای رژیم آب درمانی چیست؟

آخرین کلمه

در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم آیا نوشیدن آب هنگام غذا خوردن خوب است یا بد؟?

با توجه به آنچه گفته شد می توان گفت که در پزشکی در این مورد نظرات مختلفی وجود دارد. پس بهتر است به خودتان روی آورید. اگر رفلاکس معده دارید یا بعد از غذا دچار ناراحتی گوارشی می شوید، از نوشیدن آب بین وعده های غذایی خودداری کنید، در غیر این صورت می توانید در طول وعده های غذایی آب بنوشید. البته در نظر داشته باشید که نوشیدن مایعات شیرین و گازدار همراه با غذا به هیچ وجه توصیه نمی شود.

حتما ببینید

blank

نادرترین عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟ + فواید آن

داشتن اندامی زیبا و تراشی شده آرزوی هر فردی است و کمتر کسی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *