قیمت نبشی | اطلاع از آخرین قیمت نبشی در بازار ایران

قیمت نبشی | اطلاع از آخرین قیمت نبشی در بازار ایران

نبشی به عنوان یکی از پروفیل‌ های ساختمانی پرکاربرد مورد توجه قرار می‌ گیرد. از آنها برای حوزه صنعت و ساختمان سازی کمک می گیرند تا یکسری اتصالات را انجام دهند. وجود آنها باعث استحکام سازه و ساختمان می شود و به شما کمک می‌ کند که یک سازه مقاوم تر داشته باشید. به همین خاطر ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که به طور کامل راجع به نبشی و قیمت نبشی با شما صحبت کنیم. همچنین اطلاعات دیگری راجع به انواع این مصالح و کاربرد آنها نیز در اختیارتان قرار خواهیم داد تا بتوانید با آگاهی بیشتری به سراغ سفارش و خرید این مصالح بروید.

نبشی چیست؟

نبشی به پروفیلی گفته می‌ شود که به صورت دو ضلع عمود بر هم ساخته شده و سطح مقطع آن به شکل عمود روی یکدیگر قرار می گیرند. به عنوان یکی از مهم‌ ترین پروفیل یا مصالح ساختمانی شناخته می‌ شوند که می‌ توانند از آن در پروژه‌ های عمرانی به شکل ترکیبی یا به صورت جداگانه استفاده کنند. البته برای پروژه های صنعتی هم کاربرد دارند. دو مشخصه هستند که نبشی ها را از یکدیگر متمایز می‌ کنند که شامل اندازه بال و ضخامت آن می شود.

انواع نبشی

قبل از اینکه بخواهیم به طور مشخص راجع به قیمت نبشی صحبت کنیم، باید انواع نبشی را به شما معرفی کنیم که روی قیمت تاثیر گذار هستند و شامل موارد زیر می شوند:

  • نبشی پرسی: این نبشی ها از یک ورق ساخته شده اند که طول آنها ۶ متر است؛ به گونه ای طراحی شده اند از قسمت عرض و ناحیه وسط خم می شوند و دوباره می توانند به آن شکل بدهند. پایه ریزی اولیه آنها از ورق فولادی است.
  • نبشی فابریک: تفاوتی که این نبشی ها با مورد قبلی دارند، این است که از همان اول شکلشان مشخص است و تغییر شکل در آن ها اتفاق نمی‌ افتد.
ادامه مطلب  بهبود مدیریت منابع انسانی به کمک چارت سازمانی

کاربرد نبشی

قیمت نبشی بر اساس موارد متغیر تعیین می گردد. کاربرد آنها می‌ تواند با توجه به تنوعی که دارند متفاوت باشد. در حالت معمول  از آنها در سایز ۵۰ میلیمتر تا ۱۵۰ میلیمتر استفاده می‌ کنند که در چنین حالتی کاربرد آنها اتصال دادن پل ها به ستون و تیرآهن ها به میله های باربر، ستون ها به صفحات درفونداسیون در ساختمان سازی و در صنعت است که برای ساخت ستون و خرپا هم از آنها استفاده می‌ کنند. گاهی برای یکسری از سازه های دیگر مثلاً سازه هایی که به آسانسورها مرتبط هستند، به سراغ نبشی خرد شده می‌ روند که به آنها نبشی لقمه ای هم گفته می شود.

در بعضی از مصارف دیگر آنها را برای سقف های کرومیت استفاده می کنند. یعنی برای قسمت بالای تیرچه، تسمه یا ناودانی آنها را به کار می‌ گیرند که در چنین حالتی داخل یک بتن پوششی قرار می‌ گیرد و اتصالات ساده از طریق نبشی انجام میشود.

قیمت نبشی

اگر بخواهیم راجع به قیمت نبشی صحبت کنیم، باید بگوییم عوامل مختلفی هستند که قیمت آن را تغییر می‌ دهند. مثلاً نوع نبشی روی قیمت به صورت مستقیم تاثیر گذار است. در حالت دوم اینکه سایز و وزن نبشی ها به صورت مستقیم روی قیمت تاثیر می گذارد، زیرا به هرحال متریال و مواد به کار رفته در آنها بیشتر است و کاملاً واضح است که شما بخواهید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. از طرفی کاربرد آن ها هم در قیمت می‌ تواند تاثیرگذار باشد اما چیزی که مهم تر از بقیه موارد است، ضخامت، وزن و سایز نبشی است. اگر شما در دیگر قسمت های سایت ما وارد شوید، می توانید قیمت نبشی را با توجه به ویژگی هایی که خواستار هستید، دقیق برآورد کنید.

ادامه مطلب  ثانیکالا، فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی اصل و با کیفیت

کلام آخر

با اطلاعات به دست آمده در این مقاله متوجه شدید که قیمت نبشی به چه عواملی بستگی دارد. ما در این مقاله به طور کامل راجع به نبشی با شما صحبت کردیم و آن را برایتان به صورت تخصصی تعریف کردیم، راجع به انواع آنها اطلاعاتی در اختیارتان قرار دادیم و در نهایت هم کاربردهای اصلی این مصالح ساختمانی مهم را برایتان توضیح دادیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نبشی ها می توانید به دیگر بخش های سایت ما یعنی دیجی آهن مراجعه کنید.

حتما ببینید

بهترین ترشی های خانگی را بشناسید

بهترین ترشی های خانگی را بشناسید؛ برای خرید تکی و عمده !

ترشی از مکمل های غذایی محبوب برای مردم است و به خاطر ترکیبات طبیعی همچون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *