بهترین ترشی های خانگی را بشناسید

بهترین ترشی های خانگی را بشناسید؛ برای خرید تکی و عمده !

ترشی از مکمل های غذایی محبوب برای مردم است و به خاطر ترکیبات طبیعی همچون سبزیجات، میوه ها، ادویه های مختلف و سرکه در واقع جزو مواد غذایی طبیعی ” ارگانیک ” شناخته می شود. در ایران انواع مختلفی از ترشی وجود دارد که با توجه به مواد اولیه، روش تهیه و منطقه جغرافیایی یا محل تولید؛ نام های مختلفی دارد. در این مقاله اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهیم. این متن شامل معرفی بهترین ترشی های خانگی، روش های تهیه و نگهداری، همچنین مراکز خرید کلی و جزئی ترشی با بهترین قیمت بازار می باشد.

بهترین نوع ترشی ایرانی کدام است؟

ترشی ها را می توان بر اساس مواد اولیه به انواع مختلفی تقسیم کرد. بهترین نوع ترشی را از طبیعی بودن مواد اولیه می شناسند و بقیه موارد به ذائقه و سلیقه مصرف کننده بستگی دارد. من محمد کدخدایی در خدمت شما هستم تا بهترین راهنمای خرید ترشیجات متنوع را در اختیارتان قرار دهم.

 

برخی از انواع ترشی ایرانی در لیست زیر معرفی شده است!

  • ترشی بادمجان: بادمجان یکی از مواد اولیه محبوب ترشی در ایران است. ترشی بادمجان یک چاشنی عالی برای انواع غذاهای اصیل ایرانی مانند آبگوشت است. این ترشی خوش طعم را به صورت تکی و یا به صورت ترشی لیته با اضافه کردن سایر مواد اولیه مانند هویج، سیر، پیاز، فلفل، سبزیجات معطر و غیره تهیه کرد.
  • ترشی کلم قرمز: کلم قرمز از دیگر سبزیجات مورد مصرف در ترشیجات ایرانی است. این مدل ترشی که رنگ قرمز خوشرنگی هم دارد به عنوان یک عامل جذاب برای تزئین غذا هم استفاده می شود. ترشی کلم از ترکیب کلم با سرکه و نمک است ولی روش تهیه خاصی دارد.
  • ترشی هفت بیجار: ترشی محبوب شمال ایران که در تمامی نقاط کشور به عنوان یک سوغات از گیلان و مازندران شناخته می شود. هفت بیجار یکی از انواع ترشی های معروف ایرانی است که از ترکیب هفت نوع سبزیجات مختلف تهیه می شود. این سبزیجات عبارتند از خیار، بادمجان، کلم، کرفس، هویج، سیر و فلفل سبز.
  • ترشی نازخاتون: ترشی نازخاتون دیگر ترشی شمالی ایرانی است که طعم جذاب و دلچسبی دارد این ترشی از ترکیب گردو، انار، سبزیجات معطر و سرکه تهیه می شود. این ترشی طعم ترش و ملسی دارد و به عنوان یک چاشنی خوشمزه در کنار غذاهای مختلف سرو می شود.
  • ترشی سیر: ترشی سیر یکی از ترشی‌های خاص و محبوب در فرهنگ گسترده تغذیه ایران است. این ترشی از حبه‌های سیر تازه تهیه می‌شود که به دلیل طعم تند و لذت‌بخش سیر، به یک پیش غذای محبوب و مورد توجه در سفره‌های ایرانی تبدیل شده است. ترشی سیر باعث افزایش ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های مفید در سیر می‌شود، که به بهبود سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
  • ترشی موسیر: یکی از ترشی‌های خاص و خوشمزه ایرانی است که از موسیر، یک نوع سبزی تند و خوشمزه، تهیه می‌شود. موسیر با طعم تند و البته دارای خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدانی، به عنوان یک ماده مفید برای سلامت معرفی می‌شود. در ترشی موسیر، موسیرها را با اضافه کردن ادویه‌ها و نمک، در مدت زمانی خاص نگه میدارند تا طعم و عطر خود را جذب کنند. این ترشی علاوه بر ارتقاء طعم و لذت غذاها، به عنوان یک منبع ویتامین C و مواد معدنی نیز شناخته می‌شود.
ادامه مطلب  استفاده و کاربردهای صنعتی گیج‌های فشار

بهترین روش ها برای تهیه ترشی!

تهیه ترشی در منزل، یکی از روش‌های مرسوم و پرطرفدار است. البته همین‌که مردم بدانند امکان خرید ترشی طبیعی و بدون مواد غیرمجاز از فروشگاه‌ها یا سایت‌های اینترنتی نیز وجود دارد، دردسر درست کردن ترشی خانگی را کنار گذاشته و ترجیح می‌دهند محصول موردنظر را از بازار و فروشگاه‌های مواد غذایی بخرند.

اگر شما با هویت مشتری معمولی به دنبال خرید یک شیشه ترشی باشید و یا اگر مثل یک مدیر حرفه ای فروشگاه مواد غذایی یا مسئول خرید رستوران به دنبال تهیه محصولات مختلف باشید به هرحال می توانید قیمت ها و تنوع محصولات را در اینترنت و فروشگاه های وب به همان دقت بازار بررسی کنید.

برترین سایت های خرید ترشی به صورت کلی و جزئی به شرح زیرمی باشد:

  1. سایت معروف با سلام مرجع کلیه محصولات طبیعی مانند ترشی های مختلف است و این محصولات را برای خرید کلی و جزئی مشتریان موجود کرده است.
  2. سایت عمده فروشی باسکول که بیشتر برای خرید مواد غذایی در حجم بالا برای رستوران ها مناسب است.
  3. من اخیرا سایت سوژین را پیدا کردم که تولید کننده و عرضه کننده ترشی فله ، دبه ای و حتی ظرف ها و شیشه های کوچک است. این سایت امکان مشاوره تخصصی برای خرید محصولات دارد.

blank

اگر به اطلاعات علمی علاقه دارید؛ فواید ترشی را در ادامه مطالعه کنید

شما با مصرف کافی و به اندازه از ترشیجات علاوه بر بهره مندی از طعم خوش، می توانید از فواید آن برای سلامتی نیز استفاده کنید.

  • بهبود گوارش: ترشی ها منبع خوبی از فیبر هستند که می تواند به بهبود عملکرد گوارش کمک کند. فیبر موجود در ترشی به هضم غذا کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند.
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: ترشی ها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کنند. آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال های آزاد می توانند باعث التهاب و آسیب به سلول های بدن شوند که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. همچنین این آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهند
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت:  به دلیل وجود مواد مفیدی که در انواع ترشی وجود دارد مصرف درست و به اندازه از ترشی باکیفیت و سالم ، می تواند نقش موثری در کاهش ابتلای فرد به دیابت داشته باشد.
ادامه مطلب  طراحی سایت پزشکی چیست

مضرات ترشی چیست ؟!

ترشی ها اگرچه دارای فواید متعددی برای سلامتی هستند، اما مصرف بیش از حد آنها می تواند مضر باشد. ترشی ها حاوی مقدار زیادی نمک هستند که می تواند باعث افزایش فشار خون شود. به همین دلیل، توصیه می شود ترشی ها را به مقدار کم و در کنار سایر غذاهای سالم مصرف کنید. همچنین، افرادی که دارای بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت یا سایر بیماری ها هستند، باید در مصرف ترشی احتیاط کنند. از دیگر مضرات ترشی بالابردن اشتها به دلیل وجود سرکه و تحریک معده است که ممکن است باعث افزایش وزن نیز شود.

مدت زمان نگهداری ترشی

مدت زمان نگهداری ترشی به نوع ترشی و شرایط بسته بندی آن بستگی دارد. به طور کلی، ترشی ها را می توان به مدت یک سال در جای خنک و تاریک نگهداری کرد.

نتیجه گیری

ترشی یکی از چاشنی های محبوب در آشپزی ایرانی است که علاوه بر طعم و مزه جذاب، فواید متعددی برای سلامتی بدن دارد.البته نباید بیش از حد و خصوصا با معده خالی مصرف کرد.

برای خرید ترشی عمده و یا تکی، باید از فروشنده مطمئن و خوشنام خرید کنید، که از مواد اولیه با کیفیت و تازه استفاده کند. پیشنهاد ما خرید از عمده فروشی آنلاین سوژین با مناسبترین قیمت و بهترین بسته بندی در بازار است. سایر فروشندگان را تائید یا رد نمی کنیم. باتشکر از توجه شما.

حتما ببینید

تولید کننده مبل شنی

تولید کننده مبل شنی

صنعت مبلمان با گذشت زمان و با تکنولوژی‌های نوین، به یک حوزه پویا و خلاق …

3 نظر

  1. blank

    چقدر مقاله کامل و عالی بود برای ترشی ممنونم

  2. blank
    همکار پخش مواد غذایی اصفهان

    سلام من بیست ساله در اصفهان مواد غذایی پخش می کنم در خیابان صارمیه قدیمی ها صارمیه را بخوبی میشناسن. ترشی و لبنیات فروش های خوبی را معرفی کردید. من سوژین را با عسل میشناختم و خوشحالم که این چندساله به این خوبی پیشرفت کرده این شرکت.

  3. blank

    رستوران ما از سوژین زیتون سبز و زیتون پرورده تازه میخرید حالام ترشیجات واسه دورچین میگیرم فوق العادس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *