راه های آبرسانی پوست

راه های آبرسانی پوست [۱+۷ روش موثر]

پوست ما در معرض آلودگی، باکتری ها، تغذیه، آب و هوا و… دچار مشکلات متعددی می شود از شایع ترین مسائلی که اغلب افراد حداقل یکبار در زندگی دچار آن بوده اند، خشکی و کم آبی پوست است که اصطلاحا گفته می شود پوست شما دهیدراته شده.

در چنین شرایطی باید راه های آبرسانی پوست را امتحان کرد که البته روش های متعددی هم توسط افراد توصیه می شود از آبرسانی عمیق پوست با ماسک های خانگی گرفته تا روتین پوستی ابرسان و روش های سنتی، روش های مراقبتی مثل ماسک صورت آبرسان و حتی استفاده از روغن ها… در صورت خشکی و کم آبی پوست ساده ترین و سریع ترین روش استفاده از ماسک ورقه ای صورت است.

یک ماسک صورت آبرسان می تواند پوست شما را در عرض ۱۵ دقیقه نرم و لطیف کند البته باید این روال را به صورت منظم دنبال کنید تا در طولانی مدت مشکل کم آبی پوستتان رفع شود. از آن جایی که روش های متعددی برای حل این مشکل توصیه شده تصمیم گرفتیم بهترین راه های آبرسانی پوست که امتحان شده و جواب پس داده اند را معرفی و سپس بهترین ماسک ورقه ای آبرسان پوست را هم معرفی کنیم پس با ما باشید.

۸ تا از بهترین راه های آبرسانی به پوست صورت

راه آبرسانی به پوست

روش های متعددی برای آبرسانی به پوست صورت وجود دارد از روش های سنتی تا روش های مدرن و تجهیزات آبرسان، ماسک ورقه ای صورت برای آبرسانی یا مصرف خوراکی ها همگی در لیست راه های آبرسانی گنجانده می شوند، اما بهترین و بی دردسر ترین روش آبرسانی، استفاده از ماسک صورت آبرسان برای رفع مشکل کم آبی و خشکی پوست است.

ادامه مطلب  آموزش روش های سفید کردن واژن [نکات محرمانه]

البته ماسک های خانگی هم عالی هستند چرا که شما از ترکیبات کاملا گیاهی و بی ضرر برای رفع خشکی پوستتان استفاده می کنید اما باز هم دردسرهای خاص خودش را دارد. برای آبرسانی پوست و درمان مشکل خشکی، شما به سادگی می توان یک روتین روزانه مخصوص پوست خشک را دنبال کنید و در کنار آن در هفته یک یا دوبار ماسک صورت آبرسان استفاده نمایید بدین ترتیب طی بازه زمانی بسیار کوتاه مشکل ابی پوستتان حل خواهد شد.

  1. مصرف آب و خوراکی های آبرسان
  2. استفاده از آلفا هیدروکسی اسیدها
  3. روغن تراپی برای رفع خشکی پوست
  4. استفاده از بهترین ماسک های ورقه ای آبرسان پوست
  5. مصرف آب (۸ لیوان در روز) + مصرف میوه و سبزیجات
  6. استفاده از ماسک های خانگی ابرسان
  7. داشتن روتین پوستی روزانه مخصوص پوست کم آب
  8. استفاده از کرم، لوسیون و سرم های مخصوص پوست خشک

۳ تا از بهترین روش های اثربخشی آبرسانی پوست

راه های آبرسانی به پوست

در ادامه به ۳ روش که بیشترین اثربخشی را دارند می پردازیم در آخر پیشنهاد خودمان را هم عنوان می کنیم.

۱٫ استفاده از آلفا هیدروکسی اسیدها

شاید روی بسته بندی برخی از محصولات مراقبتی پوستی AHA را دیده باشید. این محصولات حاوی ترکیباتی برای لایه برداری بسیار سطحی و ضعیف هستند. غلظت ۱۰ الی ۱۵ درصدی اسید لایه بردار مخصوص پوست، در محصولات مراقبتی کفایت می کند و مقداری بیش از این باعث تحریک پوستتان خواهد شد. اصولا محصولات مراقبتی زیر دارای این ترکیب هستند:

  • لوسیون ها
  • مرطوب کننده
  • پاک کننده و شوینده ها
  • پدهای آرایشی مرطوب
  • سرم
  • تونر

برای همین پس از استفاده روی پوستتان، احساس نرمی و لطافت دارید. این اسیدهای مفید (البته در صورتیکه متناسب با نوع پوست شما باشند) مزایای زیادی دارند مثلا:

  • باعث کمرنگ و محو شدن لکه های تیره می شوند.
  • پوستتان نرم و لطیف خواهد شد.
  • مشکلاتی مثل خشکی و کم آبی را به مرور رفع می کنند.
  • باعث طراوت و جوانی پوست می شوند.
ادامه مطلب  هزینه زاویه سازی صورت گرد و چاق چقدر است؟ اردیبهشت 1401

معایب: استفاده نادرست می تواند باعث حساس شدن پوستتان شود. روش سریعی برای درمان خشکی و کم آبی پوست محسوب نمی شوند بلکه در طولانی مدت تعادل برقرار می کنند.

۲٫ استفاده از بهترین ماسک های ورقه ای آبرسان پوست

ماسک آبرسان می تواند سریعا پوست شما را تغذیه و آبرسانی کند. ماسک هایی مثل عسل و آلوئه ورا برای درمان خشکی و کم ابی پوست بسیار عالی هستند. ماسک ورقه ای آبرسان علاوه بر رطوبت رسانی کمک می کند تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید چون هر آنچه که پوست شما بدان نیازمند است را در ترکیبات خود دارد. از طرفی باعث افزایش کلاژن سازی می شوند. از بهترین ماسک ورقه ای آبرسان پوست می توان به ماسک های زیر اشاره کرد:

  • ماسک ورقه ای آبرسان عسل بیوآکوا
  • آبرسان بلوبری بیوآکوا
  • ماسک عسل بیسوتانگ
  • ماسک انار ایمیجز
  • ماسک پرتقال بیسوتانگ
  • ماسک انار بیواکوآ
  • ماسک آبرسان ایمیحز AHA

در هفته بیش از ۲ بار از ماسک ورقه ای استفاده نکنید.

۳٫ فیشیال پوست

فیشیال پوست هم زمانی که حس کردید کم آبی پوستتان وارد مرحله بحرانی شده کاربردی است البته حتما باید توسط پزشک یا متخصص پوست انجام شود. در فیشیال از انواع ماسک های ابرسان و ترکیبات آبرسان برای مشکل خشکی پوست استفاده می شود.

نتیجه گیری

روش آبرسانی به پوست

راه های آبرسانی پوست بسیار متعدد است اما باید بررسی کنید پوست شما وارد چه مرحله ای از خشکی شده است اگر خشکی سطحی باشد با نوشیدن اب و اصلاح تغذیه مشکل حل خواهد شد اما وقتی پوست وارد مرحله ای شده که پوست عمیقا به آبرسانی نیاز دارد دیگر روش های خانگی پاسخگو نیست و حتما باید از روتین مراقبتی پوست کم اب به همراه وسایل مراقبتی مثل ماسک ورقه ای آبرسان صورت استفاده شود.

ادامه مطلب  عوارض پیکرتراشی چیست؟

به کمک بهترین ماسک ورقه ای آبرسان پوست و استفاده منظم از آن ها می توانید مشکل دهیدراته بودن را رفع و یک آبرسانی عمیق انجام دهید. ماسک صورت از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش های ابرسانی پوست است. شما از چه روشی استفاده می کنید؟ تجربه خود را به اشتراک بگذارید.

حتما ببینید

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *