با این ماسک ها پوست روشن و شفاف خواهید داشت!

به گزارش تاپ پرشین میوه ها می توانند بهترین ماسک خانگی برای سلامت پوست شما باشند. اگر بدانید که با چه میوه هایی می توانید پوست شفاف و صافی داشته باشید، دیگر به سراغ لوازم شیمیایی نمی روید.

 

گوجه فرنگی یکی از موثرترین مواد طبیعی درمانی برای داشتن پوستی شفاف و درخشان است که به واسطه دارا بودن مواد مغذی بسیار به روشن تر شدن و جلوگیری از پیری پوست کمک می کند.

این خوراکی خوش رنگ با دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین C و لیکوپن به مبارزه با لکه های قهوه ای و چین و چروک های پوستی کمک می کنند و مصرف داخلی و استفاده موضعی از آن می تواند به روشن شدن پوست و کاهش لک های پوستی منجر شود.

دیگر خواص این خوراکی خوش طعم برای پوست می توان به رطوبت رسانی به پوست، کنترل میزان چربی پوست، کاهش احتمال بروز جوش و آکنه و حفاظت از پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه UV آفتاب اشاره کرد. عجیب است، اما ماسک گوجه فرنگی خواص فوق العاده ای برای پوست دارد و توصیه می کنیم حتما استفاده از ماسک گوجه فرنگی را در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. در ادامه با آموزش ساخت ۶ نوع ماسک مراقبت از پوست گوجه فرنگی با راهنماتو همراه باشید.

۱- ماسک گوجه فرنگی و لیموترش

برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق چایخوری تفاله گوجه فرنگی رنده شده را با ۴ قطره آب لیموترش مخلوط کنید و روی نواحی لکه دار پوستتان بمالید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس ماسک را با آب ولرم بشویید. سپس پوستتان را خشک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید. توجه داشته باشید که استفاده از مقدار زیادی لیمو ممکن است منجر به سوزش پوست شما شود.

ادامه مطلب  ماندگاری تزریق چربی به واژن چقدر است؟

فواید لیمو ترش برای پوست: لیموترش با دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C به کاهش پیگمانتاسیون و یکنواخت تر شدن پوست کمک می کند.

 

۲- ماسک گوجه فرنگی و عسل

دو قاشق غذاخوری تفاله گوجه فرنگی را با یک قاشق چایخوری عسل ارگانیک مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این خمیر را به صورتتان بمالید و پس از ۱۵ دقیقه آن را با استفاده از آب ولرم بشویید. می توانید دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 فواید عسل برای پوست: این ماده خاصیت ترمیم زخم، ضد میکروبی و ضد التهابی دارد و می تواند به درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، لکه های پوستی و خشکی پوست کمک کند.

blank

۳- ماسک گوجه فرنگی، خیار و بلغور جو دوسر

نصف فنجان گوجه فرنگی له شده را با ¼ فنجان خیار رنده شده و یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر مخلوط کرده و بر روی صورتتان بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. می توانید دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

فواید خیار برای پوست: خیار خاوی خواص آنتی اکسیدانی است و با چین و چروک مبارزه می کند و پیری پوست را به تعویق می اندازد. علاوه بر این به رفع التهابات پوستی کمک می کند و منجر به شادابی و روشن تر شدن رنگ آن می شود.

فواید بلغور جو دوسر برای پوست: بلغور جو دوسر با دارا بودن پاک کننده های طبیعی (ساپونین‌ها) پوست را به آرامی لایه برداری کرده و سلول های مرده، کثیفی ها و ناخالصی های آن را از بین می برد. علاوه بر این التهابات، خارش و خشکی پوست را نیز تکسین می دهد.

ادامه مطلب  درمان سنگ مثانه و روش تشخیصی نوار مثانه

 

blank

 

 

۴- ماسک گوجه فرنگی و پاپایا

دو قاشق غذاخوری تفاله گوجه فرنگی را با دو قاشق غذاخوری پالپ میوه پاپایا مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. سپس خمیر را به صورت خود بمالید و پس از حدود ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

فواید میوه پاپایا برای پوست: پاپایا سرشار از لیکوپن و ویتامین A است و به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی قوی به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک می کند. علاوه بر این به بهبود جوش ها و روشن تر شدن جای زخم منجر خواهد شد.

 

blank

 

۵- ماسک گوجه فرنگی و خاک رس

۲ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق غذاخوری خاک رس مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. سپس آن را به صورت خود بمالید و پس از ۱۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. این کار را هر ۳ یا ۴ روز یک بار تکرار کنید.

فواید خاک رس برای پوست: خاک رس به منافذ مسدود شده پوست را پاکسازی کرده و به از بین بردن جای جوش و درمان آفتاب سوختگی کمک می کند. علاوه بر این چربی های اضافی پوست را به خود جذب کرده و برای پوست های چرب به عنوان یک معجزه گر عمل می کند.

 

blank

 

 

حتما ببینید

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *