یائسگی در مردان به چه معناست؟ آپدیت ۱۴۰۳

شاید فکر کنید که یائسگی و حتی قاعدگی مختص زنان است، در حالی که یائسگی در مردان نیز رخ می دهد و علائم و نشانه های خاص خود را دارد. متاسفانه عدم اطلاع از این دو مقوله مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد می کند.

به همین دلیل با این مقاله مجله اینترنتی داروخانه سبز مثبت همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

یائسگی در مردان

با افزایش سن مردان، ترشح تستوسترون که یک هورمون مردانه است، به تدریج کاهش می یابد. اگر سطح غلظت تستوسترون خون در افراد مسن کمتر از حداقل سطح در افراد جوان باشد، به آن یائسگی مردانه یا کم کاری غدد جنسی می گویند.

لازم به ذکر است که میزان این کاهش از فردی به فرد دیگر متفاوت است و تحت تاثیر استرس های روحی، داروها، بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری های تنفسی و کلیوی است!

با کاهش تستوسترون در خون، خطر تصلب شرایین که باعث حمله قلبی و سکته می شود افزایش می یابد و در واقع هورمون مردانه عامل محافظتی در برابر تصلب شرایین است. همچنین عواملی وجود دارند که این کاهش ترشح هورمون را افزایش می دهند، مانند مصرف زیاد الکل، چاقی، دیابت و مصرف برخی داروها و غیره.

شخصیت ها

علائم و نشانه های اصلی یائسگی در مردان شامل اختلالات جنسی، اختلالات اندامی مانند کاهش توانایی جسمی، کندی بهبود زخم، اختلالات روانی مانند تحریک پذیری شدید، خستگی، احساس چاقی و اضافه وزن، افسردگی، اختلالات حافظه، عدم عزت نفس است. ، اختلالات خواب و …

در این دوران تعداد بیماری ها و عوارض مربوط به غده پروستات افزایش می یابد به طوری که همه مردان در دوران یائسگی در معرض سه بیماری اصلی یعنی التهاب پروستات، بزرگ شدن خوش خیم پروستات و سرطان پروستات قرار می گیرند.

تشخیص

تشخیص یائسگی در مردان می تواند دشوار باشد زیرا همه علائم به یکباره ظاهر نمی شوند و شروع تدریجی علائم و شدت علائم متغیر است!

تفاوت در یائسگی بین مردان و زنان

یائسگی در بیشتر موارد در سنین ۴۵ تا ۶۵ سالگی رخ می دهد، اما در مردان بعد از ۳۵ سالگی یائسگی در هر زمانی ممکن است رخ دهد!

ادامه مطلب  مواد غذایی مفید برای افزایش تستوسترون در مردان آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *