مواد غذایی مفید برای افزایش تستوسترون در مردان آپدیت ۱۴۰۳

تستوسترون یک هورمون جنسی مردانه است که مسئول سلامت استخوان و عضلات، تولید اسپرم و رشد مو است. در این مقاله از مجله داروخانه اینترنتی کافه نیوز به بررسی غذاهای مفید برای افزایش تستوسترون در مردان می پردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

هورمون تستوسترون و اهمیت آن در زندگی

میزان تستوسترون در مردان از ۳۰ سالگی به تدریج کاهش می یابد و این بر میل جنسی تأثیر می گذارد. به طور کلی، علائم و نشانه های کاهش سریع تستوسترون در مردان شامل کاهش میل جنسی، کاهش انرژی، اختلالات خواب، عصبانیت و تحریک پذیری، اختلال نعوظ، مشکلات تمرکز و حافظه و غیره است.

تستوسترون به طور طبیعی در بیضه های مردان و در تخمدان زنان ترشح می شود. غدد فوق کلیوی نیز مقدار کمی از این هورمون را در بدن تولید می کنند. با افزایش سن بعد از ۴۰ سالگی، سطح تستوسترون در بدن هر سال ۱ درصد کاهش می یابد.

ماهی تن

ماهی تن سرشار از ویتامین D است که با عمر طولانی تر و تولید تستوسترون مرتبط است. این یک غذای سالم برای قلب، پروتئین بالا و کم کالری است. فرقی نمی کند این ماهی را به صورت کنسرو شده یا تازه مصرف کنید، خوردن این ماهی می تواند راهی طبیعی برای افزایش تستوسترون در مردان باشد.

blank اگر خوردن ماهی تن را دوست ندارید، می توانید از منابع دیگر ویتامین D مانند ساردین یا ماهی سالمون استفاده کنید. اما هرگز فراموش نکنید که حفظ تعادل در مصرف هر ماده سالم و مفید بسیار مهم و کلیدی است. مصرف بیش از حد مکمل های ویتامین D یا اسیدهای چرب امگا ۳ از طریق مصرف ماهی ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند سرطان پروستات را افزایش دهد.

کرفس

مصرف کرفس می تواند به میزان قابل توجهی تستوسترون را در مردان افزایش دهد. کرفس سرشار از هورمون های قدرتمند آندروستنون و آندروستنول است. تحقیقات نشان می دهد که مردان می توانند با خوردن یک تکه کوچک کرفس بدن خود را برای تولید و ترشح تستوسترون تحریک کنند و این گام بسیار مهمی در افزایش سطح هورمون تستوسترون و افزایش انرژی است.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

شیر کم چرب غنی شده با ویتامین D

شیر منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است. برای افزایش تستوسترون حتما شیری را انتخاب کنید که با ویتامین D غنی شده باشد.

زرده

زرده تخم مرغ یکی دیگر از منابع غنی ویتامین D است و باعث افزایش تستوسترون در مردان می شود. در حالی که کلسترول بد می شود، زرده تخم مرغ حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به سفیده تخم مرغ است.

غلات غنی شده

تخم مرغ تنها غذای صبحانه ای نیست که می تواند تستوسترون را در مردان افزایش دهد. برخی از غلات با ویتامین D غنی شده اند که در صورت اضافه شدن به صبحانه می تواند سطح تستوسترون را افزایش دهد.

پوسته

روی یک ماده مغذی ضروری در دوران بلوغ است و اثرات آن ممکن است از هورمون های مردانه در طول تولید مثل حمایت کند. مردانی که دارای کمبود تستوسترون هستند نیز در صورت کمبود روی از افزایش مصرف روی خود سود می برند. صدف ها منابع خوبی از این مواد معدنی هستند.

blank گوشت گاو

نگرانی های سلامتی در مورد مصرف بیش از حد گوشت قرمز وجود دارد. نه تنها برخی از گوشت ها چربی بیشتری نسبت به مرغ دارند، بلکه خوردن بیش از حد آن با برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ مرتبط است.

با این حال، گوشت گاو یکی از مواد مغذی است که می تواند تستوسترون را افزایش دهد. جگر گاو منبع عالی ویتامین D است، در حالی که گوشت چرخ کرده و گوشت گاو حاوی روی هستند.

تحقیقات نشان می دهد که کاهش مصرف گوشت قرمز باعث کاهش سطح تستوسترون و تولید آن در بدن می شود. گوشت قرمز حاوی آهن و سایر مواد معدنی است که برای هورمون های طبیعی بدن مورد نیاز است و بدن برای ساختن برخی از هورمون هایی که گوشت قرمز می تواند به راحتی در دسترس بدن قرار دهد، به چربی اشباع شده نیاز دارد.

شکل

انجیر که به عنوان داروهای گیاهی تقویت جنسی شناخته می شود، منبع عالی آهن، منیزیم، منگنز، روی، پتاسیم و سایر مواد معدنی ضروری برای سلامت مردان، تولید هورمون و سیستم قلبی عروقی است. انجیر همچنین حاوی فلاونوئیدها، خواص آنتی اکسیدانی و طعم مطبوع است.

blank باب

لوبیاهای سفید، قرمز و سیاه منابع عالی روی و ویتامین D هستند. همچنین لوبیا پخته نیز دارای همین خواص است و به همین دلیل باید مقدار بیشتری از آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. علاوه بر این، این دانه ها سرشار از پروتئین های گیاهی هستند که می توانند به بهبود سلامت قلب کمک کنند.

عسل

عسل این ماده خوشمزه و محبوب حاوی بور است، ماده معدنی مرتبط با سطوح بالای تستوسترون و اکسید نیتریک، که رگ های خونی را باز می کند و قدرت نعوظ را بهبود می بخشد.

مارچوبه

مارچوبه که به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی شناخته می شود حاوی فولات، پتاسیم و ویتامین E است که همگی برای تولید سالم تستوسترون حیاتی هستند.

انگور

نتایج یک مطالعه انجام شده در دانشگاه هنگ کنگ نشان داد که مصرف چند دانه انگور قرمز در روز باعث افزایش سطح تستوسترون و افزایش تحرک اسپرم می شود.

برای افزایش تستوسترون در مردان

اسفناج

برگ های اسفناج سطح استروژن را کاهش می دهد. این سبزی سالم سرشار از منیزیم، ویتامین C و E است و سطح تستوسترون را افزایش می دهد.

زنجبیل

طی مطالعه ای که توسط محققان انجام شد، سطح تستوسترون در بدن مردانی که زنجبیل مصرف می کردند به میزان قابل توجهی بهبود یافت.

میوه های جنگلی

میوه ها بهترین غذا برای افزایش طبیعی سطح تستوسترون در بدن هستند. آنها در کاهش سطح استروژن موثر هستند که تولید تستوسترون را افزایش می دهد.

پیاز

پیاز یک تقویت کننده طبیعی تستوسترون است. مصرف روزانه پیاز نتایج سریع تری از نظر افزایش این هورمون نسبت به سایر محصولات غذایی خواهد داشت.

blank قارچ

قارچ ها به خصوص قارچ سفید منبع غنی ویتامین D هستند این ویتامین D باعث افزایش سطح تستوسترون در بدن می شود.

چای سبز ماچا

چای سبز ماچا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. این رادیکال های آزاد می توانند به بیضه ها آسیب برسانند و در نتیجه سطح تستوسترون را در بدن کاهش دهند.

هندوانه

تحقیقات انجام شده در دانشگاه تگزاس نشان داده است که هندوانه حاوی اسید آمینه سیترولین است که در بدن به آرژنین تبدیل می شود و در نتیجه جریان خون را تحریک می کند.

دانه کدو تنبل

تخم کدو می تواند به بهبود عملکرد پروستات در مردان کمک کند. این دانه مفید برای پروستات و دستگاه تناسلی مردانه منبع عالی اسیدهای سالم، منیزیم و روی محسوب می شود.

ادامه مطلب  راه های افزایش تستوسترون برای نتیجه گیری سریع آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *