کدام ژل لوبریکانت بهتر است؟ آپدیت ۱۴۰۳

مطالعات نشان می دهد که بیش از ۷۰ درصد از زنان بر این باورند که اگر واژن آنها در حین رابطه جنسی کاملا خیس باشد، رابطه جنسی لذت بخش تر خواهد بود. عوامل مختلفی در برخی موارد باعث کمبود رطوبت کافی در ناحیه تناسلی و در نتیجه رابطه جنسی دردناک و آزاردهنده می شود. در این موارد می توان از ژل روان کننده به عنوان نجات دهنده استفاده کرد. رابطه جنسی یک رابطه متقابل است که هر چه یک طرف لذت بیشتری را تجربه کند، احساس بهتری را به شریک جنسی خود منتقل می کند و در نتیجه هر دو طرف احساس رضایت بیشتری می کنند. انواع مختلفی از ژل های روان کننده در بازار وجود دارد، اما کدام یک برای شما مناسب است؟ با ما همراه باشید تا با بهترین ژل روان کننده آشنا شوید.

برای خرید انواع ژل روان کننده می توانید به داروخانه اینترنتی پوزیتیو گرین مراجعه کنید. تمامی ژل های روان کننده ارائه شده در داروخانه دارای استانداردهای کیفی لازم بوده و سلامت شما را تضمین می کنند.

آنچه در این مقاله می خوانیم

علل خشکی واژن

علت اصلی خشکی واژن کاهش سطح استروژن در بدن است. با افزایش سن، تولید استروژن در بدن کمتر می شود و بنابراین خشکی ناحیه واژن بیشتر احساس خواهد شد. خشکی واژن در دوران یائسگی بسیار شایع است، اما این مشکل می تواند در بسیاری از موارد دیگر نیز وجود داشته باشد. از مهم ترین عوامل موثر بر خشکی واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استرس بیش از حد
  • شیردهی نوزاد
  • افسردگی
  • سیگار کشیدن
  • اختلالات سیستم ایمنی مانند سندرم شوگرن
  • تولد
  • درمان های سرطان مانند هورمون درمانی و شیمی درمانی
  • مصرف داروهای خاص
  • جراحی برای برداشتن تخمدان ها
  • ورزش سنگین
  • استفاده از کرم ها و لوسیون های خاص در ناحیه واژن

عوارض خشکی واژن چیست؟

قبل از معرفی انواع ژل لوبریکانت و همچنین بهترین ژل روان کننده، بهتر است به عواقب خشکی واژن اشاره کنیم. خشکی واژن علاوه بر ایجاد مشکل در ناحیه تناسلی و لگن، عوارض زیر را نیز به همراه دارد:

  • از دست دادن علاقه به رابطه جنسی
  • احساس سوزش و درد هنگام رابطه جنسی
  • خونریزی خفیف بعد از مقاربت
  • عفونت های مکرر دستگاه ادراری
  • خارش یا سوزش واژن

اگرچه خشکی واژن در بسیاری از زنان رخ می دهد، اما گاهی اوقات می تواند باعث خجالت برخی از آنها شود زیرا ممکن است نتوانند به رابطه جنسی ادامه دهند و در نتیجه با کاهش عزت نفس مواجه شوند. خشکی واژن در صورت عدم درمان می تواند به بافت واژن آسیب برساند و با ایجاد زخم باعث خونریزی شود. پس هرگز از کنار آن عبور نکنید.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

انواع ژل روان کننده

بدیهی است که وقتی می خواهید مشکل خشکی واژن را بهبود بخشید، به دنبال بهترین روان کننده ژل باشید. انواع مختلفی از ژل های روان کننده وجود دارد:

  • بر پایه آب
  • بر پایه روغن
  • بر پایه سیلیکون
  • روان کننده های ترکیبی

در زیر هر کدام را توضیح می دهیم تا با افزایش آگاهی بتوانید بهترین ژل روان کننده را برای خود انتخاب کنید:

ژل روان کننده بر پایه آب

روان کننده های پایه آب را می توان پرمصرف ترین ژل روان کننده در نظر گرفت. چرا؟ زیرا این نوع روان کننده با کاندوم (اعم از لاتکس و غیر لاتکس) قابل استفاده است و به سلامتی آسیب نمی رساند. در همه داروخانه ها می توانید ژل روان کننده پایه آب را با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید. این ژل پس از استفاده به راحتی پاک می شود. روان کننده های مبتنی بر آب به سرعت خشک می شوند، که ممکن است برای کاربران جذاب نباشد.

کاندوم لاتکس

ژل روان کننده بر پایه روغن

ماساژ در حین رابطه جنسی برای بسیاری از زوج ها لذت بخش است. در این موارد می توان از ژل روان کننده بر پایه روغن استفاده کرد. این نوع روان کننده ها برای استفاده با کاندوم مناسب نیستند و می توانند باعث پارگی کاندوم شوند، بنابراین بهتر است از آنها فقط به صورت خارجی استفاده شود. یکی دیگر از معایب ژل های روان کننده بر پایه روغن این است که می توانند باعث عفونت در ناحیه تناسلی و ایجاد مشکلات سلامتی شوند. از طرف دیگر، روان کننده های روغنی را نمی توان به راحتی جدا کرد و تمیز کردن آنها از روی لباس یا ملحفه سخت و زمان بر است. استفاده از ژل روان کننده با پایه روغن در ایران چندان رواج ندارد.

ژل روان کننده مبتنی بر سیلیکون

سیلیکون ضد حساسیت است و به همین دلیل معمولاً هیچ زنی پس از استفاده از روان کننده های سیلیکونی دچار حساسیت نمی شود. این نوع روانکار در مقایسه با نوع پایه آب، غلظت بالاتر و قدرت روان کنندگی بیشتری دارد. روان کننده های سیلیکونی را می توان با کاندوم های لاتکس استفاده کرد، اما باید مراقب باشید از محصولات سیلیکونی همزمان استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث واکنش شیمیایی با یکدیگر شوند. روان کننده های سیلیکونی مدت زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند و نسبت به انواع پایه آب گران تر هستند.

ژل روان کننده ترکیبی

برای بسیاری از افراد، ژل روان کننده ترکیبی ممکن است بهترین ژل روان کننده باشد، زیرا این نوع روان کننده ها علاوه بر خاصیت روان کنندگی، دارای ترکیبات دیگری نیز هستند که فواید قابل توجهی را به همراه دارند. به عنوان مثال، برخی از آنها قابض هستند، میل جنسی را افزایش می دهند یا ناحیه تناسلی را گرم می کنند و از این نظر ممکن است در بین کاربران محبوبیت بیشتری داشته باشند.

روان کننده های طبیعی

شما ممکن است از جمله افرادی باشید که ترجیح می دهند از روان کننده های طبیعی مانند روغن نارگیل استفاده کنند. روغن نارگیل یک انتخاب ایده آل است اما نقاط ضعفی نیز دارد که یکی از مهم ترین آنها این است که می تواند به الیاف لاتکس آسیب برساند، بنابراین برای استفاده با کاندوم چندان مناسب نیست، اما به هر حال روغن نارگیل عطر مطبوعی دارد. که می تواند میل جنسی را تقویت کند موثر است. هنگام استفاده از روغن های طبیعی حتماً مسائل بهداشتی را در نظر بگیرید تا بعد از آن دچار عفونت و مشکل نشوید.

بهترین ژل روان کننده

اکنون که با ویژگی های انواع روان کننده های جنسی آشنا شدید، می توانید انتخاب بهتری برای خود داشته باشید. با توجه به آنچه گفته شد، می توان قضاوت کرد که بهترین ژل روان کننده ژلی است که بر پایه آب باشد. از آنجایی که می توان آن را همراه با کاندوم استفاده کرد، قیمت مناسبی دارد، به راحتی در همه داروخانه ها پیدا می شود و به راحتی و بدون دردسر جدا می شود. تنها نقطه ضعف ژل روان کننده مبتنی بر آب این است که به سرعت خشک می شود که غیرقابل حل نیست زیرا ژل قابل تجدید و استفاده مجدد است.

در اینجا چند نمونه از بهترین ژل روان کننده آورده شده است. همه این روان کننده ها بر پایه آب هستند:

ژل روان کننده زرد

ژل آمیزشی زرد رنگ که احساسات را خرد می کند

فرمول این ژل بر پایه آب بوده و از گلیسیرین نیز در آن استفاده شده است. استفاده از این ژل باعث کاهش درد و رضایت بیشتر در حین رابطه جنسی می شود. در واقع این ژل با ایجاد رطوبت و روان سازی در ناحیه تناسلی خشکی واژن را بهبود می بخشد و در نتیجه از ایجاد درد و سوزش جلوگیری می کند. ژل مخلوط کننده زرد رنگ روغن ایموشن دارای رایحه بسیار مطبوعی است و با خاصیت ضد باکتریایی خود می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده نیز عمل کند. این ژل دارای گواهینامه های بین المللی بوده و کیفیت منحصر به فردی دارد. اگر این ژل را ۳۰ دقیقه قبل از مقاربت روی ناحیه واژن و اطراف آن بمالید، رابطه جنسی خود را خوشایندتر از همیشه تجربه خواهید کرد.

ژل روان کننده زرد

ژل روان کننده هاپ

ژل لوبریکانت رازک بر پایه آب بوده و خاصیت آنتی باکتریال دارد و می توان از آن با کاندوم استفاده کرد. این روان کننده بدون بو است، خشکی واژن را بهبود می بخشد، به بافت های بدن آسیب نمی رساند و ایجاد حساسیت نمی کند. از ژل رازک می توان در معاینات واژینال نیز استفاده کرد تا این روش برای خانم ها دردناک نباشد. برای استفاده از این محصول می توانید فقط یک قطره از آن را روی نوک کاندوم بریزید و به این ترتیب خشکی واژن را به طور موثری از بین ببرید. این ژل هیچ اثر چربی بر جای نمی گذارد.

ژل روان کننده کدکس

ژل مخلوط کننده روان کننده کلاسیک Codex

احساس خوشایند یک رابطه جنسی که برای هر دو طرف خوشایند است به راحتی با روان کننده کلاسیک Codex ارائه می شود. این ژل علاوه بر تسکین درد دخول، بوی نامطبوع ترشحات واژن را نیز از بین می برد و احساس لطافت و طراوت را به شما القا می کند. این روان کننده بر پایه آب PH ناحیه تناسلی را تنظیم می کند و بدون ایجاد حساسیت یا آلرژی از عفونت جلوگیری می کند. این ژل برای ماساژ نیز مناسب است و می توان از آن بر روی آلت تناسلی همسر استفاده کرد. بنابراین قبل از مقاربت، در واژن، اطراف واژن و در ناحیه تناسلی مردانه می توان از این محصول استفاده کرد.

ژل روان کننده سیمپلکس

ژل مخلوط کننده روان کننده پلزر سیمپلکس

این ژل همچنین بر پایه آب بوده و با رایحه مطبوع انار فرموله شده است و با کاندوم های لاتکس سازگاری کامل دارد. ژل روان کننده پلگر سیمپلکس برای مقاربت علاوه بر کمک به بهبود خشکی واژن، ماهیچه های داخلی واژن را منقبض نگه می دارد و ارگاسم را برای مردان و زنان لذت بخش تر از همیشه می کند. برای استفاده از این محصول کافی است آن را چندین بار روی پوست بدن اسپری کنید و سپس به آرامی با دستان خود مالش دهید. استفاده از این محصول به خصوص در دوران پس از زایمان می تواند بسیار موثر باشد زیرا رطوبت ناحیه تناسلی را افزایش می دهد و می تواند اثر قابض داشته باشد.

خلاصه مقاله

ژل لوبریکانت که بیشتر برای درمان خشکی واژن استفاده می شود در انواع و برندهای مختلف در بازار موجود است. روان کننده های پایه آب را می توان بهترین روان کننده های ژلی نامید زیرا قابل استفاده با کاندوم هستند، قیمت مناسبی دارند و به راحتی پاک می شوند. در این مقاله نمونه هایی از این نوع روان کننده ها به شما ارائه شده است که می توانید هر یک از آنها را از داروخانه اینترنتی پوزیتیو گرین خریداری کنید.

ادامه مطلب  وظیفه هورمون تستوسترون در بدن چیست؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

علائمی که نشان می‌دهند ممکن است به عفونت واژن مبتلا باشید آپدیت ۱۴۰۳

واژن یکی از قسمت های حساس بدن زن است که معمولاً به تعادل میکروبی بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *