چگونه در مورد رابطه جنسی با همسر خود صحبت کنیم؟ آپدیت ۱۴۰۳

رابطه جنسی رضایت بخش بین زوجین یکی از مهم ترین عوامل برای داشتن یک خانواده سالم و شاد است. مشکلات جنسی که بین همسران وجود دارد، گاهی تنها با یک مشاوره ساده برای همیشه از بین می روند. اگرچه امروزه به طرق مختلف می توان اطلاعات و آگاهی جامعه را در این زمینه افزایش داد، اما هنوز بسیاری از افراد از صحبت در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود اجتناب می کنند و نیازها و مشکلات خود را مطرح نمی کنند. دیگران در مورد رابطه جنسی صحبت می کنند، اما کاملاً نمی دانند از کجا شروع کنند یا چگونه خود را ابراز کنند. در این مقاله در مورد نحوه صحبت در مورد رابطه جنسی صحبت خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

صحبت کردن در مورد رابطه جنسی یک مهارت است

ما قبول داریم که صحبت در مورد رابطه جنسی کار آسانی نیست، زیرا در فرهنگ ما این عمل در برخی موارد می تواند بی شرمانه تلقی شود. به خصوص اگر خانم ها بخواهند آن را مطرح کنند و درباره آن بحث کنند. البته این امر نه تنها در فرهنگ ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

اگر راه را درست بروید و مشکلات جنسی خود را با همسرتان در میان بگذارید، نه تنها کار اشتباهی انجام نداده اید، بلکه گامی درست در جهت تحکیم بنیان خانواده برداشته اید. صحبت کردن در مورد رابطه جنسی یک مهارت است زیرا همه نمی توانند آن را به درستی انجام دهند و به نتیجه دلخواه برسند. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مهارت

در مورد چه جنبه های رابطه جنسی باید صحبت کنیم؟

وقتی می گوییم با شریک زندگی خود در مورد رابطه جنسی صحبت کنید، منظور ما فقط صحبت در مورد لذت جنسی و چگونگی افزایش آن نیست. جنبه های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت:

  • چکاپ سلامت جنسی
  • چقدر دوست داری رابطه جنسی داشته باشی؟
  • چگونه می توان یک رابطه را با وجود تفاوت در لذت جنسی بهبود بخشید؟
  • عفونت ها و بیماری های مقاربتی ممکن است داشته باشید
  • نوع روشی که برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود

شروع به صحبت در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود کنید

به موارد زیر توجه کنید:

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

وقت آن است که در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم

بهتر است زمانی که از همان ابتدای رابطه جنسی مشکلی را می بینید در مورد آن صحبت کنید و اجازه ندهید این مشکلات روی ذهن و روان شما تاثیرات مخربی بگذارد. درست قبل یا بعد از رابطه جنسی زمان مناسبی برای مطرح کردن مسائل نیست. توصیه می کنیم هرگز اتاق خواب را برای بحث در مورد این موارد انتخاب نکنید. اتاق خواب باید مکانی برای آرامش شما باشد نه جایی برای انتقاد. یک مکان ساکت بیرون از خانه انتخاب کنید و با همسرتان در آنجا صحبت کنید، اما اگر بچه دارید مراقب باشید که آنها در اطراف نباشند.

وقت آن است که در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم

هیچ وقت برای شروع دیر نیست؛ اگر حتی ده سال از شروع ازدواج شما می گذرد و هرگز در مورد رابطه جنسی با طرف مقابلتان صحبت نکرده اید، برای صحبت دیر نیست. ازدواج شما می تواند برای چندین دهه ادامه داشته باشد و اگر رابطه جنسی بین شما هنوز آنطور که می خواهید نباشد، عواقب ناخوشایندتری به دنبال خواهد داشت.

برنامه داشته باشید

به طور ناگهانی شروع به صحبت در مورد رابطه جنسی نکنید. از قبل به همسرتان بگویید که قصد دارید این موضوع را با او در میان بگذارید تا زمان کافی برای فکر کردن درباره آنچه می‌خواهد بگویند داشته باشد. سخنرانی خود را با کلمه ای شروع کنید که شما را به یاد روزهای خوش نامزدی یا ازدواج زودهنگام می اندازد و هرگز پرخاشگر نباشید.

صادقانه و واضح صحبت کنید

پس از مقدمه چینی و برقراری ارتباط صمیمانه در طول مکالمه، به شریک خود کاملاً روشن کنید که چه می خواهید و از این گفتگو چه می خواهید. برای این کار ابتدا باید دقیقاً بدانید که چه می خواهید تا آن را به شریک زندگی خود منتقل کنید. به عنوان مثال، اگر همسرتان زمان کمی را صرف عشق ورزیدن می کند و شما از این موضوع ناراحت هستید، واضح اما مؤدبانه به او بگویید.

به جای انتقاد پیشنهاد دهید

به جای اینکه به همسرتان یادآوری کنید که چرا وقت کافی برای عشق ورزی نمی‌گذارد، به او بگویید: “من فکر می‌کنم این بار که می‌خواهیم رابطه جنسی داشته باشیم، باید زمان بیشتری را صرف عشق کنیم تا بتوانیم بیشتر سرگرم شویم.”

در هر مکالمه فقط در مورد یک موضوع صحبت کنید

صحبت در مورد رابطه جنسی باید کوتاه، دقیق و واضح باشد. به عنوان مثال، اگر شما یا همسرتان از مشکل زود انزالی رنج می برید، یکی از صحبت های خود را فقط به این مشکل و یافتن راه حلی برای بهبود آن اختصاص دهید. فهرست کردن همه مشکلات جنسی در یک زمان ممکن است به هیچ وجه نتایج خوبی نداشته باشد.

شریک زندگی خود را تحقیر نکنید

نوع صحبت شما نباید به گونه ای باشد که همسرتان احساس حقارت کند. به او یادآوری کنید که می‌دانید او نیز می‌خواهد رابطه جنسی شما عالی باشد، اما باید به فکر راه‌حلی برای مشکلات باشید. طوری صحبت کنید که او مطمئن شود که می خواهید رابطه خود را بهبود ببخشید، نه اینکه طرف مقابل را تخریب کنید.

تحقیر نکن

بیشتر در مورد خودتان صحبت کنید تا در مورد همسرتان

بهتر است در مورد خودتان صحبت کنید تا در مورد همسرتان. برای این منظور، به جای اینکه مدام به او روی آورید و بگویید: «چرا فلان کار را انجام می دهی یا نمی کنی؟». این را اینطور بیان کنید: “من دوست دارم این کار را در حین رابطه جنسی انجام دهم یا این کار و آن را انجام ندهم.” در این حالت شما از ضمیر «من» به جای ضمیر «تو» استفاده کرده اید.

آرام بمان

هنگام صحبت در مورد رابطه جنسی هرگز کنترل اعصاب خود را از دست ندهید و آرام و آرام صحبت کنید. دستان خود را روی کمر یا سینه خود قرار ندهید و پرخاشگر نباشید. کنار همسرت بنشین و با او صحبت کن. هر بار که احساس کردید عصبانی هستید، چند نفس عمیق بکشید و سپس ادامه دهید.

شنونده خوبی باشید

مکالمات شما با شریک زندگی تان نباید یک طرفه باشد. مکالمه به این معناست که هر دو طرف حرف خود را بزنند. پس برای نظرات و ایده های او ارزش قائل شوید و به این فکر کنید که چه راه حلی می تواند رابطه شما را بهبود بخشد. از سخنان همسرتان استقبال کنید و به او اطمینان دهید که تمام تلاش خود را برای جلب رضایت او انجام خواهید داد. در این صورت او با جدیت بیشتری به حرف های شما فکر می کند.

شنونده خوبی باشید

به مشاور مراجعه کنید

به خصوص اگر مدت زیادی است که با شریک زندگی خود مشکل جنسی نداشته اید و کاری در مورد آن انجام نداده اید، کمک به حل مشکل با چند مکالمه می تواند دشوار باشد. در این صورت یک مشاور متخصص و با تجربه می تواند ناجی شما باشد و با راهکارهای موثر زندگی خانوادگی شما را از تباهی نجات دهد.

آخرین کلمه

صحبت در مورد رابطه جنسی می تواند شیرینی زندگی خانوادگی شما را دو چندان کند. به شرطی که بدانید چگونه با طرف مقابل خود صحبت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. در این مقاله راه حل های عملی موثری را برای شما عزیزان قرار داده ایم، اما مراقب باشید که اگر مشکلات شما بسیار حاد و شدید است، ممکن است فقط با صحبت به خواسته خود نرسید. در این صورت فراموش نکنید که از مشاور کمک بگیرید و دستورالعمل های او را قدم به قدم دنبال کنید. آیا حتی در مورد رابطه جنسی و بهبود کیفیت آن با شریک زندگی خود صحبت می کنید؟

ادامه مطلب  کدام ویتامین باعث ناباروری می شود؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *