چرا باید قبل از رابطه جنسی مثانه خالی شود؟ آپدیت ۱۴۰۳

چرا باید قبل از رابطه جنسی مثانه تخلیه شود؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا باید چنین باشد؟ جالب است بدانید که هم باورهای قدیمی، هم افسانه ها و هم متون علمی بر این اصل استوار است که مثانه باید قبل از رابطه جنسی تخلیه شود، اما اگر توانایی کنترل ادرار در شرایط سخت مانند زمانی که در هواپیما هستید را دارید. یا در حین رانندگی می توانید تا حدودی زمان را مدیریت کنید، تجربه های ناخوشایند مثانه کمتری خواهید داشت. در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین کافه نیوز به این سوال پاسخ می دهیم که چرا باید قبل از رابطه جنسی مثانه را خالی کرد؟

آنچه در این مقاله می خوانیم

اهمیت تخلیه مثانه

مثانه خود را قبل از نزدیکی خالی کنید زیرا احتمال عفونت ادراری به حداقل می رسد!

در هر صورت، بیشتر حدس و گمان ها قبل و بعد از رابطه جنسی حول محور عفونت ادراری است و تمام تلاش ها و توصیه ها بر این است که از ورود باکتری های خارجی به مجرای ادرار و حرکت آنها به مثانه و کلیه جلوگیری شود.

بنابراین زنانی که حساسیت بیشتری دارند و مستعد ابتلا به عفونت ادراری هستند، باید مثانه خود را قبل و بعد از رابطه جنسی از ادرار خالی کنند، زیرا اگر مثانه پر باشد، فشار وارد بر مثانه در حین رابطه جنسی، بله، میزان باکتری موجود در آن افزایش می یابد. چندین بار و اگر چند ساعت بعد از رابطه جنسی به توالت نروند، این مقدار افزایش می یابد و احتمال ابتلا به عفونت افزایش می یابد.

در همین راستا، مطالعه ای در دانشگاه پزشکی واشنگتن در سنت لوئیس انجام شد که نوع خاصی از باکتری واژن به نام Gardnerella Vaginals می تواند باعث عفونت های مکرر دستگاه ادراری شود و در واقع عفونت های نهفته را بیدار کند و او را دو برابر درد و ناراحتی کند.

پس نتیجه می گیریم که ادرار کردن قبل و بعد از آمیزش از ورود باکتری به مثانه جلوگیری می کند!

اما چرا باید مثانه قبل از رابطه جنسی تخلیه شود؟

به گفته سارا هوروت، پزشک متخصص زنان در فیلادلفیا، ممکن است از نظر پزشکی نیازی به تخلیه مثانه قبل از مقاربت نباشد، به خصوص اگر شما از آن دسته زنان سرسختی هستید که تا زمانی که ادرار نکرده اید در برابر ویروس ها و باکتری ها در بدن خود مقاوم هستید. عفونت دستگاه . . اگر بخواهیم موضوع بیماری های مجاری ادرار را نادیده بگیریم، تخلیه مثانه یک مزیت مهم دیگر نیز دارد و آن افزایش لذت جنسی است، یعنی میل جنسی شما با خالی بودن مثانه بیشتر می شود و لذت بیشتری خواهید داشت. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اغلب به این عفونت ها مبتلا می شوید، از روش های بهداشتی مناسب مانند کاندوم استفاده کنید و مطمئن شوید که از سلامت جنسی شریک زندگی خود مطمئن هستید.

نکات مهم برای پیشگیری از عفونت ادراری

افراد باید هیدراته بمانند و بدن خود را هیدراته نگه دارند و اگر روزانه ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید احتمال ابتلا به عفونت ادراری به حداقل می رسد و این امر باعث از بین رفتن باکتری ها به شکل ادرار از بدن شما می شود.

دکتر مری جین مینکین، استاد بالینی زنان، زایمان و تولید مثل در دانشگاه ییل، با این نظرات معتقد است که زنان باید قبل و بعد از رابطه جنسی کم آب شده و مثانه خود را خالی کنند.

تفاوت بین احساس ارگاسم و احساس پری مثانه

در ادامه این موضوع که چرا باید مثانه قبل از رابطه جنسی تخلیه شود، گاهی اوقات برخی از خانم ها زمانی که نزدیک به ارگاسم هستند احساس نیاز به ادرار می کنند، به این معنی که تمرکز خود را روی مثانه معطوف می کنند و در واقع ادرار می کنند. این راهی برای رسیدن به ارگاسم است!

بنابراین اگر خانمی می خواهد به ارگاسم برسد، اولین راه این است که مثانه خود را خالی کند تا نگران ادرار نباشد. همانطور که به خوبی ثابت شده است که احساس ارگاسم و ادرار بسیار شبیه به هم هستند، پس مثانه خود را خالی کنید تا مطمئن شوید که به ارگاسم رسیده اید و از نظر ذهنی خود را تخلیه کنید.

برای کمتر شدن عفونت ادراری چه کنیم؟

افرادی که مستعد عفونت مجاری ادراری و مثانه هستند باید روزانه از عصاره زغال اخته یا میوه کرن بری استفاده کنند و تا حد امکان از مصرف شکر و شیرینی جات پرهیز کنند.

چرا بعد از مقاربت احساس می کنید نمی توانید ادرار کنید؟

هنگامی که به اوج لذت جنسی می رسید، بدن شما هورمونی به نام آنتی دیورتیک ترشح می کند و همزمان هورمون معروف دیگری به نام وازوپرسین ترشح می شود که مقدار لازم آب در ادرار را کاهش می دهد و علاوه بر آن باعث کاهش خون می شود. و انقباض عروق خونی در اینجا این سوال پیش می آید که چرا دقیقا این هورمون در حین ارگاسم ترشح می شود؟

لازم به ذکر است که در حین رابطه جنسی علاوه بر سایر هورمون ها، هورمون اکسی توسین برای افزایش صمیمیت بین زوجین ترشح می شود و هورمون وازوپرسین در بدن برای حفظ یکپارچگی و افزایش احساس وفاداری ترشح می شود.بنابراین دلیل عدم تمایل به ادرار بعد از آن مقاربت رابطه جنسی ترشح چنین هورمون هایی در بدن است.

نتیجه

در ادامه مبحث چرا باید قبل از رابطه جنسی مثانه را خالی کرد، با نگاهی به نظرات دکتر هاچرسون، به این نتیجه می رسیم که اگر جزو افراد مستعد عفونت ادراری نیستید، نیازی به نگرانی در مورد تخلیه ادرار خود ندارید، اما فراموش نکنید که ادرار کنید. بعد از مقاربت برای مقابله با باکتری های آن ناحیه و به طور کلی افزایش میل جنسی بهتر است قبل از مقاربت این کار را انجام دهید زیرا دیگر مجبور نیستید هنگام نزدیکی به حمام ادرار کنید و نزدیکی را سرد کنید. پس همیشه بدن خود را هیدراته نگه دارید و مثانه خود را خالی کنید تا به اوج لذت جنسی و ارگاسم برسید.

ادامه مطلب  آیا درمان ایدز وجود دارد؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *