همه چیز درباره پرده بكارت آپدیت ۱۴۰۳

پرده بکارت و انواع آن، نحوه شکستن، اهمیت آن در ازدواج، بارداری با وجود آن و… یکی از مهم ترین دغدغه ها و جستجوها و پرس و جوهای دختران به خصوص در سنین بلوغ است.

با این مقاله مجله اینترنتی داروخانه سبز سبز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

همه چیز درباره پرده بکارت

بهتر است با فرهنگ سازی مناسب و اطلاع رسانی مناسب در مدارس و خانواده ها و سایت ها و کتاب های آموزشی به همه مردم حتی پسران این موضوع آموزش داده شود تا سلامت دختران و بانوان بیشتر مورد توجه قرار گیرد. باید فرهنگ کافی در مورد مسائل مهم جنسی وجود داشته باشد تا از مشکلات جبران ناپذیر جلوگیری شود.

تاریخ

Hymen نام علمی پرده بکارت و به معنای پوست یا حجاب است که از نام الهه یونانی ازدواج و عروسی خدای Hymen گرفته شده است. یونانیان باستان این کلمه را برای انواع حجاب از جمله حجابی که قلب را احاطه کرده است (پریکارد) به کار می بردند، اما به مرور زمان استفاده از آن به پرده بکارت محدود شد.

نحوه شکل دادن

در اولین مراحل رشد جنینی، معمولاً هیچ ورودی به واژن وجود ندارد. لایه نازکی از بافت که در این مرحله واژن را می پوشاند قبل از تولد به طور ناقص جدا شده است، این لایه بعداً پرده بکارت را تشکیل می دهد. اگر جدا شدن لایه ها به طور کامل در مرحله قبل از تولد اتفاق بیفتد، باعث می شود برخی از زنان در بدو تولد پرده بکارت نداشته باشند.

بسیاری بر این باورند که پرده بکارت در واژن است. اگر اینطور نیست. پرده بکارت قسمت بیرونی اندام تناسلی است و درست در ورودی دهانه واژن قرار دارد.

محل

این پرده یک چین نامنظم غشایی است که توسط اپیتلیوم شاخی تشکیل شده و درست در ورودی واژن قرار دارد و در واقع پرده بکارت ورودی واژن است. پرده بکارت در عمق واژن قرار نمی گیرد و با باز نگه داشتن پاها با کمک آینه ای که در دهانه واژن قرار داده شده است قابل مشاهده است.

آیا ورزش باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

ورزش هایی مانند سواری، دویدن، پریدن، شنا کردن، رقصیدن، باله هرگز باعث پاره شدن پرده دختر نمی شود. مگر اینکه در حین بازی بر اثر تصادف بیفتد و در عین حال جسم تیز به صفحه برخورد کند و آن را پاره کند.

انواع باکرگی

انواع پرده بکارت عبارتند از:

  • مثلثی
  • بدون منافذ
  • نوع انگشتر
  • نوع هلالی
  • نوع پل
  • نوع غربال
  • نوع بخش
  • نوع دندانه دار
  • فقدان طبیعی پرده بکارت
  • خیلی سخت و سفت

مدل عمومی

رایج ترین نوع پرده بکارت مثلثی است که در ۵۰ تا ۶۰ درصد دختران دیده می شود. با افزایش سن، پرده بکارت دستخوش تغییرات مختلفی می شود. انواع دیگری از پرده بکارت وجود دارد که به مداخله جراحی نیاز دارند زیرا عملکرد طبیعی بدن را مختل می کنند.

لحظات مهم برای مراسم عروسی

  • رشته های عصبی کمی در دیافراگم وجود دارد و به همین دلیل با آرامش جسمی و روحی، پارگی آن معمولا بدون درد است. عمل نفوذ و پاره شدن حجاب زمانی بهتر است که بدن آرام و عاری از اضطراب و خستگی باشد. بنابراین صمیمیت در شب اول عروسی و بعد از یک مراسم طولانی عروسی توصیه نمی شود.
  • بهتر است خانم ها قبل از زندگی جنسی به متخصص زنان مراجعه کنند، نه برای گرفتن کارت سلامت پرده بکارت، بلکه برای شناخت نوع پرده بکارت و درخواست توضیحات لازم. زیرا در موارد نادری که غشاء ضخیم است نیاز به جراحی است.
  • اگر دهانه واژن باریک است، بهتر است از کرم ها و ژل های تسهیل کننده یا اسپری تسکین دهنده استفاده کنید. در عین حال تحریک زن و ترشح ترشحات از دهانه واژن باعث صاف شدن دهانه واژن و تسهیل آمیزش می شود.
  • گاهی پرده بکارت در یک یا دو رابطه به طور کامل پاره نمی شود و هر بار قسمتی از آن پاره می شود و کمی خونریزی می کند. بدون پارگی غشاء، ریخته شدن مایع منی می تواند باعث بارداری شود، زیرا اسپرم موجود در اسپرم می تواند از سوراخ غشاء به سمت تخمک حرکت کند و باعث بارداری شود. در این موارد زن با غشای سالم باردار می شود.
ادامه مطلب  پاسخ به رایج ترین سوالات جنسی آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *