نکات رابطه جنسی برای افزایش کیفیت رابطه آپدیت ۱۴۰۳

اگر مشکلات جنسی خود را با همسر یا شریک زندگی خود نادیده بگیرید، ناخواسته رابطه خود را به سمتی هدایت خواهید کرد که اغلب پایان خوشی نخواهد داشت. رابطه جنسی مستقیماً بر سلامت جسم و روان شما تأثیر می گذارد. بنابراین حتی اگر مشکل جنسی شما جدی نیست، آن را جدی بگیرید و راه حلی برای بهبود آن بیابید. اگر به دنبال رابطه جنسی بهتر هستید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم. در این مقاله نکات جنسی را توضیح خواهیم داد. آیا تا به حال از محصولات جنسی بدون نسخه استفاده کرده اید؟

آنچه در این مقاله می خوانیم

رابطه جنسی واقعی و درست چیست؟

مطمئناً رابطه جنسی صحیح و اصولی بسیار بیشتر از چند دقیقه تعامل فیزیکی بین شرکای جنسی است. داشتن رابطه جنسی باعث می شود که زوجین احساس صمیمیت بیشتری داشته باشند و حتی استرس را کاهش می دهد. نتیجه یک مطالعه جالب نشان داد که در طول دوره قرنطینه مربوط به کووید-۱۹، افرادی که از نظر جنسی فعال بودند، سطوح پایین تری از افسردگی و اضطراب را گزارش کردند. رابطه جنسی نه تنها برای بهبود سلامت عاطفی و جسمی مفید است، بلکه باعث افزایش عزت نفس می شود.

برای داشتن رابطه جنسی عالی با شریک جنسی خود، بهتر است حداقل چند ماه قبل از آمیزش، ارتباط عاطفی خوبی با یکدیگر برقرار کنید. در رابطه جنسی اولیه، هر دو طرف پس از پایان یافتن صمیمیت، از این رابطه رضایت و رضایت خواهند داشت. بنابراین فقط بدن شما درگیر رابطه جنسی نیست. این رابطه تاثیر مستقیمی روی روان شما می گذارد و اگر کیفیت خوبی نداشته باشد تمام جنبه های زندگی شما را تحت الشعاع قرار می دهد.

ارتباط جنسی

نکاتی برای رابطه جنسی بهتر

برای ایجاد رابطه جنسی بهتر برای خود و همسرتان به نکات زیر توجه کنید:

در مورد رابطه جنسی با همسرتان صحبت کنید

بسیاری از زوج ها حتی در بهترین شرایط هم صحبت در مورد رابطه جنسی را دشوار می دانند. ارتباط صحیح پایه و اساس یک رابطه سالم است. برای داشتن یک مکالمه خوب در مورد رابطه جنسی به نکات زیر توجه کنید:

زمان مناسب برای صحبت

مکالمات در مورد رابطه جنسی می تواند در داخل یا خارج از اتاق خواب انجام شود. خیلی خوب است که به همسرتان بگویید بعد از رابطه جنسی چه احساسی دارید. اما برای بیان مشکلات بزرگتر و در صورت وجود مشکل توصیه می شود مکان دیگری را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید در مورد میل جنسی کم یا ارگاسم نداشتن صحبت کنید، در اتاق خواب در مورد آن صحبت نکنید.

از انتقاد بپرهیزید

یکی از نکات سکس این است که به جای تمرکز بر نکات منفی، از انتقاد اجتناب کنید و مثبت صحبت کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه بگویید: “چرا قبل از رابطه جنسی مرا نوازش نمی کنی؟” بگویید: “اگر قبل از رابطه جنسی مرا نوازش کنید، احساس خوبی به من می دهد.” به مسائل جنسی به عنوان مشکلی که باید حل شود نگاه کنید. نه به عنوان راهی برای سرزنش یکدیگر.

در مورد رابطه جنسی صحبت کنید

در مورد تغییرات فیزیکی خود با همسرتان صحبت کنید

اگر شریک جنسی شما دقیقاً احساس شما را بداند بهتر است. به عنوان مثال، اگر در دوران یائسگی هستید، با او صحبت کنید. شاید خشکی واژن شما را آزار می دهد و به همین دلیل است که نمی خواهید ارتباط برقرار کنید. این موضوع را با همسرتان در میان بگذارید تا رفتار شما را عدم تمایل جنسی به او تلقی نکند. از طریق گفتگو می توانید راه حل مناسبی پیدا کنید. به عنوان مثال، می توانید با خرید ژل روان کننده، خشکی واژن را بهبود بخشید.

اگر مرد هستید و مثلاً اختلال نعوظ دارید، به همسرتان بگویید که چگونه این کار می تواند شما را بیشتر تحریک کند. همچنین می توانید از قرص هایی برای بهبود قدرت جنسی و نعوظ کمک بگیرید. همچنین اگر مشکل زود انزالی دارید، باید به فکر چاره باشید. اگر این مشکل حاد نیست گاهی می توانید با خرید کاندوم آن را حل کنید. البته خرید کاندوم های خنده دار.

با شریک زندگی خود صادق باشید

ممکن است احساس کنید که با تظاهر به ارگاسم به احساسات شریک زندگی خود صدمه نمی زنید. اما این مشکل می تواند آغازی برای شکست در روابط شما باشد. صحبت کردن در مورد مشکلات جنسی می تواند دشوار و چالش برانگیز باشد، اما مطمئن باشید که دروغ و ریا به رابطه شما آسیب مضاعف می زند. پس صداقت را فراموش نکنید.

برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنید

نکته دیگر برای رابطه جنسی این است که برای آن برنامه داشته باشید. گاهی اوقات می توانید بدون برنامه رابطه جنسی داشته باشید و این می تواند بسیار لذت بخش باشد. اما توصیه می شود یک برنامه مشخص برای رابطه جنسی داشته باشید. وقتی در تقویم مشخص می‌کنید که کدام روز برای داشتن رابطه جنسی بهتر است، انتظار می‌رود که آمادگی بیشتری نشان دهید و کیفیت رابطه بر این اساس بهتر خواهد بود. خوب است که هر دو منتظر این زمان هستیم.

برای رابطه جنسی برنامه ریزی کنید

راهکارهایی برای نشان دادن نیاز جنسی

همیشه لازم نیست مستقیماً به همسر یا شریک زندگی خود بگویید که آماده رابطه جنسی هستید. گاهی اوقات فقط حضور در اتاق خواب با لباس خواب کافی است تا همسرتان بداند که شما برای رابطه جنسی آماده هستید. راه های دیگری هم وجود دارد. به عنوان مثال، وقتی چشمک می‌زنید و لباسی جذاب می‌پوشید، می‌تواند نشانه‌ای از تمایل شما به صمیمی بودن باشد.

انتظارات غیر واقعی را کنار بگذارید

در طول رابطه جنسی به خود یا شریک زندگی خود فشار نیاورید. برای همه افراد پیش می آید که در شرایط خاصی تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشند. درک متقابل زوجه در این موارد ستودنی است. مشکل دیگر این است که بسیاری از مردم تمایل دارند در زندگی واقعی همان چیزی را که ممکن است در فیلم های پورنو دیده باشند، به نمایش بگذارند. در حالی که خیلی چیزها فقط در دنیای سینما می گنجد. انتظار نداشته باشید همسرتان نقش یک ستاره پورن را برای شما بازی کند. واقع بین باشید و انتظارات جنسی خود را متعادل نگه دارید.

به سلامت بدن خود توجه کنید

برای داشتن سلامت جنسی، باید به سلامت جسم و روان خود توجه کنید. بنابراین همیشه یک سبک زندگی سالم را انتخاب کنید. با این هدف:

  • سیگار کشیدن ممنوع.
  • الکل ننوشید.
  • از اضافه وزن خود جلوگیری کنید

در رابطه با سکس خلاق باشید

رابطه جنسی بعد از مدتی خسته کننده می شود. مگر اینکه آن را هیجان انگیز و متنوع کنید. از مهمترین جنبه های رابطه جنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مکان جنسیت خود را هر از چند گاهی تغییر دهید.
  • محیطی را که در آن رابطه جنسی دارید جذاب کنید. مثلا روی تخت گل بچینید، عود روشن کنید و با نور شمع فضا را شاعرانه کنید.
  • پوزیشن های مختلف را در حین رابطه جنسی امتحان کنید.
  • اگر همیشه پنج شنبه شب رابطه جنسی دارید، حداقل یک بار آن را به صبح جمعه موکول کنید.
  • انواع لباس زیر زنانه جذاب را امتحان کنید.

قسمت های اروتیک بدن

دانستن قسمت‌های جنسی بدن زن می‌تواند به مردان کمک کند تا با معاشقه‌های دلپذیر، رابطه جنسی بهتری ایجاد کنند. این نکات عبارتند از:

  • گردن
  • لب
  • مونس پوبیس (ناحیه چربی بالای دستگاه تناسلی)
  • ناحیه ران
  • گوش ها
  • شکم
  • کلیتوریس
  • قفسه سینه
  • نقطه d
  • باسن
  • پشت زانو

آخرین کلمه

در این مقاله نکاتی را در مورد رابطه جنسی بیان کرده ایم. با رعایت این نکات، رابطه جنسی بهتری در انتظار شما و همسرتان خواهد بود. اگر به تنهایی نمی توانید مشکلات جنسی خود را حل کنید، بهتر است با یک متخصص جنسی یا یک مشاور جنسی مشورت کنید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد. گاهی برای برخی مشکلات نیاز به مصرف قرص و دارو وجود دارد.

ادامه مطلب  بهترین زمان مصرف قرص پاورفیت چه وقت است؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *