مواد خوراکی تاثیرگذار در رابطه جنسی آپدیت ۱۴۰۳

از ۱۷ میلیون مصرف کننده در ۶ کشور پرسیده شد که مؤثرترین غذاها برای رابطه جنسی چیست؟ رابطه جنسی شیرین و دلپذیر یکی از بهترین لذت های دنیا محسوب می شود، بنابراین تحقیق در این زمینه برای بهبود کیفیت آن بی دلیل نیست. در این مقاله از داروخانه آنلاین سبز مثبت خواهیم دید که برای یک رابطه بهتر چه چیزهایی می خوریم یا چه غذاهایی باعث بدتر شدن رابطه و کاهش لذت جنسی می شود!

آنچه در این مقاله می خوانیم

غذا و میل جنسی

هسته اصلی این کار تحقیقاتی در سوئد است و تمام اطلاعات از طریق یک برنامه ذخیره و تجزیه و تحلیل می شود، بنابراین داده های کاربر در مورد غذاهای محبوبی که افراد تمایل دارند قبل یا بعد از رابطه جنسی مصرف کنند، بررسی می شود. البته منظور ما حدود دو ساعت قبل یا کمی بعد از نزدیکی است. تمام این اطلاعات از کشورهایی مانند آلمان، انگلستان، آمریکا، فرانسه و سوئد جمع آوری شده است.

blank

از ۲۵۶۳ غذایی که در این مطالعه ردیابی شدند، جالب است بدانید که شکلات محبوب ترین غذا قبل یا بعد از رابطه جنسی بوده و دومین غذای رایج شامل موارد زیر است:

گوجه فرنگی، نان، سیب، سیب زمینی، قهوه، موز، شراب، پنیر و توت فرنگی

جالب است بدانید که مردم همه این کشورها بعد از رابطه جنسی مانند قبل از رابطه جنسی یک سری از غذاهای مشابه را انتخاب می کنند!

متخصص تغذیه از این یافته ها تعجب نمی کند، زیرا هر دو ماده، چه شکلات و چه گوجه فرنگی، مصرف بسیار آسانی دارند و سرشار از هورمون ها و ویتامین های مفید هستند.

آیا خوردن این غذاها در حین مقاربت ارزش دارد؟

شکلات مملو از ماده ای به نام آناندامید و فنیل اتیلامین است که دو ماده ای هستند که در ترشح هورمون اندورفین بسیار موثر هستند و باعث ایجاد احساس خوب در افراد می شوند. ما می دانیم که این اندورفین هورمون احساس خوب است.

این متخصص تغذیه هشدار می دهد که شکلات به دلیل داشتن متیل گزانتین فواید انرژی کوتاه مدت دارد.

در مورد گوجه فرنگی نیز باید گفت که این محصول غذایی به دلیل مصرف آسان، احتمالا چه قبل و چه بعد از نزدیکی طرفداران زیادی دارد.

جالب است بدانید که ۴ مورد از ۱۰ غذای محبوبی که توسط کاربران ردیابی می شود شامل شکلات، موز، سیب زمینی و قهوه است که همگی از غذاهای ضد تشنج شناخته شده هستند. این محقق می گوید: از آنجایی که این مواد غذایی بعد از نزدیکی مصرف می شوند، قطعا با خوردن آنها به دنبال افزایش میل جنسی نیستند.

پس چی بخورم؟

هر یک از ما برای افزایش میل جنسی و رفع ضعف های جنسی تلاش می کنیم، بنابراین برای رسیدن به این هدف و افزایش لذت جنسی باید به دنبال غذاهایی باشیم که خطر ابتلا به اختلال نعوظ و اختلال عملکرد جنسی در زنان کمتر باشد.

خانم العینالو، مربی آشپزی و تغذیه، می گوید در حالی که غذاهای خاصی وجود دارند که به وضوح میل جنسی را افزایش می دهند، اما این غذاها برای حفظ سلامت قلب و افزایش جریان خون به تمام اندام های بدن نیز مفید هستند.

blank

مواد مغذی موثر در رابطه جنسی که باعث افزایش میل جنسی می شود چیست؟

دانه کتان آسیاب شده

بذر کتان یکی از غذاهای شگفت انگیز است که سرشار از آنتی اکسیدان است و جریان خون را در اندام تناسلی افزایش می دهد. بذر کتان انسان را زنده نگه می دارد. ماده ای که به دانه کتان این خاصیت منحصر به فرد را می دهد لیگنان نام دارد، این ماده شیمیایی مانند استروژن عمل می کند و دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد سرطانی است.

در عین حال، بذر کتان منبع بسیار خوبی از مواد زیر است که برخی از موثرترین مواد مغذی در روابط جنسی هستند:

اسیدهای چرب امگا ۳ که بیماری های قلبی عروقی را بهبود می بخشد و البته برای تحریک میل جنسی نیز مفید است! این دانه کتان همچنین حاوی اسید آمینه ال آرژنین است که می تواند جریان خون را افزایش داده و به سلامت اسپرم کمک کند.

پس از همین حالا دانه کتان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید…

  • اگر اسموتی می خواهید، مقداری به آن اضافه کنید
  • اگر برای صبحانه بلغور جو دوسر می خورید، دو قاشق چای خوری بذر کتان اضافه کنید
  • به یاد داشته باشید که می توانید از دانه کتان در انواع سالاد استفاده کنید

صدف یکی دیگر از مواد غذایی موثر در رابطه جنسی است

درست است که صدف غذای لطیفی است، اما سرشار از روی است و یک عنصر کلیدی برای بلوغ جنسی محسوب می شود. روی به بدن کمک می کند تا شروع به تولید تستوسترون کند، هورمونی که گفته می شود مستقیماً با میل جنسی مرتبط است. همچنین به هورمون های تیروئید کمک می کند تا انرژی لازم را برای بدن تولید کنند.

اگرچه صدف ها حاوی مواد مغذی حیاتی برای فعالیت جنسی هستند، اما نمی توانید این فواید را فقط از مقدار کمی از آنها دریافت کنید.

غذاهایی که بر جنسیت و ارتباط آن با تخمه کدو تنبل تأثیر می گذارد

تخمه کدو تنبل نیز مانند دانه کتان سرشار از روی و البته منیزیم است. این دو ماده برای سلامت قلب مفید هستند و آنتی اکسیدان های ضروری برای سلامت جنسی بهینه محسوب می شوند.

اسیدهای چرب موجود در کدو تنبل می تواند به سلامت زنان و پروستات کمک کند و تا حدودی به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

  • تخمه کدو سرشار از آهن است که برای داشتن احساس انرژی لازم است
  • روی برای تقویت ایمنی بدن مهم است
  • منیزیم برای حفظ آرامش مهم است

برای شروع، از تخمه کدو تنبل در ماست، سالاد و سس های مختلف استفاده کنید.

دانه های انار

دانه های انار حاوی مقادیر زیادی پلی فنول هستند که ترکیبات آن خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد. همچنین اعتقاد بر این است که دانه های انار رگ های خونی را تمیز می کند و جریان خون را به مغز و قلب افزایش می دهد.

blank

پلی فنول ها که پیشگام در افزایش میل جنسی هستند، در موارد دیگر نیز به شرح زیر عمل می کنند:

  • سلامت نعوظ را افزایش می دهد
  • آنها از سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند و خلق و خوی شما را بهبود می بخشند
  • عناصر کمیاب موجود در آنها به ساخت بلوک های هورمون های جنسی کمک می کند
  • ویتامین C موجود در آن استرس را کاهش می دهد و استقامت شما را افزایش می دهد

بنابراین برای شروع، از آب انار در انواع سالادها و نوشیدنی ها استفاده کنید تا به زودی اختلال نعوظ شما بهبود یابد.

آووکادو

شما باید یک حقیقت جالب در مورد آووکادو بدانید. کلمه آووکادو از کلمه آزتک به معنای بیضه گرفته شده است.

واقعیت جالب این است که آووکادو در واقع برای بیضه ها مفید است! یا حداقل محتوای این میوه مغذی و آووکادو چند منظوره، به دلیل محتوای بالای ویتامین E، یک آنتی اکسیدان کلیدی برای گشاد کردن رگ های خونی و به طور بالقوه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و همچنین کاهش آسیب DNA اسپرم است.

مواد تشکیل دهنده آووکادو

  • ویتامین B6 به تعادل سیستم عصبی کمک می کند
  • سرشار از پتاسیم است که انرژی و میل جنسی را افزایش می دهد
  • اسید اولئیک موجود در آووکادو به گردش خون کمک می کند و در نهایت قلب را سالم نگه می دارد

برای شروع، بدانید که آووکادو بهتر است به صورت خام مصرف شود، زیرا به گرما و اکسیژن کاملاً حساس است.

از آنجایی که این میوه مانند خامه است، می توانید آن را روی نان تست بمالید.

به یاد داشته باشید که آووکادو وقتی در معرض گرما قرار می گیرد ارزش غذایی خود را از دست می دهد، بنابراین از سرخ کردن یا قرار دادن آن در رول تخم مرغ خودداری کنید.

مقاله نهایی

برای حفظ برانگیختگی جنسی و جلوگیری از رکود عشقی بعد از رابطه جنسی، همه متخصصان در این زمینه توصیه می کنند از مصرف غذاهای فرآوری شده سرشار از نمک و شکر پرهیز کنید و همچنین مصرف چربی را محدود کنید، زیرا چربی زیادی در بدن شما وجود دارد و گردش خون کاهش می یابد.

در همین حال، به یاد داشته باشید که نوشیدن الکل می تواند شما را در خلق و خوی سرخوشانه قرار دهد، اما تحقیقات بر این اصل استوار است که افراد پس از نوشیدن، اختلالات جنسی بیشتری را تجربه می کنند.

ادامه مطلب  مواد غذایی مفید برای افزایش تستوسترون در مردان آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *