مضرات استفاده از اسپری تاخیری برای جنین آپدیت ۱۴۰۳

رابطه جنسی بخشی طبیعی از زندگی انسان است. بدون شک هر زوجی سعی می کند رابطه جنسی با کیفیتی داشته باشد و طرفین بیشترین لذت را ببرند. زیرا یک رابطه جنسی با کیفیت یکی از عوامل مهم برای ثبات زندگی مشترک است. گاهی برخی مشکلات جسمی بر کیفیت روابط جنسی زوجین تأثیر منفی می گذارد. یکی از مشکلات مهم و شایع، زود انزالی است. استفاده از اسپری های تاخیری یکی از راهکارهای خوب برای درمان موقت زود انزالی است. البته باید بدانید که استفاده از سمپاشی تاخیری می تواند عوارض خاصی را برای فرد ایجاد کند. اگر می خواهید در دوران بارداری همسرتان از اسپری تاخیری استفاده کنید باید بدانید که اسپری تاخیری برای جنین مضر است. اگر می خواهید در مورد مضرات تاخیری اسپری برای جنین اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

علت انزال زودرس چیست؟

انزال زودرس در مردان معمولاً به نوعی از انزال در مردان اطلاق می شود که از شروع مقاربت تا آزاد شدن اسپرم از آلت مرد تنها یک دقیقه یا حتی کمتر طول می کشد. این مشکل می تواند به دلایل جسمی و روانی بی شماری مرتبط باشد. اضطراب و افسردگی شایع ترین علل ذهنی زود انزالی هستند. به عنوان مثال، فردی که در کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته یا تجربه جنسی بسیار زودهنگامی داشته است، در بزرگسالی با احتمال بیشتری دچار انزال زودرس و پیامدهای روانی آن می شود.

اما دلایل فیزیکی زود انزالی را می توان به وجود برخی بیماری های زمینه ای، مصرف برخی داروها و مشکلات هورمونی مرتبط دانست. این مشکل می تواند عزت نفس فرد را کاهش دهد و زندگی مشترک او را تهدید کند. برای حل این مشکل باید از پزشک خود برای تشخیص علت اصلی کمک بگیرید. استفاده از اسپری تاخیری به عنوان یک راه حل برای جلوگیری از انزال زودرس تنها یک راه موقت است.

سمپاشی تاخیری چیست؟

این مواد که نوعی بی حس کننده محسوب می شوند و در جراحی ها استفاده می شوند، در اسپری های تاخیری با مسدود کردن مسیرهای انتقال پیام های عصبی به آلت تناسلی مردانه، از میزان تحریک حسی در این ناحیه کاسته و منجر به آمیزش طولانی تر می شوند.

بهتر است بدانید اسپری های تاخیری فقط برای آلت مردانه در نظر گرفته شده است. برای استفاده از اسپری تاخیری در زمانی که آلت تناسلی در حالت نعوظ است، اسپری آلت تناسلی را درست در زیر کلاهک و در فاصله ۵ تا ۱۰ سانتی متری آلت تناسلی اسپری کنید. بهتر است بلافاصله بعد از بیهوشی آلت تناسلی را با آب و صابون بشویید تا از عوارض جلوگیری شود. اما ببینیم این اسپری ها چه عوارضی دارند و مضرات دیرپاشی برای جنین چقدر است.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

قیمت اسپری تاخیری را همین الان در داروخانه اینترنتی پوزیتیو گرین مشاهده کنید.

عوارض تاخیر در سمپاشی

به طور کلی اسپری های تاخیری در کوتاه مدت تاثیر منفی ندارند. اما باید بدانید که استفاده بیش از حد از این اسپری ها می تواند هم برای شما و هم برای همسرتان مشکل ایجاد کند. یکی از رایج ترین مشکلات بعد از استفاده از اسپری تاخیری، حساسیت های پوستی است. اگر آلرژی وجود داشته باشد، فرد احتمالاً با چنین عوارض جانبی روبرو می شود: خارش، قرمزی، التهاب، تورم و کهیر روی آلت تناسلی. در این صورت حتما برای تغییر نوع اسپری خود با داروساز مشورت کنید. یکی دیگر از عوارض دیرپاشی، اختلال نعوظ است که البته با وجود مصرف زیاد آن اتفاق می افتد. بهتر است بدانید استفاده از اسپری تاخیری در دوران بارداری مجاز نیست. در ادامه به بررسی دلایل ممنوعیت سمپاشی تاخیری در دوران بارداری می پردازیم.

عوارض تاخیر در سمپاشی

مضرات سمپاشی دیرهنگام میوه

همانطور که می دانید استفاده از اسپری های تاخیری در دوران بارداری ممنوع بود. در واقع سمپاشی دیرهنگام برای میوه مضر است.

سلامت مادر و جنین بسیار مهم است. می دانیم که جنین همیشه مواد مغذی را از بدن مادر دریافت می کند و به رشد طبیعی خود ادامه می دهد. بنابراین، خوردن برخی غذاها یا انجام برخی کارها مانند رنگ کردن موها در دوران بارداری به دلیل مواد شیمیایی ممنوع است.

سمپاشی تاخیری نیز از این قاعده مستثنی نیست. اسپری های تاخیری حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند و می توانند از طریق رحم جذب بدن مادر شده و وارد جریان خون شوند. زمانی که این مواد شیمیایی وارد جریان خون مادر می شود، جذب جنین می شود و مشکلات جسمی برای جنین ایجاد می کند. گاهی اوقات دیده می شود که این مشکل باعث سقط جنین می شود. به همین دلیل بهتر است راه دیگری را برای به تاخیر انداختن انزال در دوران بارداری انتخاب کنید.

مضرات اسپری تاخیری در بارداری

حال که از مضرات اسپری تاخیری مطلع شدید، بهتر است بدانید که استفاده طولانی مدت از اسپری تاخیری و البته به مقدار زیاد نیز می تواند بر بارداری همسرتان تاثیر منفی بگذارد. اما چرا اینطور است؟ همانطور که می دانید اسپرم مرد برای باروری بسیار مهم است. بنابراین حتی کوچکترین اختلال در سلامت و کیفیت آن می تواند مشکلاتی را در ناباروری ایجاد کند. در طی مطالعات انجام شده در مورد تاثیر اسپری تاخیری بر باروری، نتایج نشان داد که مواد شیمیایی موجود در اسپری تاخیری اسپرم مرد را در دراز مدت ضعیف می کند به طوری که توانایی حرکت به سمت تخمک ماده را ندارد. بنابراین وقتی اسپرم ها توانایی کافی برای حرکت به سمت تخمک ها را نداشته باشند، لقاح صورت نمی گیرد و به نوعی مرد را در دراز مدت نابارور می کند.

مضرات اسپری تاخیری در بارداری

مضرات سمپاشی تاخیری در زنان

خوب است بدانید که نه تنها مضرات دیرپاشی برای جنین ثابت شده است، بلکه می تواند برای زن نیز مشکل ایجاد کند. یکی از شایع ترین مشکلاتی که در اثر استفاده از اسپری تاخیری در خانم ها ایجاد می شود، بی حسی ناحیه تناسلی خانم ها است. این مشکل رسیدن به ارگاسم را برای زن دشوار می کند و در نتیجه لذت جنسی او را کاهش می دهد. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکل، خوب است آلت تناسلی را پس از بی‌حسی و شروع رابطه، با آب و صابون به خوبی بشویید. مشکل دیگری که در اثر تماس ترکیبات تاخیری با رحم زن وجود دارد، احتمال ایجاد حساسیت در رحم زن است. این واکنش های آلرژیک می توانند باعث عفونت رحم شوند. باز هم در این زمان تاکید بر شستن آلت بعد از بیهوشی و استفاده از کاندوم است.

روش های ایمن برای به تاخیر انداختن انزال در بارداری

می دانیم که اسپری تاخیری برای جنین مضر است و در دوران بارداری نباید از اسپری تاخیری استفاده کرد. اگرچه نباید به استفاده از اسپری تاخیری در انزال عادت کنید، اما اگر می خواهید از رابطه جنسی طولانی تری لذت ببرید و همسرتان باردار است، استفاده از اسپری تاخیری در انزال را فراموش کنید. در اینجا شما را با چند تکنیک خانگی بی ضرر آشنا می کنیم.

انجام تمرینات مفصل ران

یکی از راه هایی که می توان به دلیل مضرات اسپری تاخیری برای جنین و مادر پیشنهاد کرد ورزش است. بهتر است بدانید اگر عضلات کف لگن ضعیفی دارید، احتمال دارد زودتر انزال کنید. برای تقویت این عضلات می توانید تمرینات زیر را در خانه انجام دهید: عضلات کف لگن را منقبض کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس سه ثانیه استراحت کنید. این کار را چند بار پشت سر هم انجام دهید. این تمرین را ۳ بار در روز تکرار کنید.

تکنیک توقف فشار

این تکنیک می تواند توسط شما یا شریک زندگی شما انجام شود. پس از شروع رابطه جنسی، به محض اینکه احساس انزال کردید، بلافاصله آن را متوقف کنید. پس از توقف، نوک آلت تناسلی خود را فشار دهید، چند ثانیه صبر کنید و سپس مقاربت را از سر بگیرید. بعد از چند جلسه از این کار دیگر نیازی به انجام این تکنیک نخواهید داشت و قطعا رابطه جنسی طولانی تری خواهید داشت.

از کاندوم استفاده کنید

استفاده از کاندوم راه خوبی برای کاهش حساسیت آلت تناسلی و جلوگیری از آسیب تاخیر انزالی به جنین است. هنگامی که از کاندوم استفاده می کنید، پوست آلت تناسلی شما با بدن همسرتان تماس کمتری دارد و بنابراین قطعا با تحریک کمتر آلت تناسلی، تاخیر در انزال را تجربه خواهید کرد.

مصرف برخی غذاها

جالب است بدانید که برخی از غذاها شما را در هنگام رابطه جنسی قوی تر می کنند، یعنی دیرتر انزال می کنید. برخی از این غذاهای مفید عبارتند از: مارچوبه، آووکادو، دارچین، زنجبیل، جوز هندی، تخم کدو، هل، بادام و زعفران. توجه داشته باشید که تاثیر ترکیبات گیاهی را می توان کمی بعد مشخص کرد. پس سعی کنید هر روز این مواد غذایی را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا بعد از مدتی تاثیر آن ها را ببینید.

آخرین کلمه

رابطه جنسی باکیفیت و لذت بخش یکی از مهمترین دلایلی است که زوج ها در کنار هم زندگی می کنند. انزال زودرس یکی از مشکلات رایج در روابط جنسی زوجین است که در بسیاری از موارد حتی دلیل جدایی آنها می شود. البته با افزایش آگاهی مردم نسبت به درمان این مشکل این مشکلات تا حدود زیادی برطرف شده است. اسپری تاخیری اغلب در درمان انزال زودرس یا حتی برای رابطه جنسی طولانی تر در شرایط سلامت کامل استفاده می شود. بهتر است بدانید مضرات اسپری تاخیری برای جنین به دلیل وجود مواد شیمیایی ثابت شده است و بنابراین استفاده از آن در دوران بارداری ممنوع خواهد بود. استفاده تاخیری از اسپری ممکن است باعث نقص مادرزادی یا سقط جنین در ماه های اول شود. بنابراین، خوب است از تکنیک های خانگی برای تجربه رابطه جنسی طولانی در دوران بارداری همسرتان استفاده کنید.

ادامه مطلب  کدام تیپ زگیل تناسلی خطرناک است و باعث سرطان می شود؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *