مشخصات روی بسته کاندوم چه اطلاعاتی به ما می دهد؟ آپدیت ۱۴۰۳

یکی از کاربردی ترین روش های پیشگیری از بارداری و بیماری های مقاربتی، محصولی به نام کاندوم است که به راحتی در همه داروخانه ها یافت می شود. به خصوص اگر برای اولین بار است که رابطه جنسی دارید، ممکن است گیج شوید و دقیقاً ندانید کدام کاندوم برای شما مناسب است و می تواند نیازهای شما را برآورده کند! در این مقاله با راهنمای خرید کاندوم همراه شما هستیم تا در هنگام خرید کاندوم از داروخانه بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

مشخصات کاندوم

با توجه به تنوع گسترده کاندوم های موجود، کاملا طبیعی است که بدون اطلاعات کافی ندانید کدام یک برای شما مناسب است. در اینجا مهم ترین انواع کاندوم را معرفی می کنیم:

گذاشتن کاندوم

در این نوع کاندوم از داروهای بی حس کننده مانند لیدوکائین برای به تاخیر انداختن انزال استفاده می شود. می توانید کاندوم تاخیری را به صورت آنلاین از داروخانه خریداری کنید.

کاندوم های طعم دار

برای افزایش میل جنسی از رایحه هایی مانند نعناع، ​​انگور، پرتقال، موز، توت فرنگی، شکلات، وانیل و … استفاده می کنند. در کاندوم

کاندوم خاردار

کاندوم دارای برآمدگی های گرد یا هرمی است که برای لذت بیشتر استفاده می شود. این برجستگی ها ممکن است داخل یا بیرون کاندوم باشند. یک نوع مشابه کاندوم میخ دار، کاندوم حلقه ای است که دارای خطوط یا شیارهای مارپیچ روی آن است.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

یک کاندوم معمولی

کاندوم معمولی یک نوع کلاسیک از کاندوم است که برآمدگی یا ماده کندکننده ندارد و معمولاً به رنگ شفاف است.

کاندوم ترکیبی

وقتی چندین مزیت با هم در یک کاندوم وجود دارد. به این معنی که مثلا می تواند هم تاخیری باشد و هم امتیازی که در این صورت به آن کاندوم ترکیبی می گویند. نحوه تشخیص کاندوم سالم را با کلیک بر روی لینک بخوانید.

انواع کاندوم

نمونه های دیگر از کاندوم مانند کاندوم گرم کننده، کاندوم سریع رهش، کاندوم برقی، کاندوم فضایی، کاندوم حلقه ای و غیره. همچنین به راحتی در بازار موجود است و هدف از تولید آنها معمولاً افزایش میل و لذت جنسی است.

کاندوم بخر

انواع کاندوم بر اساس جنسیت

برای اینکه راهنمای خرید کاندوم به شما ارائه شود، باید انواع کاندوم را بشناسید. رایج ترین ماده ای که برای ساخت کاندوم استفاده می شود لاتکس است که از نوعی درخت به نام درخت لاستیک به دست می آید. کاندوم لاتکس در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند که در این موارد استفاده از پلی اورتان یا پلی ایزوپرن توصیه می شود. کاندوم های دیگری نیز از پوست بره ساخته شده اند که البته توانایی لازم برای جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی را ندارند.

راهنمای خرید کاندوم بر اساس سایز

اندازه کاندوم بر اساس طول و قطر آلت تناسلی تعیین می شود. اگر می خواهید طول و قطر ناحیه تناسلی را اندازه گیری کنید، باید این کار را در حالت ایستاده انجام دهید. محاسبه طول با استفاده از خط کش امکان پذیر است، اما توصیه می شود از نخ برای اندازه گیری قطر استفاده کنید. قطر آلت تناسلی در حالت استاندارد معمولا بین ۵ سانتی متر و طول آن بین ۱۸ تا ۱۹ سانتی متر است.

اندازه کاندوم

اندازه کاندوم معمولاً در پشت جعبه یا روی بسته بندی آن یافت می شود و ممکن است روی بسته های جداگانه داخل جعبه نیز نوشته شود. در اینجا تصاویری از دو نمونه از جعبه های کاندوم را مشاهده می کنید که اندازه آنها درج شده است:

توجه داشته باشید که Width به معنای عرض و Length به معنای طول است. اندازه های مختلف کاندوم به شرح زیر است:

اندازه کوچک: طول = ۱۶۰ میلی متر، عرض = ۴۴ میلی متر

اندازه متوسط: طول = حدود ۲۰۰ میلی متر، عرض = ۵۰ میلی متر

اندازه بزرگ: طول = حدود ۲۰۰ میلی متر، عرض = ۵۳ میلی متر

تعداد کاندوم داخل جعبه

همچنین باید به تعداد کاندوم در راهنمای خرید کاندوم دقت کنید. سعی کنید مقدار مورد نیاز خود را در نظر داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید. یک جعبه کاندوم می تواند شامل ۱ تا ۲۰ کاندوم (یا حتی بیشتر) باشد. تعداد کاندوم ها معمولاً روی بسته، پشت یا پهلو نوشته می شود. به عکس های زیر دقت کنید:

تعداد کاندوم

مشخصات کاندوم

کاندوم علاوه بر استفاده برای جلوگیری از بارداری ناخواسته و انتقال بیماری های مقاربتی ممکن است فواید دیگری مانند تاخیر در انزال یا کاهش درد در حین رابطه جنسی داشته باشد. مشخصات کلی کاندوم معمولا هم روی جعبه و هم در پشت آن درج می شود. در بسیاری از موارد اگر مشخصات روی بسته بندی کاندوم به زبان انگلیسی نوشته شده باشد، پشت آن ترجمه فارسی آن را مشاهده خواهید کرد:

مشخصات کاندوم

تاریخ انقضای کاندوم

یکی از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید کاندوم باید به آن اشاره کرد توجه به تاریخ انقضا است. اگر تاریخ انقضای محصول گذشته باشد، احتمال پارگی آن بسیار زیاد خواهد بود. کاندوم های تاریخ گذشته معمولا یا خیلی سفت یا خیلی شل هستند و بوی نامطبوعی دارند. تاریخ انقضا اغلب در پایین یا بالای جعبه کاندوم تا تاریخ تولید قابل مشاهده است. همچنین روی هر تعداد کاندوم که از بسته بندی خارج می کنید به طور جداگانه نوشته شده است:

راهنمای خرید کاندوم با تاریخ انقضا

به گواهینامه های بین المللی توجه کنید

بدیهی است که هر چه نوع کاندوم مورد استفاده شما دارای گواهینامه ها و تاییدیه های بهداشتی و بین المللی بیشتری باشد، بیشتر می توانید روی کیفیت خوب آن حساب کنید. گواهینامه های ISO، CE و تاییدیه FDA یا وزارت بهداشت ایران، خیال شما را از بابت کیفیت راحت می کند.

آخرین کلمه

در این مقاله راهنمای خرید کاندوم را برای شما عزیزان توضیح داده ایم. با توجه به نیاز خود و مواردی که در بالا ذکر کردیم، می توانید کاندوم مناسب خود و همسرتان را انتخاب و استفاده کنید. اگر بنا به دلایلی خرید حضوری کاندوم برایتان سخت است، حتما از داروخانه های اینترنتی مانند پوزیتیو گرین استفاده کنید و محصول مورد نظر را در منزل با تخفیف های ویژه به صورت آنلاین تهیه کنید. همچنین می توانید تمامی سوالات خود را در مورد انتخاب کاندوم در انتهای این مقاله بنویسید و منتظر پاسخ کارشناسان فعال مجموعه ما باشید.

ادامه مطلب  مراحل و علائم سفلیس و درمان این بیماری آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

عمل پانکچر چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

طب سوزنی که به عنوان جراحی تخمک گذاری نیز شناخته می شود، یک روش جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *