مراحل و علائم سفلیس و درمان این بیماری آپدیت ۱۴۰۳

از جمله نکاتی که باید در مورد بیماری های مقاربتی بدانید اطلاعاتی در مورد علائم سیفلیس و درمان این بیماری است که در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین کافه نیوز به آن می پردازیم.

این بیماری توسط باکتری ترپونما پالیدوم ایجاد می شود و از طریق آزمایش خون تشخیص داده می شود. باید گفت که سیفلیس از طریق توالت، دستگیره در، استخر، وان، لباس مشترک یا ظروف غذا قابل انتقال نیست! سیفلیس زمانی به عنوان یک تهدید خطرناک برای سلامتی و سلامت عمومی در نظر گرفته می شود که معمولاً مشکلاتی مانند آرتروز، آسیب مغزی و کوری را برای مدت طولانی ایجاد می کند!

آنچه در این مقاله می خوانیم

مراحل و علائم سیفلیس چیست؟

در مرحله اول سیفلیس که معمولاً حدود سه هفته پس از تماس شروع می شود، زخم های بدون درد در ناحیه تناسلی، دهان یا مقعد ظاهر می شوند.

توجه داشته باشید که ممکن است غدد لنفاوی نزدیک این زخم ها بزرگتر و متورم شوند. این زخم ها سه تا شش هفته طول می کشد و سپس خود به خود ناپدید می شوند. این روند به معنای درمان آنها نیست. عدم درمان این زخم ها می تواند منجر به پیشرفت بیماری و انتقال به مرحله دوم شود.

مراحل و علائم سیفلیس و درمان این بیماری

در مرحله دوم سیفلیس که از حدود دو هفته تا دو ماه طول می کشد، ممکن است بثورات پوستی به شکل لکه های قرمز رنگی که خارش ندارند ایجاد کنید.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

باید بدانید که این لکه ها در هر جایی از بدن ظاهر می شوند، اما اغلب در کف دست و کف پا دیده می شوند.

همچنین ممکن است علائم دیگری مانند سردرد، تب، خستگی، گلودرد، غدد لنفاوی متورم، کاهش وزن و اشتها، درد استخوان و مفاصل و غیره داشته باشید. پس از مدتی ممکن است این علائم از بین بروند اما این نشانه از بین رفتن سیفلیس نیست و در صورت عدم درمان ممکن است وارد فاز سوم بیماری شوید.

در مرحله سوم و آخر این بیماری که می تواند از چند ماه تا چند سال پس از شروع بیماری رخ دهد، مفاصل تحت تاثیر قرار گرفته و منجر به آرتروز می شود. این عفونت می تواند سایر قسمت های بدن از جمله مغز، اعصاب، قلب، چشم ها، رگ های خونی، استخوان ها و کبد را نیز درگیر کند.

درمان چیست؟

سیفلیس را می توان با یک آزمایش خون ساده و ارزان تشخیص داد و فرد مبتلا به سیفلیس که تحت درمان است باید تا زمانی که عفونت به طور کامل از بین برود از رابطه جنسی خودداری کند. همچنین شریک جنسی فرد مبتلا باید در صورت لزوم معاینه و درمان شود. در بیشتر موارد، تنها درمان مورد نیاز پنی سیلین است که معمولاً برای از بین بردن عفونت کافی است.

ادامه مطلب  بیماری پارافیلیا یا انحراف جنسی را بشناسید آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *