بیماری پارافیلیا یا انحراف جنسی را بشناسید آپدیت ۱۴۰۳

اکثر ما در دنیای اطراف خود اخبار مختلفی را در مورد برخی رفتارهای جنسی نامناسب می شنویم که بیشتر حول محور موضوعاتی مانند کودک آزاری می چرخد. اما باید دانست که بیماری پارافیلیا یا انحراف جنسی به سمت کودک آزاری تمام نشده و اشکال مختلفی دارد. در این مقاله آنلاین مجله داروخانه سبز مثبت، به جنبه های مختلف پارافیلیا یا انحراف جنسی می پردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

در مورد این بیماری بیشتر بدانید

بیماری پارافیلیا علاقه جنسی به قسمت خاصی از بدن معطوف می شود. این مشکل می تواند هر قسمت از بدن مانند مو، سینه یا باسن باشد. شایع ترین شکل کوتاه مدت پارافیلی علاقه به پا است. بنابراین، مرد بیش از هر چیز با دیدن پاهای شریک جنسی خود تحریک می شود. پارافیلیا اشکال مختلفی دارد و یک یا چند نوع می تواند در فرد وجود داشته باشد. خاطره گویی، کودکانه بودن، خودنمایی، عقیده بازی، مازوخیسم جنسی، مبدل، اصطکاک و سادیسم انواع مختلف پارافیلیا هستند.

گرچه ابعاد و حالات مختلف پارافیلیا از نظر میزان و شدت متفاوت است، اما اکثریت جامعه همه آنها را غیر معقول می دانند.

پارافیلیا مشکلات کنترل تکانه های جنسی است که با تخیلات، تمایلات و رفتارهای مکرر جنسی متمرکز بر اشیاء، فعالیت ها یا موقعیت های غیرعادی که برای دیگران محرک جنسی به نظر نمی رسد مشخص می شود. اگرچه این بیماری به عنوان یک اختلال طبقه بندی می شود، اما بحث در مورد علل و درمان آن در بین پزشکان ادامه دارد.

به رفتار بیماران مبتلا به پارافیلیا یا انحراف جنسی، انحراف گفته می شود و اگر این رفتار منجر به آسیب به زندگی فرد شود، باید کنترل و درمان شود.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

blankاز آنجایی که برخی از بیماران مبتلا به پارافیلیا متاهل هستند، به دلیل اینکه از راه هایی غیر از تماس فیزیکی و برقراری روابط زناشویی با همسر خود هیجان و لذت جنسی را تجربه می کنند، در جستجوی رضایت جنسی، تمایل کمتری به برقراری ارتباط با همسر خود دارند، در زندگی خانوادگی دچار مشکل می شوند. . مثلاً در مدل سوغاتی، مرد با دیدن کفش‌های پاشنه بلند، جوراب‌های ساق بلند یا سایر اشیاء جنس مخالف تحریک می‌شود و اغلب در حین آمیزش با همسرش برای تحریک بیشتر از این وسایل کمک می‌گیرد. . اما از آنجایی که نمی تواند با او در مورد مشکل و آنچه در ذهنش می گذرد صحبت کند، سعی می کند کمتر درگیر این رابطه باشد.

پارافیلیا چقدر غیر معمول است؟

داشتن فانتزی ها یا رفتارهای پارافیلیک همیشه به این معنی نیست که شما یک بیماری روانی دارید. این هذیان ها می توانند به اشکال بسیار خفیف وجود داشته باشند و برای فرد اختلال عملکردی ایجاد نکنند و فرد را از برقراری روابط سالم با دیگران بازدارند و پیگرد قانونی ندارند. این امیال ممکن است در طول فعالیت جنسی به صورت تخیلات باقی بمانند. پزشکان معتقدند تا زمانی که رفتار ناشی از این بیماری اختلالی در زندگی روزمره ایجاد نکند، نیازی به مشاوره و درمان خاصی نیست.

آیا این بیماری جرم است؟

نکته اصلی در اینجا این است که خوشبختانه بیشتر موارد پارافیلیا نادر است و در بین مردان شایع تر از زنان است. اگرچه رفتار پرخاشگرانه و پرخاشگرانه در بسیاری از این اختلالات دیده می شود، اما در برخی موارد برای دیگران پرخاشگرانه و مضر نیستند. لازم به ذکر است که در میان انواع اختلالات، مواردی مانند پدوفیلی، نمایش گرایی، چشم دوختن، آزار و مالش دادن جرم محسوب می شود. به طور کلی، مدل‌های روان‌شناختی بر رابطه بین هورمون‌ها، رفتار و سیستم عصبی بدن با تمایل به رفتار پرخاشگرانه و ترشح هورمون‌های جنسی مردانه تمرکز دارند.

علت پارافیلی یا انحراف جنسی چیست؟

در مورد علت این بیماری، اگرچه هنوز دقیقاً مشخص نیست، برخی از کارشناسان آسیب های عاطفی مانند سوء استفاده جنسی در دوران کودکی را مقصر می دانند. سایر محققین نیز معتقدند که این اشیا یا موقعیت‌ها زمانی عامل تحریک جنسی این افراد می‌شوند که مکرراً باعث ایجاد فعالیت جنسی لذت‌بخش شده باشند. بر اساس مدل‌های یادگیری رفتاری، کودکی که قربانی یا مشاهده‌کننده رفتار جنسی نامناسب بوده است، تقلید از آن رفتارها را یاد می‌گیرد و تمایل بیشتری برای انجام آن رفتارها در آینده دارد. بر اساس مدل های جبران کسری، این افراد از رابطه جنسی عادی محروم و مورد پذیرش جامعه هستند. لذا ارضای جنسی را از طریق رفتارها و ابزارهای مورد قبول جامعه جستجو می کنند.

چه زمانی این بیماری مشکل ساز است؟

در بیشتر موارد، افراد مبتلا به پارافیلیا در برقراری روابط شخصی و جنسی با دیگران مشکل دارند. بسیاری از علائم این بیماری از دوران نوجوانی شروع می شود و تا بزرگسالی ادامه می یابد. شدت و وقوع فانتزی های پارافیلیک از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است با افزایش سن کاهش یابد.

پارافیلی یا انحراف جنسییکی از مواردی که این بیماری را در کانون توجه قرار داده تاثیر این بیماری بر روابط زناشویی و آمار طلاق است. بسیاری از افرادی که از این بیماری ها رنج می برند با همسر خود دچار مشکل می شوند. با توجه به صحبت های برخی افراد متاثر با مشاوران خود، آنها از بیان مشکل به همسر خود خجالت می کشیدند و شوهرانشان تصور می کردند که کاهش تمایل شوهرشان به آنها ناشی از عدم محبت است. باید گفت که اکثر مبتلایان به این اختلالات فکر می کردند که مشکلشان با ازدواج و وارد شدن به بستر مناسب رفتار جنسی حل می شود، در حالی که سرکوب این احساسات اغلب وضعیت را بدتر می کرد.

تظاهرات پارافیلیا یا انحراف جنسی

انحرافات جنسی شامل انواع مختلفی از شرایط است که اکثر آنها درمان های مشابهی دارند.

پدوفیلی

افراد مبتلا به پدوفیلی رفتارها و تمایلاتی دارند که شامل فعالیت جنسی با کودکان زیر دوازده سال و خردسالان است. این رفتارها می تواند از درآوردن لباس تا تماس جنسی اجباری متغیر باشد. برخی از پدوفیل ها فقط با کودکان رابطه جنسی دارند و علاقه ای به بزرگسالان ندارند. برخی دیگر فقط با خانواده و اقوام نزدیک این کار را انجام می دهند و گاهی کودکان دیگر نیز قربانی می شوند.

مازوخیسم

این اعمال خودآزاری ممکن است محدود به آزار کلامی باشد یا شامل ضرب و شتم، بستن دست و پا و سایر اشکال آزار و اذیت باشد. افراد مبتلا به این اختلال برای رسیدن به رضایت جنسی بر روی خیال‌پردازی‌ها، خواسته‌ها و رفتارهایی تمرکز می‌کنند که شامل عمل واقعی توهین، ضرب و شتم یا هر چیز دیگری می‌شود که باعث رنج آن‌ها می‌شود.

سادیسم

افراد مبتلا به این نوع اختلال تنها زمانی می توانند به لذت کامل جنسی برسند که شریک جنسی خود را شکنجه یا توهین کنند.

ترنس وستیسم

در این حالت که فتیشیسم پنهان نیز نامیده می شود، پوشیدن لباس زنانه باعث تحریک جنسی یا تشدید تحریک جنسی در مردان می شود. لباس پوشیدن متقاطع به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند، مگر اینکه فرد برای برانگیختگی یا تجربه لذت جنسی به آن نیاز دارد.

برخی از مردان به پوشیدن لباس زیر زنانه راضی هستند، در حالی که برخی دیگر از مردان می خواهند مدل موهای زنانه داشته باشند.

بینایی

این اختلال به معنای دستیابی به تحریک جنسی با تماشای یک فرد ناآگاه است که لباس‌های خود را درآورده یا درگیر فعالیت جنسی می‌شود. فضول همچنین ممکن است خودارضایی کند و به دنبال تماس جنسی با فردی که مشاهده می کند نباشد.

لازم به ذکر است که اعتیاد به تماشای فیلم های پورنو نیز جزء این دسته محسوب می شود.

خدمات یادبود

تمایلات جنسی فردی که از فتیشیسم رنج می برد به سمت اشیا معطوف می شود. این افراد با پوشیدن یا لمس یک شیء تحریک جنسی می شوند. مثلا جوراب زنانه، لباس و کفش زنانه و…

ممکن است فرد خاطره‌انگیز رابطه با همسرش را رها کند یا فعالیت‌های جنسی را با این خواسته‌ها ترکیب کند. وقتی موضوع یادآوری تنها دلیل برانگیختن میل جنسی در فرد می شود، فرد به طور کامل رابطه با همسر را ترک می کند.

نمایش دادن

چشمک زدن شامل نشان دادن اندام تناسلی یک یا چند غریبه است. تماس جنسی واقعی با قربانی نادر است، اما ممکن است فرد در حالی که تظاهر می کند یا در مورد آن خیال پردازی می کند، خودارضایی کند.

ماساژ

در بیشتر موارد این رفتار توسط مردان در محیط های شلوغ با زنان انجام می شود. این عارضه می تواند مشکلات قانونی را نیز برای فرد مبتلا به همراه داشته باشد. در فرد مبتلا به این مشکل، تمرکز میل جنسی لمس یا مالش اندام تناسلی یک فرد غریبه است.

ادامه مطلب  چگونه واژن سالم داشته باشیم؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *