مراقبت های پیش از بارداری برای آقایان آپدیت ۱۴۰۳

شاید عبارت مراقبت های قبل از بارداری برای آقایان کمی عجیب به نظر برسد، زیرا آنها همیشه فکر می کنند که فعالیت های مربوط به قبل و بعد از بارداری به خانم ها واگذار شده است. اما نکته مهم در اینجا این است که زوجی که قصد بچه دار شدن دارند باید اصول هر دوی آنها را رعایت کنند. اگر مردان به مراقبت های قبل از بارداری اعتقاد نداشته باشند و اصول آن را رعایت نکنند، قطعا روند بچه دار شدن با مشکل مواجه می شود.

آقایان باید بدانند که اگر به دنبال فرزندی سالم هستید، به عنوان یک مرد باید قبل از اقدام به بچه دار شدن به نکات مهمی توجه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مجله اینترنتی داروخانه سبز مثبت همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

اهمیت مراقبت های دوران بارداری برای مردان

به یاد داشته باشید که نیمی از ژن های فرزندتان از پدر به ارث می رسد، بنابراین توجه به این نکات قبل از باردار شدن به بهبود کیفیت زندگی فرزندتان کمک زیادی می کند.

مراقبت از مردان قبل از بارداری

اگرچه به دلیل ارتباط خونی مادر و جنین، امکان انتقال مواد مضر به جنین و بروز نقایص مادرزادی در جنین در دوران بارداری بیشتر از طریق مادر است، اما تحقیقات نشان می دهد که مواجهه مردان با برخی مواد قبل از بارداری می تواند منجر به مشکلات باروری شود، ممکن است به طور قابل توجهی بروز نقص های مادرزادی در جنین را افزایش دهد.

نکته اول، محل کار خود را بررسی کنید

در طول جلسات آماده سازی باروری، پدر باید فهرستی از خطراتی که در صورت قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، آفت کش ها، فلزات سنگین، حلال ها و غیره با آن مواجه است را با پزشک در میان بگذارد. آنها می توانند بر میزان اسپرم و همچنین عملکرد سیستم تولید مثل تأثیر بگذارند.

همچنین بر اساس گزارش موسسه بین المللی ایمنی و بهداشت شغلی، قرار گرفتن در معرض برخی از مواد مانند سرب، نیکل، جیوه، کروم، اتیلن گلیکول، استرها، برخی مواد پتروشیمی، بنزن، مواد رادیواکتیو و اشعه ایکس می تواند تاثیر منفی بر اسپرم داشته باشد. تولید و امکان سقط جنین را فراهم کند.

پس حتما با پزشک مشورت کنید تا راه حل مناسب و میزان خطر را توضیح دهد، همچنین کم اهمیت ترین داروی مصرفی والدین را به پزشک اطلاع دهید.

نکته دوم، به زمینه ژنتیکی توجه کنید

وجود مشکلاتی مانند سندرم داون، کم خونی داسی شکل، بیماری فیبروکیستیک، بیماری تاری ساکس، اختلالات لخته شدن خون و … در صورت مشاهده حتی یک مورد در بستگان مرد یا زن، باید به پزشک معالج اطلاع داده شود.

نکته سوم، غذا دادن به پدر

حداقل شش ماه قبل از باردار شدن همسرتان، رژیم غذایی سالم داشته باشید و از غذاهای پرچرب و سرخ کردنی پرهیز کنید.

غذاهایی مانند گوشت، غلات کامل، غذاهای دریایی، تخم مرغ و قارچ نقش موثری در افزایش تعداد و کیفیت اسپرم دارند.

مراقبت از مردان قبل از بارداری

همچنین مصرف روی سطح هورمون تستوسترون را در بدن در حد مناسب نگه می دارد و به افزایش تولید اسپرم و تحرک آنها کمک می کند. سلنیوم همچنین می تواند احتمال ابتلا به بیماری های مادرزادی را کاهش دهد و در عین حال تعداد اسپرم ها را افزایش دهد.

عادت های بد را کنار بگذارید

پوشیدن لباس زیر تنگ، سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی، ورزش های سنگین و غیره. از جمله عادات بسیار مخربی هستند که حداقل شش ماه قبل از بارداری باید ترک شوند.

توجه داشته باشید که عادتی مانند سیگار کشیدن پدر در دوران بارداری همسرش می تواند سلامت مادر و فرزندش را به طور جدی به خطر بیندازد.

ادامه مطلب  بیماری ترنس یا تراجنسی چیست؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *