بیماری ترنس یا تراجنسی چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

ترنس ها افرادی هستند که بدنشان از نظر جنسیت با ذهنشان متفاوت است. افراد ترنس پس از گذراندن مراحل روانشناسی و روانکاوی و گرفتن مجوزهای لازم برای جراحی تغییر جنسیت می توانند برای تغییر جنسیت به روانپزشک و سپس پزشکی قانونی مراجعه کنند!

این مقاله از مجله داروخانه آنلاین کافه نیوز را دنبال کنید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

بیماری ترانس چیست؟

ترنس ها افرادی حساس و شیرین هستند که تنها تفاوتشان با دیگر افراد جامعه مغز و رفتار جنسی آنهاست. علم روانشناسی تایید کرده است که خلسه عملکردهای متفاوتی در مغز دارد. مغز آنها به جنس مخالف فکر می کند، در حالی که بدن آنها شبیه جنس مخالف است. به گفته خود ترنس ها روان دختری دارند که در بدن پسر اسیر شده است یا روان پسری که در بدن دختر اسیر شده است!

MTF و FTM چیست؟

به ذهنیت دختر در بدن پسر MTF می گویند و به ترنس هایی که از نظر ذهنی و فکری پسرانه هستند و بدن دختر دارند FTM می گویند.

علائم بیماری ترانس چیست؟

اول اینکه یک فرد ترنس با اندام های جنسی و فیزیکی خود ناسازگاری پیدا می کند و افکار و رفتارهای فرد با جنسیت او مطابقت ندارد. این افراد پس از مدتی متوجه تفاوت های محسوس خود با دیگران از نظر جنسیت و رفتار می شوند.

مشکل اصلی ترنس ها

مثلاً بیماری که ظاهری مردانه و ذهنیتی زنانه دارد در مدرسه یا محل کار در میان مردان دیگر زندگی می‌کند و با آن‌ها رابطه نزدیک دارد، اما میل جنسی شدیدی به آن‌ها دارد، در حالی که از نظر روحی در میان زنان احساس آرامش و آرامش می‌کند. ، اما اجازه روابط نزدیک با آنها را نمی دهد. چنین شرایطی باعث می شود فرد در حالت های روحی شدید دچار اضطراب و اختلال شود!

راه حل چیست؟

در مرحله اول ترنس ها باید توسط روانشناس آشنا به مشکلات جنسی معاینه شوند تا در مورد هویت جنسی و رفتار جنسی آن فرد تحقیقات لازم انجام شود! لازم به ذکر است که بسیاری از افرادی که فکر می کنند ترنس هستند ممکن است ترنس نباشند و با دانستن برخی از بیماری های جسمی، روحی و جنسی قابل درمان هستند. به همین دلیل تشخیص ترنس بودن یا نبودن شما فقط در صلاحیت یک متخصص جنسی یا یک روانپزشک مجرب است، احتمالاً تفکر خود بیمار در این مورد اشتباه است!

پادکست ترنسجندر


ادامه مطلب  مواد خوراکی تاثیرگذار در رابطه جنسی آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *