قرص تاخیری تا چند ساعت اثر دارد؟ آپدیت ۱۴۰۳

استفاده از قرص های تاخیری برای درمان زود انزالی هر روز در سراسر جهان از جمله کشور ما در حال افزایش است. بنابراین سوالات زیادی در مورد انواع مختلف این قرص برای کاربران وجود دارد. در این مقاله ابتدا توضیحی در مورد زود انزالی و علل آن می دهیم و سپس به مدت زمان اثرات قرص تاخیری می پردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

آیا انزال زودرس دارید؟

بسیاری از مردان فکر می کنند که مشکل زود انزالی دارند و به همین دلیل نمی توانند آنقدر که دوست دارند از رابطه جنسی خود لذت ببرند. اگرچه اینطور نیست و بسیاری از این مردان فقط گاهی اوقات انزال زودرس را تجربه می کنند. باید تعریف دقیق انزال زودرس را بدانید تا بدانید آیا چنین مشکلی دارید یا خیر.

اگر همیشه و بیشتر اوقات قبل از شروع رابطه جنسی یا کمتر از ۱ دقیقه بعد از شروع آن انزال می‌دهید، دچار «انزال زودرس» شده‌اید، اما اگر این اتفاق گاهی رخ می‌دهد، در دسته مردان مبتلا به زود انزالی قرار می‌گیرید. بیرون رفتن در قرار ملاقات

علل زود انزالی

از هر ۳ مرد در جهان ۱ نفر از انزال زودرس رنج می برد، بنابراین شما تنها کسی نیستید که از این مشکل رنج می برید. مانند شما، بسیاری از افراد دیگر به دنبال راهی برای بهبودی هستند. خوشبختانه امروزه با تحقیقات گسترده راه های زیادی برای بهبود انزال زودرس وجود دارد. در گذشته تصور می شد زود انزالی تنها به دلیل مشکلات جسمی رخ می دهد، اما اکنون ثابت شده است که در بسیاری از موارد عوامل روانی نیز در انزال زودرس موثر است. علل زود انزالی به ۲ دسته مشکلات روحی و جسمی تقسیم می شوند.

انزال زودرس

مشکلات روانی مرتبط با انزال زودرس را می توان به شرح زیر دسته بندی کرد:

  • اعتماد به نفس پایین در رابطه با ظاهر بدن
  • احساس گناه میکنم
  • تجربه تجاوز جنسی
  • افسردگی و اضطراب
  • داشتن نگرش منفی نسبت به رابطه جنسی
  • اضطراب از حضور ناگهانی کودکان در حین رابطه جنسی

برخی از مشکلات فیزیکی (بیولوژیکی) نیز می توانند باعث انزال زودرس شوند:

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
  • سطوح غیر طبیعی مواد شیمیایی مغز (انتقال دهنده های عصبی)
  • عفونت یا التهاب پروستات یا دستگاه ادراری
  • اختلال در هورمون ها
  • عوامل ژنتیکی

در بسیاری از موارد، ترکیبی از مشکلات روانی و بیولوژیکی می تواند علت انزال زودرس در مردان باشد. استفاده از قرص های تاخیری یکی از رایج ترین درمان ها برای بهبود انزال زودرس است.

مدت اثر قرص تاخیری

قبل از هر چیز لازم است بدانید که هیچ قرص تاخیری وجود ندارد که بتواند به طور قطع زود انزالی را درمان کند، اما بسیاری از قرص هایی که به عنوان مثال در درمان افسردگی موثر هستند، می توانند به بهبود این مشکل کمک کنند. معمولا توصیه می شود از قرص های تاخیری ۱ تا ۳ ساعت قبل از مقاربت استفاده کنید. مدت زمان تاثیر قرص تاخیری بسته به نوع آن قرص و همچنین سیستم بدن هر فرد متفاوت است، اما ما به تعدادی از معروف ترین این قرص ها نگاه کرده ایم و مدت اثر هر کدام را برای شما لیست می کنیم:

قرص های مهارکننده ۵ فسفودی استراز (مانند ویاگرا، سیلدنافیل و تادالافیل): اثر این نوع قرص ها به طور متوسط ​​۲ تا ۳ ساعت باقی می ماند. اثر قرص هایی مانند ویاگرا بسته به دوز، متابولیسم بدن و عوامل خارجی می تواند تا ۵ ساعت ادامه داشته باشد.

قرص های بازدارنده بازجذب سروتونین (داروهای ضد افسردگی مانند سرترالین): این قرص ها بیش از ۲۰ ساعت در بدن باقی می مانند و بیش از ۵ روز طول می کشد تا اثرات خود را کاملا از بین ببرند.

قرص تاخیری داپوکستین: اثرات این نوع قرص ها به طور متوسط ​​بین ۱ تا ۴ ساعت در بدن باقی می ماند و بسته به دوز مصرفی، حدود ۱۸ تا ۲۲ ساعت طول می کشد تا اثرات آنها به طور کامل از بدن برطرف شود. قرص های حاوی داپوکستین در دسته مهارکننده های بازجذب سروتونین قرار می گیرند، اما مدت اثر آنها متفاوت است.

قرص های تاخیری حاوی ترامادول: این نوع قرص ها در گروه مسکن ها قرار می گیرند که اثر آن پس از ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ظاهر می شود و پس از ۴ تا ۶ ساعت اثر آن به طور کامل از بین می رود.

انزال زودرس

قرص تاخیری چه مدت انزال را به تاخیر می اندازد؟

تا اینجا در مقاله متوجه شدید که مدت اثر قرص تاخیری دقیقا به نوع قرص، مقدار دوز و سیستم بدن فرد مصرف کننده بستگی دارد. اما بعد از مصرف قرص تاخیری، انزال چند دقیقه به تاخیر می افتد؟

با مطالعاتی که در بین ۵۰۰ زوج از ۵ کشور مختلف انجام شد، مشخص شد که میانگین زمان انزال در حین مقاربت حدود ۵ دقیقه و نیم است. حال بسته به نوع قرص تاخیری مصرفی و میزان آن، احتمال تاخیر در انزال از ۱ تا ۵ دقیقه وجود دارد. به عنوان مثال، مهارکننده های بازجذب سروتونین (SSRIs) مانند سیتالوپرام و پاروکستین می توانند در به تاخیر انداختن انزال برای حدود ۳ تا ۵ دقیقه موثر باشند. در عین حال اثر داپوکستین کمترین مقدار را دارد و بسته به دوز مصرفی باعث تاخیر ۱ تا ۱٫۵ دقیقه ای در انزال می شود.

آخرین کلمه

مدت اثر قرص تاخیری بسته به نوع آن متفاوت است. برخی از آنها تنها برای چند ساعت در بدن باقی می مانند، در حالی که برخی دیگر چندین روز طول می کشد تا به طور کامل از بدن انسان خارج شوند. به طور کلی می توان گفت که با کمک این نوع قرص ها می توان حدود یک تا پنج دقیقه موفق به تاخیر در انزال شد. بهتر است از قرص های تاخیری زیر نظر پزشک استفاده شود تا میزان مصرف آنها به طور دقیق مشخص شود.

ادامه مطلب  چگونه واژن سالم داشته باشیم؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *