عوامل تاثیرگذار در سطح تستوسترون آپدیت ۱۴۰۳

اگر شما از آن دسته مردانی هستید که تستوسترون خونشان پایین است؟ در این مقاله از مجله اینترنتی داروخانه سبز به بررسی عوامل موثر بر سطح تستوسترون می پردازیم. در این مورد به شما پیشنهاد می کنم ورزش کنید زیرا پزشکان و متخصصان ورزش معتقدند ورزش تاثیرات زیادی روی سطح این هورمون دارد. اگر چه عوامل دیگر نیز بی تاثیر نیستند!

اما یک چیز واضح است و آن این است که برای افزایش مقدار این هورمون، ورزش باید به یک عادت روزانه تبدیل شود، زیرا بعد از ورزش، تستوسترون افزایش می یابد، اما نه برای مدت طولانی، گاهی اوقات ۱۵ دقیقه بالا می ماند و گاهی اوقات بالا. تا یک ساعت اوج البته هنوز فواید این افزایش موقت تستوسترون برای سلامتی مشخص نیست، اما واضح است که ورزش فواید زیادی برای سلامتی دارد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

تستوسترون چیست؟

متخصص غدد دانشگاه اموری; آنها معتقدند ورزش در افرادی که سطح این هورمون در بدنشان پایین است جواب نمی دهد، اما ورزش در افرادی که سطح تستوسترون طبیعی و مجازی دارند تاثیر قوی تری دارد.

سطح تستوسترون عوامل موثر بر سطح تستوسترون

برای افزایش سطح هورمون تستوسترون در بدن، ۴ عامل مهم وزن، سن، سطح آمادگی جسمانی و زمان تمرین ورزشی شما هستند:

وزن شما

چاقی یک مشکل بزرگ در مردان با سطح تستوسترون پایین است. اگر این افراد با توجه به متابولیسم بدن و در نظر گرفتن سایر هورمون ها وزن خود را کاهش دهند، سطح این هورمون اندکی بهتر می شود.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

سن شما

تحقیقات نشان می دهد که ورزش در افراد مسن به اندازه جوانان موثر نیست و نمی تواند این هورمون را به خوبی بالا ببرد و البته نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه داریم. اما مطمئناً ورزش فواید زیادی دارد، از جمله حفظ سلامت استخوان، سلامت عضلات و تعادل بدن.

زمان تمرین شما

به طور کلی، سطح تستوسترون در طول روز متفاوت است و معمولاً در اوایل صبح بالاتر و در بعد از ظهر کمتر است. تحقیقات نشان می دهد که تمرینات قدرتی در شب تاثیر بیشتری بر روی این هورمون دارد و اگر به جای صبح ها در عصر تمرین کنید، هم در ورزش و هم در سطح تستوسترون نتایج بهتری خواهید داشت.

سطح تناسب اندام شما

اگر بدن شما در سطح ایده آل نباشد و هنگام شروع تمرین بدنی متوسط ​​داشته باشید، هر چقدر هم که سطح تستوسترون شما پایین باشد، از فردی که در شرایط بدنی خوبی است بالاتر خواهد بود. اما پس از چند هفته، بدن دچار چالش می شود و با وجود اینکه به همان میزان ورزش می کنید، سطح تستوسترون شما به میزان کمتری افزایش می یابد.

نوع ورزش و تاثیر روی این هورمون

کارشناسان می گویند که تمرینات استقامتی و قدرتی مانند وزنه برداری سطح تستوسترون را در بدن افزایش می دهد.

تاثیر ورزش بر سطح تستوسترون استراتژی های موثر تمرین قدرتی

  • به جای استفاده از یک یا دو عضله مانند عضله دوسر، از تمام عضلات بدن خود استفاده کنید.
  • وزنه های سنگین تر را به جای تکرارهای کمتر انتخاب کنید.
  • در حین ورزش استراحت های کوتاهی داشته باشید.

با وجود تاثیر تمرینات قدرتی بر سطح این هورمون، باید سایر تمرینات قلبی و انعطاف پذیری را نیز دنبال کنید. زیرا به سلامت عمومی بدن کمک می کند.

اما ورزش بیش از حد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و باعث کاهش سطح تستوسترون شود. به عبارت دیگر انجام زیاد ورزش های سنگین باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول و استرس در بدن می شود و از طرفی منجر به کاهش تستوسترون در بدن می شود.

علائم ورزش شدید عبارتند از:

  • درد بیش از حد
  • اختلالات خواب
  • کاهش ظرفیت کاری و قدرت بدنی
  • اختلال در ریکاوری پس از ورزش

بنابراین، بین هر برنامه تمرینی، سعی کنید به اندازه کافی استراحت کنید و یک وعده غذایی مغذی و مفید داشته باشید تا بدنتان دوباره بهبود یابد.

ادامه مطلب  چگونه با استفاده از کاندوم از رابطه جنسی لذت ببریم؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *