عوارض قرص تاخیری چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

انزال زودرس مشکلی است که در صورت عدم درمان، پایه های زندگی خانوادگی را متزلزل می کند. طبق آمار، از هر سه مرد در جهان، یک نفر در طول زندگی خود با مشکل انزال زودرس مواجه خواهد شد. راه های زیادی برای بهبود این مشکل وجود دارد که استفاده از قرص های تاخیری یکی از آنهاست. اگر شما نیز به دلیل عدم آگاهی از عوارض آن در مصرف قرص تاخیری شک دارید، به شما توصیه می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به تمامی سوالاتی که در ذهنتان وجود دارد، پاسخ مناسبی دریافت کنید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

تعریفی خاص از انزال زودرس

برای بسیاری از مردان ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا زود انزالی دارند یا خیر، زیرا تعریف دقیقی از “زود انزالی” در ذهن خود ندارند.

انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که مرد کمتر از ۱ دقیقه پس از شروع رابطه جنسی به طور غیرارادی انزال می کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که فقط گهگاه به آن مبتلا می شوید، جای نگرانی نیست، اما اگر همیشه یا اغلب از انزال زودرس رنج می برید، باید راه حل درمانی را در نظر بگیرید.

اگر برای درمان مشکل زود انزالی اقدام مناسبی صورت نگیرد، این مشکل تا حدی پیش می رود که به عاملی برای جدایی و طلاق زوجین تبدیل شود. گاهی برای درمان زود انزالی هم به کمک درمان دارویی و هم مشاوره روانشناسی نیاز است، زیرا علت زود انزالی تنها مشکلات جسمی نیست، بلکه گاهی اوقات فرد تنها به دلایل روانی دچار این مشکل می شود.

از آنجایی که استفاده از قرص های تاخیری یکی از راه های بهبود انزال زودرس است، در این مقاله به عوارض قرص های تاخیری نیز می پردازیم تا با آگاهی بیشتری از آن ها استفاده کنید.

عوارض قرص تاخیری

در این قسمت عوارض هر یک از قرص های تاخیری را به صورت جداگانه بیان می کنیم. توجه داشته باشید که این عوارض جانبی ممکن است در برخی از مردان رخ دهد اما در برخی دیگر نه:

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

داپوکستین: اسهال، سرگیجه، خشکی دهان، سردرد، بی خوابی و حالت تهوع

سرترالین: اسهال، بی قراری و بی خوابی

ترامادول: وابستگی، توهم، بی قراری، گیجی، حالت تهوع، سرگیجه و از دست دادن اشتها

مهارکننده های ۵-فسفودی استراز (مانند سیلدنافیل و تادالافیل): سردرد، گرگرفتگی، سوء هاضمه، گرفتگی بینی، اختلال در بینایی یا شنوایی، رفلاکس معده، کمردرد و درد عضلانی.

سیلودوسین: اسهال، سرگیجه خفیف، سردرد، فشار خون پایین، آبریزش بینی یا گلو درد

مهارکننده های بازجذب سروتونین: سردرد، بی خوابی، حالت تهوع، اسهال و استفراغ

حالت تهوع

نام قرص تاخیری که استفاده می کنید ممکن است دقیقاً یکی از موارد بالا نباشد، اما احتمالاً در دسته یکی از موارد فوق قرار می گیرد. بسته به نوع ترکیبات محصولی که استفاده می کنید، می توانید عوارض جانبی قرص تاخیری را متوجه شوید.

قرص تاخیری بدون عوارض چیست؟

حالا که عوارض قرص تاخیری را بررسی کردید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا قرص تاخیری بدون عارضه داریم یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باز هم باید تاکید کنیم که عوارض ذکر شده قرص های تاخیری ممکن است اصلا بروز نکند و یا حتی ممکن است آنقدر خفیف باشد که مشکلی ایجاد نکند و برای بدن شما کاملا قابل تحمل باشد اما آنها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و عوارض جانبی در هر فردی می تواند کاملاً متفاوت باشد.

در حال حاضر چندین قرص تاخیری گیاهی برای آقایان بدون عارضه در کشورمان وجود دارد که از آن جمله می توان به کپسول گیاهی دایان مخت، کپسول زینگا لایف، قرص آفرودیت گل دارو و کپسول گیاهی کیمیگر اشاره کرد. این قرص ها از ترکیبات گیاهی مانند تمر هندی استفاده می کنند و عوارض خاصی برای آنها گزارش نشده است. محصولات ذکر شده با ترکیبات کاملا طبیعی و گیاهی انزال زودرس را در مردان کند می کند و رابطه جنسی را خوشایندتر می کند. این محصولات به راحتی در داروخانه ها موجود است.

درمان های خانگی برای زود انزالی

برای رهایی از عوارض قرص های تاخیری توصیه می شود دمنوش های گیاهی را امتحان کنید و در صورت موثر نبودن، محصولات تاخیری را انتخاب کنید. اگر در مصرف این دمنوش ها زیاده روی نشود معمولا عوارض خاصی برای مصرف کننده ندارند. این چای ها شامل موارد زیر است:

  • چای شقایق و دارچین
  • چای میخک
  • چای زنجبیل و عسل

چای دارچین

به طور کلی طب سنتی مصرف غذاهای گرم و پرهیز از غذاهای سرد را برای درمان زود انزالی توصیه می کند. به عنوان مثال، عدس، کدو تنبل، سوسیس، مرغ کبابی، همبرگر، دوغ و دسرها از جمله غذاهای سردی هستند که به خصوص قبل از رابطه جنسی باید از آنها اجتناب کرد.

کندر نیز یکی از شناخته شده ترین مواد غذایی برای بهبود انزال زودرس است. اگر روزانه به اندازه یک نخود کندر در رژیم غذایی خود استفاده کنید، پس از مدتی تاثیر آن را در تاخیر انزال به وضوح خواهید دید.

تمرینات کگل نیز می تواند در به تاخیر انداختن انزال بسیار موثر باشد. این تمرین ماهیچه های شما را سفت می کند و به شما کمک می کند کنترل بهتری بر انزال داشته باشید. همچنین می توانید به جای قرص های تاخیری از اسپری های تاخیری استفاده کنید.

کگل برای مردان

آخرین کلمه

هر دارویی در کنار خواص درمانی خود می تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد. یکی از موثرترین راه های درمان زود انزالی استفاده از قرص های تاخیری است. برخی از این قرص ها باید با تجویز پزشک مصرف شوند زیرا ممکن است عوارض خاصی داشته باشند. این مقاله به بررسی عوارض جانبی قرص های تاخیری پرداخته است. از آنجایی که انواع مختلفی از قرص های تاخیری وجود دارد، عوارض جانبی هر کدام را برای شما فهرست کرده ایم. در هر صورت توصیه می شود اگر در رابطه جنسی خود با مشکل زود انزالی مواجه هستید، ابتدا با پزشک مشورت کنید، زیرا در بسیاری از موارد باید انزال زودرس را هم از نظر روانی و هم از نظر روانی بررسی کرد و با درمان دارویی درمان کرد.

ادامه مطلب  تستوسترون چیست؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *