عوارض رابطه جنسی در دوران قاعدگی آپدیت ۱۴۰۳

برخی از زوج ها تمایل زیادی به رابطه جنسی در دوران قاعدگی دارند و ممکن است از نظر علمی از مزایا یا معایب این رفتار در این دوران آگاه نباشند. در این مقاله قصد داریم با رویکردی متفاوت این مشکل را توضیح دهیم. در زیر عوارض و فواید رابطه جنسی در دوران قاعدگی را از نظر علمی تفسیر خواهیم کرد، دانستن این حقایق مطمئنا برای شما بسیار مفید خواهد بود. پس در این مقاله مجله اینترنتی داروخانه سبز سبز با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

مهمترین عارضه رابطه جنسی در دوران قاعدگی

خون محیطی مناسب برای رشد انواع ویروس ها و باکتری هاست که به راحتی می تواند عوامل بیماری زا را از دو طرف به طرف دیگر منتقل کند. به عنوان مثال، سوزاک، سیفلیس، کلامیدیا، ویروس هرپس و ایدز بسیار سریعتر و آسانتر از سایر مواقع منتقل می شوند.

قاعدگی خود یکی از عوامل ایجاد زگیل تناسلی در زنان است.

آیا می توان در دوران قاعدگی رابطه جنسی داشت؟

در طول سال‌های باروری و بارداری، هر زنی به طور منظم ماهی یک بار پریود می‌شود که در این مدت میل جنسی زنان بیشتر می‌شود و گاهی اوقات تمایل بیشتری به رابطه جنسی دارند که برخی مطالعات از مقالات علمی معتبر حتی فوایدی را برای این امر نشان می‌دهد. ارتباط، از جمله کاهش قاعدگی!

فواید رابطه جنسی در دوران قاعدگی

در این مقاله به جنبه های خوب و بد رابطه جنسی در دوران قاعدگی می پردازیم.

تسکین گرفتگی عضلات

رسیدن به ارگاسم به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند. به عبارت دیگر، دردهای قاعدگی و وقوع پریود، نتیجه انقباض و نیروی لایه های داخلی رحم است، زمانی که به اوج لذت جنسی رسیدید، ماهیچه های رحم هنوز در حالت انقباض هستند، سپس آنها آزاد می شوند و این آزاد شدن منجر به دوره های گرفتگی بدن می شود که کمک می کند. رابطه جنسی باعث ترشح ماده شیمیایی به نام اندورفین در بدن می شود که در ایجاد روحیه خوب بسیار موثر است، بنابراین اگر ذهن شما در طول دوره قاعدگی درگیر مسائل جنسی باشد، نه تنها این هورمون ترشح می شود، بلکه ناراحتی شما از آن نیز به وجود می آید. قاعدگی را کاملا فراموش کرده ام

افزایش برانگیختگی جنسی

میل جنسی شما در طول چرخه قاعدگی تغییر می کند، برخی از زنان می گویند میل جنسی آنها در طول تخمک گذاری بیشتر است و برخی دیگر در طول دوره خود احساس جذابیت بیشتری دارند.

روانکاری طبیعی

همان مقدار خونی که از بدن خارج می شود به رابطه آرام و بدون دردسر کمک می کند.

سردرد شما را تسکین می دهد

تقریبا نیمی از زنان در طول دوره خود سردردهای میگرنی را تجربه می کنند که باعث می شود از رابطه جنسی اجتناب کنند، اما زنانی که در این دوره رابطه جنسی دارند به وضوح گزارش می دهند که سردرد آنها به میزان قابل توجهی تسکین می یابد.

تسکین کمردرد و کاهش سیکل قاعدگی

بسیاری از زنان نیز معتقدند که رابطه جنسی در این دوران باعث کاهش کمردرد می شود و به دلیل ترشح هورمون اکسی توسین، دیواره های رحم سریعتر از هم جدا شده و خونریزی قطع می شود.

رابطه جنسی در دوران قاعدگی چه عوارضی دارد؟

داشتن رابطه در این زمان باعث ایجاد حس بدی در مورد کثیف شدن خود، همسر و رختخوابتان می شود و حتی ممکن است در این زمان از رابطه ناراحت باشید.

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، اگر بدن شما به ویروس خاصی مانند ایدز آلوده شده باشد، از طریق رابطه جنسی محافظت نشده بسیار سریعتر و آسانتر منتقل می شود.

آیا می توانید باردار شوید؟

اگر قصد بارداری ندارید باید مراقب باشید و از روش های پیشگیری مانند کاندوم استفاده کنید زیرا احتمال بارداری حتی در دوران قاعدگی وجود دارد اما بسیار کم است. می دانیم که بارداری در دوره تخمک گذاری اتفاق می افتد و احتمال آن بیشتر است، اما این قانون برای هر خانمی می تواند متفاوت باشد و طول سیکل شما با سیکل متفاوت است، بنابراین اگر سیکل کوتاهی دارید، خطر بارداری در شما وجود دارد. دوره طولانی تر است

همچنین به خاطر داشته باشید که اسپرم می تواند حدود ۷ روز زنده بماند، بنابراین اگر سیکل ۲۲ روزه داشته باشید و بعد از قاعدگی تخمک گذاری کنید، این احتمال وجود دارد که تخمک در زمانی که اسپرم هنوز زنده بود آزاد شود!

نکته

تا اینجا به این نتیجه رسیده ایم که انجام این حرکت در دوران قاعدگی اگرچه مزایای متعددی دارد اما احتمال انتقال بیماری های مختلف را افزایش می دهد، البته اگر زوجین از سلامت جنسی و جسمی خود آگاهی کامل داشته باشند این خطر وجود دارد که آسیب کمتری خواهند دید، اما اگر از سلامت جسمانی همسرتان آگاه نیستید، به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید یا از اقدامات پیشگیرانه مانند کاندوم غافل شوید.

آمیزش در دوران قاعدگی از دیدگاه اسلام

نه تنها اسلام، بلکه سایر ادیان نیز رابطه جنسی در دوران قاعدگی را توصیه نمی کنند که در مطالب بالا دلیل اصلی آن را باز شدن دهانه رحم و افتادن دیواره های رحم دانسته ایم که به نوعی باعث ایجاد زخم در داخل می شود. رحم و دهانه رحم که باز است و خیلی زودتر از زمان های دیگر کثیفی و میکروب را جذب می کند، اما باز هم زوج هایی هستند که می خواهند رابطه جنسی داشته باشند و هم دین و هم علم توصیه می کنند که حداقل موارد زیر را رعایت کنند و بخوابند. بدین ترتیب:

  • در صورت امکان، برای کاهش آلودگی و کثیفی، در حمام آمیزش داشته باشید.
  • از یک حوله تیره روی تخت استفاده کنید.
  • از سلامت جنسی خود و همسرتان مطمئن باشید تا هیچ راهی برای انتشار و نفوذ عفونت به بدن یکدیگر وجود نداشته باشد.
  • قبل از مقاربت از تامپون برای کاهش جریان خون در رحم استفاده کنید.
ادامه مطلب  بایدها و نبایدها بعد از رابطه جنسی آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *