علت ایجاد، علائم و راه های درمان بیماری سوزاک آپدیت ۱۴۰۳

با توجه به اینکه سوزاک یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی است، در این مقاله از مجله داروخانه کافه نیوز توضیحاتی را در مورد آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

سوزاک

سوزاک یکی از بیماری های عفونی است که بیشتر از طریق تماس جنسی منتقل می شود و این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن فرد مبتلا نیز قابل انتقال است. بر اساس گزارش های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده، سالانه حدود ۷۰۰۰۰۰ نفر در این کشور به این بیماری مبتلا می شوند.

روش های انتقال

  • انتقال از مادر آلوده به نوزاد در هنگام زایمان.
  • رابطه جنسی بدون کاندوم
  • و…

علائم سوزاک

  • تب
  • درد هنگام ادرار کردن
  • افزایش خروجی ادرار
  • دیدن خون در مجاری ادرار
  • ترشح غیر طبیعی از آلت تناسلی یا واژن

علت این بیماری چیست؟

علت این بیماری نایسریا گونوره، نوعی باکتری است که می تواند به سرعت در غشاهای مخاطی تکثیر شود. این باکتری در محیط گرم و مرطوب دستگاه تناسلی از جمله دهانه رحم، رحم و لوله های فالوپ در زنان و مجرای ادرار در مردان و زنان رشد می کند. البته باید بگوییم که باکتری نایسریا سوزاک می تواند در دهان، گلو و همچنین در مقعد رشد کند.

علل، علائم و درمان سوزاک

عوارض درمعدم وجود این بیماری در زنان

سوزاک درمان نشده در زنان می تواند به رحم، لوله های فالوپ و تخمدان ها منتقل شده و آنها را آلوده کند. این می تواند منجر به زخم ها و التهاب های دردناک به نام بیماری التهابی لگن (PID) شود که می تواند باعث ناباروری و حاملگی خارج از رحم شود.

درمان چیست؟

درمان سوزاک برای مردان و زنان یکسان است و اکثر پزشکان آنتی بیوتیک را برای درمان توصیه می کنند. روش قدیمی درمان سوزاک استفاده از آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین و تتراسایکلین است. اما امروزه به دلیل افزایش مقاومت به داروهای قدیمی، از آنتی بیوتیک های جدیدتری مانند سفتریاکسون استفاده می شود.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
ادامه مطلب  عوارض رابطه جنسی در دوران قاعدگی آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *