طریقه مصرف قرص تاخیری برای زود انزالی آپدیت ۱۴۰۳

مشکلات جنسی بین زوجین بیش از ۵۰ درصد طلاق ها را تشکیل می دهد. یکی از مهمترین اختلالات جنسی مربوط به انزال زودرس در مردان؛ بنابراین گفته می شود ۱۵ تا ۳۰ درصد مردان به طور جدی با مشکل زود انزالی مواجه هستند. برای بهبود مشکل زود انزالی با در نظر گرفتن علت آن، راه حل های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از قرص های تاخیری است. اگرچه این قرص انواع مختلف و ترکیبات متفاوتی دارد، اما روش مصرف قرص های تاخیری معمولا یکسان است. در این صورت در این مقاله مجله اینترنتی داروخانه سبز مثبت اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آنچه در این مقاله می خوانیم

چه زمانی مرد دچار انزال زودرس می شود؟

انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که مرد در حین رابطه جنسی زودتر از حد انتظار خود یا شریک زندگی اش به ارگاسم می رسد و انزال می کند. آمارها نشان می دهد که از هر ۳ مرد ۱ نفر در دوره ای از زندگی خود دچار انزال زودرس شده است. طبق تعریفی دیگر، اگر مردی در حین رابطه جنسی کمتر از ۱ دقیقه انزال داشته باشد و نتواند انزال خود را به تاخیر بیندازد، می توان گفت که زود انزالی دارد. اگر این مشکل همیشه یا تقریباً اکثر اوقات وجود داشته باشد، فرد در رابطه جنسی مشکل جدی دارد و باید برای درمان آن اقدام کند.

علت زود انزالی می تواند ریشه در عوامل جسمی و روانی داشته باشد. پزشک با معاینه و آزمایشات می تواند تشخیص دهد که آیا انزال زودرس با مشکلات بیولوژیکی مرتبط است یا خیر. در هر صورت معمولاً از قرص های تاخیری برای درمان زود انزالی استفاده می شود. در مواردی که مشکل زود انزالی خیلی جدی نیست حتی با خرید اسپری تاخیری تا حد زیادی می توان مشکل را برطرف کرد. همچنین تکنیک های ورزشی موثری وجود دارد که می توان از آنها برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده کرد.

به تعویق انداختن تبلت ها

درمان زود انزالی با قرص های تاخیری

درمان دارویی برای انزال زودرس ممکن است شامل استفاده از اسپری تاخیری یا قرص تاخیری باشد. قبل از اینکه نحوه مصرف قرص تاخیری را بررسی کنیم، انواع مختلف آن را به شما معرفی می کنیم و سپس نحوه مصرف آن را ذکر می کنیم. طبق تجویز پزشک، برخی از این داروها باید هر روز مصرف شوند و برخی دیگر فقط در صورت نیاز:

داروهای ضد افسردگی برای درمان زود انزالی

تاخیر در انزال در واقع یکی از عوارض جانبی برخی از داروهای ضد افسردگی است. معمولاً برای این منظور از مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، از جمله اسیتالوپرام، سرترالین، پاروکستین یا فلوکستین استفاده می‌شود. در ایالات متحده، اثر پاروکستین بیشتر از سایر انواع این داروها تخمین زده می شود. قرص های ذکر شده معمولا ۵ تا ۱۰ روز طول می کشد تا اثر خود را نشان دهند، اما ۳ تا ۴ هفته طول می کشد تا اثر کامل آنها را مشاهده کنید. اگر SSRI ها نتوانند انزال را به تاخیر بیندازند، پزشک ممکن است کلومیپرامین (Anafranil) ضد افسردگی سه حلقه ای را تجویز کند.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

نحوه مصرف قرص تاخیری ضد افسردگی

داروهای SSRI مانند پاروکستین باید یک بار در روز (۱۰ میلی گرم) استفاده شود. البته مقدار دقیق آن را پزشک تعیین می کند و دوز مصرفی که گفتیم عمومی است. بنا به صلاحدید پزشک ممکن است مصرف این داروها را با دوز کم شروع کرده و به تدریج دوز را افزایش دهد. این داروها به طور خاص بر مغز تأثیر می گذارند و میزان سروتونین را در بدن افزایش می دهند.

استفاده از مسکن ها برای درمان زود انزالی

ترامادول دارویی است که معمولا برای تسکین درد استفاده می شود. تاخیر در انزال می تواند یکی از عوارض قرص تاخیری ترامادول باشد. این قرص ممکن است عوارض جانبی دیگری مانند حالت تهوع، سردرد، خواب آلودگی و سرگیجه داشته باشد. ترامادول معمولا زمانی تجویز می شود که SSRI ها موثر نباشند. توجه داشته باشید که روش قرص تاخیری ترامادول نباید در ترکیب با SSRI ها استفاده شود.

مصرف قرص های تاخیری

نحوه مصرف قرص ترامادول برای درمان زود انزالی

مصرف طولانی مدت ترامادول می تواند منجر به اعتیاد شود، بنابراین هرگز نباید بدون تجویز پزشک از آن استفاده کرد. ترامادول ۲۰۰ معمولا برای بهبود انزال زودرس استفاده می شود. نیمه عمر دفع این دارو ۵ تا ۷ ساعت است. این قرص در دوزهای دیگر مانند ۵۰ میلی گرم موجود است که طبق توصیه پزشک باید ۲ تا ۴ ساعت قبل از مقاربت استفاده شود.

مهارکننده های فسفودی استراز ۵ برای درمان انزال زودرس

برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان اختلال نعوظ نیز ممکن است در بهبود انزال زودرس موثر باشند. این داروها شامل سیلدنافیل (ویاگرا)، تادافیل یا واردنافیل هستند. این نوع داروها ممکن است در به تاخیر انداختن انزال همراه با SSRI ها بهتر عمل کنند.

نحوه مصرف قرص های تاخیری رهش ۵ مهارکننده فسفودی استراز

قرص هایی مانند ویاگرا را معمولا باید ۱ ساعت قبل از رابطه جنسی در دوز ۲۵ تا ۵۰ میلی گرم مصرف کنید. بیش از ۱۰۰ میلی گرم در روز از این قرص نباید استفاده شود. اگر این نوع قرص ها ۴ ساعت قبل از آمیزش استفاده شوند، می توانند تاثیر مطلوبی در انزال داشته باشند.

استفاده از قرص های گیاهی برای درمان زود انزالی

داروهایی که در قسمت های قبلی این مقاله به آنها اشاره کردیم باید با نسخه پزشک مصرف شوند و حتی فروش آنها در داروخانه ها بدون نسخه پزشک ممنوع است. اما قرص های تاخیری نیز در داروخانه ها وجود دارد که می توان آنها را بدون نسخه خریداری کرد. مواد تشکیل دهنده این قرص ها بیشتر گیاهی و فاقد مواد شیمیایی است. از معروف ترین این قرص ها می توان به قرص Diane Pause Plus شرکت Diane Pharma اشاره کرد که در آن از مهر هندی و ساپونین استفاده شده است.

دایان مکث پلاس

خرید کپسول دایان مکست پلاس

روش مصرف قرص تاخیری کاملاً به نوع و ترکیبات موجود در آن بستگی دارد. توصیه می کنیم ابتدا به نسخه پزشک توجه کنید و سپس دستورالعمل روی بسته بندی محصول را به دقت مطالعه کنید. مقدار مصرف روزانه و تعداد دفعات مصرف در قرص های مختلف ممکن است متفاوت باشد. یعنی ممکن است یک قرص دو بار در روز و قرص دیگر فقط یک بار در روز نیاز باشد. بنابراین نمی توان قانون کلی در مورد نحوه مصرف قرص تاخیری ارائه داد.

بهترین زمان برای استفاده از قرص تاخیری

همانطور که گفته شد قرص های تاخیری انواع مختلفی دارند و بهتر است بهترین زمان مصرف آنها را از پزشک معالج تعیین کنید. برخی از قرص های تاخیری ممکن است لازم باشد ۵ دقیقه قبل از مقاربت و برخی دیگر ۲ ساعت قبل از آن مصرف شوند. برای کاهش عوارض ناشی از قرص های تاخیری، ترجیحاً همراه با غذا و ۲ لیوان آب مصرف شود.

آخرین کلمه

در این مقاله به بررسی روش مصرف انواع قرص های تاخیری پرداختیم. این نوع قرص ها بهتر است زیر نظر پزشک مصرف شوند، بنابراین مقدار و نحوه مصرف باید توسط پزشک تعیین شود. معمولاً توصیه می شود مصرف قرص تاخیری را با دوز کم شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. برای درمان زود انزالی می توان از راه حل های دیگری نیز استفاده کرد که مشاوره با متخصص جنسی شما را از همه آنها آگاه می کند.

ادامه مطلب  بهترین مارک ژل تاخیری کدام است؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

عمل پانکچر چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

طب سوزنی که به عنوان جراحی تخمک گذاری نیز شناخته می شود، یک روش جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *