ساختار بدنی خانم ها به لحاظ جنسی آپدیت ۱۴۰۳

ساختار بدن زنان، مانند مردان، دارای ویژگی های جنسی منحصر به فرد است. دستگاه تناسلی، اندازه لگن، رشد سینه و غیره. یکی از واضح ترین چیزهایی است که اکثر ما در مورد آناتومی و ساختار بدن زنان در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین کافه نیوز می دانیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

یک نکته واضح در کاهش وزن

توده عضلانی مردان ۵۰ درصد بیشتر از زنان است. به این معنا که زنی که هم اندازه مردان است تنها ۷۰ درصد از قدرت عضلانی خود را دارد، این امر باعث می شود کاهش وزن برای زنان دشوارتر از مردان باشد.

اندازه باسن

اندازه لگن یکی از بارزترین مشخصه هایی است که حتی با سونوگرافی نیز منجر به تشخیص جنسیت نوزادان می شود. باسن پهن تر برای بارداری و زایمان نکته ای است که همه ما با آن آشنا هستیم. لازم به ذکر است که به طور کلی لگن زنان کوتاه تر و پهن تر و ورودی لگن در زنان بازتر است. همچنین سوراخ انسداد در نرها بیضی شکل و در ماده ها مثلثی شکل است و استخوان خارجی در لگن زن پهن تر است.

اجزای دستگاه تناسلی زنان

دستگاه تناسلی زنان شامل فرج، واژن، پرده بکارت، رحم، لوله های فالوپ و تخمدان ها است.

فرج

فرج قسمت خارجی دستگاه تناسلی زنان است که از بیرون بدن دیده می شود و به شکل الماس بین پاها قرار دارد. در دخترانی که رابطه جنسی نداشته اند، قسمت اعظم خروجی واژن توسط لایه نازکی به نام پرده بکارت پوشیده شده است.


پرده بكارت

پرده بکارت ورقه ای نازک درست در پشت لب های کوچک است و دهانه واژن را می پوشاند. منافذی در پرده بکارت برای خروج خون قاعدگی وجود دارد. منافذ پرده پرده بکارت در افراد مختلف اندازه و شکل متفاوتی دارد و ویژگی های آن تعیین کننده باکره بودن یا نبودن فرد است.

واژن

واژن یک لوله عضلانی است که از فرج خارج از بدن تا رحم داخل بدن امتداد دارد. طول واژن در زنان بالغ ۱۲-۸ سانتی متر است. این عضو دارای یک دیواره عضلانی است که می تواند منقبض یا منبسط شود. واژن در قسمت داخلی بدن به رحم متصل است. این اتصال از طریق دهانه رحم انجام می شود که دیواره ای محکم و ضخیم دارد و خروجی آن بسیار کوچک است. در طول زایمان، دهانه رحم گشاد می شود و به نوزاد اجازه می دهد تا از رحم خارج شود.

رحم

رحم در ناحیه لگن قرار دارد و وظیفه اصلی آن حمایت و تغذیه جنین در حال رشد در دوران بارداری است. رحم دارای دیواره های عضلانی ضخیم است. باید گفت که این ماهیچه ها قوی ترین ماهیچه های بدن زن هستند و انقباض این ماهیچه ها در هنگام زایمان بسیار شدید است و باعث بیرون آمدن نوزاد می شود.

لوله های فالوپ

در دو گوشه بالای رحم لوله های فالوپ قرار دارند که رحم را به تخمدان ها متصل می کنند. لوله های فالوپ قیفی شکل هستند و تخمدان را می پوشانند، اما به طور کامل به آن متصل نیستند. سمت قیف با حرکات خود در حین تخمک گذاری، تخمک را از تخمدان به سمت لوله فالوپ هدایت می کند و با حرکات دیواره عضلانی تخمک را به سمت رحم هل می دهد.

تخمدان ها

تخمدان ها یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ بدن زن قرار دارند و حاوی هزاران تخم هستند که هر ماه پس از بلوغ و قاعدگی یک تخمک آزاد می کنند. این تخمک از طریق لوله های فالوپ به سمت رحم می رود و اگر از این طریق با اسپرم برخورد کند، تخمکی تشکیل می شود که می تواند باعث بارداری شود.

ادامه مطلب  یائسگی در مردان به چه معناست؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *