ساختار بدنی آقایان به لحاظ جنسی آپدیت ۱۴۰۳

ساختار بدن مردان در رابطه با جنسیت به تمام تفاوت های جسمی و جنسی آنها با جنس مخالف خود اشاره دارد. زنان تفاوت های اصلی در شکل آلت تناسلی و نحوه مراقبت بدن از اندام تناسلی است.

ساختار بدن مردان از نظر جنسی شامل آلت تناسلی، کیسه بیضه و دو بیضه است.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ظاهر آلت تناسلی مردانه از چند قسمت تشکیل شده است

قسمتی از تنه و سر که شامل سوراخی برای خروج اسپرم است. تمام طول آلت تناسلی مرد با پوست شل پوشیده شده است. سر و قسمت پایین آلت تناسلی دارای رشته های عصبی است که به شدت به تحریکات جنسی حساس هستند.

در حالت طبیعی، آلت تناسلی مرد شل شده و جلوی کیسه بیضه آویزان می شود، در هنگام تحریک و برانگیختگی جنسی، جهت و ابعاد آلت مردانه تغییر می کند. در این حالت آلت مرد سفت می شود. علت اصلی سفتی آلت تناسلی مردانه، ورود خون به آلت تناسلی است.

بیضه ها

بیضه ها در کیسه بیضه آویزان هستند و اپیدیدیم در بالا و پشت هر بیضه قرار دارد. کیسه بیضه به عنوان یک سیستم کنترل دما برای بیضه ها عمل می کند. برای اینکه اسپرم رشد طبیعی داشته باشد، دمای بیضه ها باید کمی کمتر از دمای بدن باشد.

بیضه ها مسئول تولید اسپرم و تستوسترون هستند. داخل بیضه هایک یک توده مارپیچی از لوله ها به نام لوله های منی ساز وجود دارد. این لوله ها وظیفه تولید اسپرم را بر عهده دارند.

ساختار بدن مرد در رابطه با جنسیت شامل اندام های داخلی در دستگاه تناسلی است که عبارتند از:

ساختار فیزیکی مردان در رابطه با جنسیت

اپیدیدیم یک لوله مارپیچی است و به لوله دیگری به نام مجرای دفران متصل می شود.

انتهای بالایی مجرای نر به کانال زهکشی کیسه منی متصل است. این دو مجرا با هم مجرای انزال را تشکیل می دهند. دو مجرای انزالی از دو طرف وارد مجرای ادرار می شوند. مجرای ادرار در این قسمت توسط پروستات احاطه شده است و پس از آن مجرای ادرار توسط آلت تناسلی به خارج از بدن متصل می شود.

ساختار فیزیکی مردان در رابطه با جنسیت

پروستات

پروستات تقریباً به اندازه یک گردو است که در زیر مثانه و جلوی راست روده قرار دارد. این غده به برداشتن مقدار باقیمانده اسپرم کمک می کند و وظیفه تغذیه اسپرم را نیز بر عهده دارد. مجرای ادرار که در هنگام ارگاسم اسپرم را از بدن خارج می کند، از قسمت مرکزی پروستات عبور می کند.

ادامه مطلب  مشخصات روی بسته کاندوم چه اطلاعاتی به ما می دهد؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *