رابطه مقعدی و خطر ابتلا به بیماری های گوناگون آپدیت ۱۴۰۳

اگرچه رابطه جنسی مقعدی موضوعی تابو است و کمتر مورد بحث قرار گرفته است، اما با این وجود، فعالیت جنسی از این طریق در سراسر جهان و حتی در کشور ما در حال افزایش است، زیرا زوج های بیشتری حتی گاهی اوقات این نوع رابطه جنسی را ترجیح می دهند. خطرات، منافع و استراتژی مناسب در این مورد اهمیت بیشتری پیدا می کند. پس در این مقاله مجله اینترنتی داروخانه سبز سبز با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

نظر اسلام در این مورد

شرعاً رابطه مقعدی در صورت رضایت زن مکروه است و در صورت عدم رضایت زن حرام است و هرگز نباید این رابطه شرعاً انجام شود. در واقع، رابطه مقعدی سالم نمی تواند به اندازه رابطه جنسی واژینال ایمن باشد.

چرا رابطه مقعدی بین برخی از مردان محبوب است؟

بخش عمده تغییر ذائقه و علاقه مردان به جنس عقب به دلیل تغییر رویه ای است که در فیلم های پورنو مشاهده می کنیم.

امروزه در بیشتر فیلم های پورنو سکس مقعدی نیز نمایش داده می شود و بسیاری از مردانی که این فیلم ها را تماشا می کنند به اشتباه فکر می کنند که زنان از رابطه مقعدی لذت می برند و حتی راضی هستند!

رابطه مقعدی و خطر ابتلا به بیماری های مختلف

بسیاری از مردانی که در این مورد به پزشک یا مشاور مراجعه می کنند، معتقدند چون همسرشان هرگز رابطه جنسی را از پشت امتحان نکرده و نمی داند چقدر لذت دارد، با آن موافق نیست!

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

چند دلیل دیگر برای این علاقه در مردان

  • به طور کلی، هر چیزی که از نظر فرهنگی ممنوع است برای مردان جذابیت جنسی بیشتری دارد
  • اکثر مردان تنوع در روابط جنسی را دوست دارند
  • معمولا مقعد باریکتر از واژن است و مردان آن را بیشتر دوست دارند
  • نیازی به کاندوم و روش های پیشگیری نیست
  • امکان ایستادن
  • و…

چند نکته که باید بدانید

  • تنها ۲ درصد از زنان ممکن است به این نوع رابطه علاقه مند باشند.
  • طبق آمار ارائه شده توسط مجله پزشکی جنسی، ۳۶ درصد از زنان حداقل یک بار در زندگی خود رابطه جنسی از پشت را تجربه می کنند.
  • بخشی از درد در هنگام آمیزش مقعدی ناشی از کشیدگی عضلات اطراف مقعد و انتهای روده سمت راست در زنان است و بخشی دیگر روانی است.
  • آهسته نفوذ در کاهش این درد و حتی گاهی اوقات از بین بردن کامل آن تاثیر بسزایی دارد.
  • رسیدن به ارگاسم فقط از این طریق ممکن نیست!رابطه مقعدی و خطر ابتلا به بیماری های مختلف

عوارض عمده رابطه مقعدی

  • خون ریزی
  • درد شدید
  • ضربه روحی شدید
  • بیزاری از رابطه جنسی
  • سرطان روده بزرگ
  • بی اختیاری مدفوع
  • انتقال ایدز
  • بیماری های عفونی
  • و…

آمار چطوره؟

بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری ها (CDC)، رابطه مقعدی در میان زوج های زیر ۴۵ سال محبوبیت بیشتری دارد. در واقع، در یک نظرسنجی ملی، ۳۶ درصد از زنان و ۴۴ درصد از مردان گزارش دادند که با شریک زندگی خود رابطه مقعدی داشته اند.

در ابتدا ممکن است به نظر برسد که آمیزش مقعدی فقط با آلت مرد انجام می شود، در حالی که موضوع تماس مقعدی با انگشتان، زبان، اسباب بازی های جنسی و غیره است. نیز امکان پذیر است و قابل بررسی است.

مانند هر فعالیت جنسی، رابطه مقعدی ذاتاً خطرناک نیست. این به سادگی نیاز به برنامه ریزی، آمادگی و ارتباط بیشتری نسبت به سایر اشکال فعالیت جنسی دارد. ایمنی در هنگام رابطه جنسی باید اولویت اول باشد.

سه نکته مهم را باید در نظر داشت

  1. بر خلاف واژن، مقعد فاقد روان کننده است

واژن یک پدیده طبیعی است زمانی که زن تحریک می شود، واژن روان کننده خود را برای رابطه جنسی فراهم می کند. بر خلاف واژن، مقعد به هیچ وجه این عملکرد را ندارد و نفوذ در آن بدون روانکاری می تواند باعث پاره شدن بافت ظریف داخل عضله و ایجاد درد شدید شود.

رابطه مقعدی و خطر ابتلا به بیماری های مختلف

  1. رابطه مقعدی احتمال انتقال عفونت، ویروس یا باکتری را بین همسران افزایش می دهد. حتی دو شریک که عفونت های مقاربتی (STIs) ندارند، می توانند باکتری ها را از طریق پوست به یکدیگر منتقل کنند.
  2. اگر می خواهید هم رابطه جنسی واژینال و مقعدی داشته باشید، نباید از کاندوم استفاده کنید. اگر می خواهید رابطه مقعدی را به واژینال تبدیل کنید، باید کاندوم را عوض کنید، در غیر این صورت به احتمال زیاد زن آسیب های جبران ناپذیری را متحمل خواهد شد.

هنگام انجام این نوع آمیزش، حداقل موارد زیر را رعایت کنید تا آسیب به حداقل برسد

  1. قبل از رابطه جنسی مقعدی، باید مطمئن شوید که روده هایتان خالی است، سپس دوش بگیرید و محل را با صابون آنتی باکتریال کاملا تمیز کنید. از آنجایی که در این ناحیه چربی کمتری وجود دارد و مقعد خاصیت ارتجاعی کمتری دارد، بهتر است برای جلوگیری از عفونت، این ناحیه را کمی خیس کنید.
  2. قبل از شروع، مطمئن شوید که انگشتانتان به خوبی روغن کاری شده اند. می توانید از روان کننده های مخصوص استفاده کنید. انگشت خود را به آرامی وارد کنید. مراقب باشید به شریک زندگی خود فشار نیاورید تا او را راحت کنید.
  3. وقتی انگشت شما وارد مقعد شد، دیواره آن را به آرامی ماساژ دهید تا عضلات این ناحیه به تدریج شل شوند و مقعد برای ورود عضو آماده شود. زمانی که احساس کردید مقعد کاملا شل شده و هر دو طرف آماده هستند، مقدار زیادی روان کننده روی آلت تناسلی بریزید و سر آن را به آرامی وارد مقعد کنید.
  4. با توجه به درد شدیدی که رابطه مقعدی برای طرف مقابل ایجاد می کند، بوسیدن، نوازش و ابراز محبت نقش زیادی در کاهش درد و ایجاد لذت از این نوع رابطه جنسی دارد.
  5. به خاطر داشته باشید که هرگز در پایان رابطه جنسی به طور ناگهانی آلت تناسلی خود را از مقعد بیرون نکشید، زیرا این کار باعث ایجاد درد شدید برای همسرتان می شود.
  6. بعد از رابطه مقعدی دست های خود را کاملا تمیز کنید. به یاد داشته باشید که قبل از شستشوی کامل، هرگز انگشت یا آلت تناسلی خود را وارد واژن همسرتان نکنید. زیرا احتمال انتقال عفونت از مقعد به واژن وجود دارد.
ادامه مطلب  آیا زگیل تناسلی همان تبخال تناسلی است؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *