دلایل ایجاد و راه های درمان زود انزالی چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

همه ما می دانیم که یک رابطه جنسی سالم و دلپذیر یکی از دلایل مهم ثبات زندگی مشترک است. یک رابطه جنسی طبیعی و موفق رابطه ای است که در آن هر دو طرف به اوج لذت جنسی خود می رسند. اما در این میان تخلفاتی وجود دارد که می تواند این تجربه شیرین را به کام بسیاری از زوج های جوان تلخ کند و در نتیجه ایجاد نارضایتی جنسی، زندگی مشترک آنها را از هم بپاشد. یکی از این اختلالات جنسی که امروزه بسیار شایع است، انزال زودرس در مردان است. اگرچه در سال های اخیر انزال زودرس به راحتی قابل درمان است، اما متاسفانه هنوز زوج هایی هستند که آگاهی کافی از علل و روش های درمان ندارند. اگر علاقه مند هستید بدانید زود انزالی چیست و اطلاعات بیشتری کسب کنید سپس در این مقاله از مجله داروخانه اینترنتی کافه نیوز با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

سکس کامل

بر کسی پوشیده نیست که رابطه جنسی به عنوان یک میل غریزی برای پیوند با یک معشوق شناخته می شود. رسیدن به اوج لذت جنسی و احساس رضایت بعد از هر رابطه از اهمیت بالایی در زندگی خانوادگی برخوردار است. به گونه ای که نارضایتی یکی از طرفین از رابطه جنسی با افسردگی، خیانت و طلاق ارتباط تنگاتنگی دارد.

جالب است بدانید که شیمی الکتریکی خاصی بین زوجین وجود دارد مانند بو، لامسه، سبک بوسیدن و صدا که مخصوص آنهاست. اما می توان یک تعریف کلی از رابطه جنسی موفق داشت. در یک رابطه جنسی معمولی و موفق، زوج‌ها از با هم بودن به اندازه‌ای لذت می‌برند که پس از عشق ورزیدن و لمس زوج، ابتدا زن به اوج لذت جنسی می‌رسد و سپس مرد به اوج لذت جنسی خود می‌رسد و انزال در مرد اتفاق می‌افتد.

علل و راه های درمان زود انزالی چیست؟

اما چه عواملی منجر به نارضایتی در رابطه جنسی می شود؟ عوامل زیادی در نارضایتی جنسی دخیل هستند که از جمله آنها می توان به سردی و بی میلی زن یا مرد، عدم درک تفاوت های جنسی خود، نارضایتی از بدن طرف مقابل و البته مهمترین آنها اشاره کرد. انزال زودرس است

رابطه جنسی موفق و ایده آل چقدر طول می کشد؟

پاسخ به این سوال رایج کمی دشوار به نظر می رسد، زیرا رابطه جنسی و رضایت از آن بسیار شخصی و شخصی است. اما تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده است و نتایج آنها می تواند تقریباً مدت زمان رابطه جنسی ایده آل را تخمین بزند. جالب است بدانید که طبق تحقیقات علمی انجام شده توسط متخصصان سکس در سراسر جهان در مورد این مهم، تماس جنسی لذت بخش بین هشت تا ۳۰ دقیقه به طول می انجامد و بدون شک این بازه زمانی بین زوجین بسته به فیزیک و جسم و بدن آنها متفاوت است. نیازهای روانی بسیاری از زوج هایی که رابطه جنسی کوتاه مدتی را تجربه کرده اند از آن به عنوان یک ضربه ناخوشایند و ناخوشایند یاد می کنند.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

با تمام این تفاسیر البته باید اضافه کرد که بدون شک به رابطه ای که یک ساعت یا بیشتر طول می کشد، رابطه جنسی طبیعی نمی گویند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که باعث ناراحتی و نارضایتی جنسی زن می شود انزال زودرس است. اما زود انزالی چیست؟ چه عواملی در انزال زودرس دخیل هستند؟ آیا درمانی برای این بیماری وجود دارد؟

انزال زودرس چیست؟

قبل از اینکه تعریفی از انزال زودرس ارائه دهید، بهتر است بدانید که انزال، بیرون ریختن اسپرم از آلت تناسلی مرد است. این عمل در هنگام رابطه جنسی یا خودارضایی با بمباران پیام های عصبی از اعصاب آلت تناسلی مرد زمانی که او به اوج لذت جنسی خود می رسد انجام می شود. اما می گویند زود انزالی چه زمانی اتفاق افتاده است؟

انزال زودرس یا شل شدن کمر یک اختلال جنسی شایع است که در آن مرد قبل از رابطه جنسی به سرعت سیر می شود و اسپرم از بدن او خارج می شود و او نمی تواند به رابطه جنسی ادامه دهد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم در رابطه جنسی ابتدا زن باید به ارگاسم برسد و سپس انزال برای مرد اتفاق می افتد. اگر مرد زمان مناسبی برای انزال نداشته باشد و قبل از زن به اوج لذت جنسی و انزال برسد، زیرا بعد از انزال نعوظ مرد (سخت شدن آلت مرد) از بین می رود، بدون شک برای زن بعید است. زن برای رسیدن به ارگاسم این روندی که ذکر کردیم منجر به ماشینی شدن رابطه جنسی می شود و طبیعتا لذت و رضایت جنسی در این رابطه کم رنگ می شود.

علل و راه های درمان زود انزالی چیست؟

علل زود انزالی چیست؟

خوب است بدانید که علل زود انزالی به دو دسته روانی و بیولوژیکی تقسیم می شود، اما علل اصلی زود انزالی هنوز ناشناخته است. البته باید بگوییم که در دهه های اخیر محققان اورولوژی و روابط جنسی به نتایج خوبی در این زمینه دست یافته اند که در زیر به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

علل روانی زود انزالی

  • تجربه جنسی اولیه یا به عبارت دیگر شروع رابطه جنسی در سنین بسیار پایین.
  • خشونت جنسی و تجاوز جنسی (یعنی شخصی که خاطره تجاوز یا خشونت جنسی را با خود به همراه دارد)
  • او استرس داشت و نگران زود انزالی بود که یکی از علل روانی زود انزالی است.
  • مشکلات عاطفی بین زن و مرد.

علل بیولوژیکی زود انزالی چیست؟

  • مشکلات هورمونی
  • مشکلات ارثی
  • مصرف برخی داروها
  • سطوح غیر طبیعی انتقال دهنده های عصبی در مغز
  • التهاب و عفونت دستگاه ادراری یا پروستات

تأثیر انزال زودرس بر روابط همسران

ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که اختلال در عملکرد جنسی و نارضایتی یکی از مهم ترین عوامل طلاق است. به گفته کارشناسان حقوقی بیش از ۵۰ درصد طلاق های سال های اخیر ناشی از این اختلالات است. رابطه جنسی زن و مرد بر خلاف برخی تفکرات، نه تنها یک رابطه شهوانی و شهوانی است، بلکه یک رابطه عاطفی عمیق و یا به عبارتی نوعی پیش بازی بین آنهاست. همانطور که می دانید رابطه جنسی سالم بین زوجین باعث تقویت عزت نفس طرفین می شود، استرس و تنشی که در طول روز با آن دست و پنجه نرم می کنیم را از بین می برد و باعث افزایش عشق و صمیمیت بین آنها می شود. اما متأسفانه نقطه مقابلی برای نکات ذکر شده وجود دارد.

یعنی زمانی که زوجین از یک اختلال جنسی مانند انزال زودرس رنج می برند، رابطه عاطفی آنها به شدت تحت تاثیر این مشکل قرار می گیرد. همانطور که قبلا ذکر شد، انزال زودرس و عدم رضایت جنسی باعث افسردگی، استرس، اعتیاد و بی میلی به امور عادی زندگی و ناامیدی دو طرف می شود، آرامش و شیرینی زندگی آنها را از بین برده است و در بسیاری از موارد که درک درستی برای آنها وجود ندارد. برای انزال زودرس و منجر به جدایی عاطفی، خیانت و در نهایت طلاق شده است.

علل و راه های درمان زود انزالی چیست؟

درمان زود انزالی چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، دو عامل روانی و بیولوژیکی می توانند در انزال زودرس نقش داشته باشند. اگرچه بسیاری از مردان از صحبت کردن در مورد آن احساس ناراحتی می کنند، انزال زودرس یک بیماری شایع و قابل درمان است. داروها، مشاوره و تکنیک‌های جنسی که باعث انقباض انزالی می‌شوند – یا ترکیبی از آنها – می‌توانند به مردان و همسرانشان در بهبود روابط جنسی کمک کنند. خوشبختانه در سال های اخیر علم پزشکی و روانشناسی به راهکارهای زیادی برای درمان زود انزالی دست یافته است. تکنیک های مختلفی توسط درمانگران جنسی توصیه شده است که درمان را آسان تر کرده است، به ویژه برای آن دسته از مردان خجالتی که از درمان انزال زودرس اجتناب کرده اند.

البته درمان دارویی و در برخی موارد جراحی در موارد خاص راه حل مهمی محسوب می شود. خبر خوب این است که تحقیقات نشان می دهد که اکثر مردان مبتلا به انزال زودرس توانسته اند به تنهایی یا با کمک شریک جنسی خود این مشکل را مدیریت کنند و تنها افرادی که مشکلات جسمی خاصی داشته اند نیاز به درمان پزشکی یا جراحی داشته اند. همچنین این گروه به طور کامل بهبود یافتند.

یک مکمل تقویت کننده جنسی بخرید

آخرین کلمه

می دانیم که رابطه جنسی در واقع یک معاشقه جنسی و عاطفی بین زن و مرد است و زمانی که طرفین به اوج لذت جنسی خود می رسند و احساس رضایت جنسی را تجربه می کنند، صمیمیت و عشق بین زوجین افزایش می یابد. از طرفی اختلالات جنسی یا زود انزالی هم بر مردان و هم بر همسرانشان تأثیرات منفی بسیاری دارد که در بسیاری از موارد منجر به جدایی عاطفی و طلاق می شود. ما می دانیم که عوامل مختلفی در این اختلال نقش دارند و باید در هنگام درمان به همه موارد توجه کنیم.

بهتر است بدانید زمانی درمان موثر است که علت اصلی اختلال انزال یا زود انزالی مشخص شود و افراد آن را جدی بگیرند. همچنین لازم به ذکر است که یکی از عوامل مهمی که به طور مکرر روند بهبودی را بهبود می بخشد، درک صحیح شریک زندگی، همدلی و ارتباط او با مرد یا معشوق است.

ادامه مطلب  آیا عمل وازکتومی برگشت پذیر است؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

عمل پانکچر چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

طب سوزنی که به عنوان جراحی تخمک گذاری نیز شناخته می شود، یک روش جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *