درباره اختلال ارگاسم یا همان آنورگاسمی چیزی می دانید؟ آپدیت ۱۴۰۳

اختلال عملکرد ارگانیک وضعیتی است که زمانی رخ می دهد که فردی برای رسیدن به ارگاسم مشکل داشته باشد. این مشکل می تواند حتی زمانی که خانم ها از نظر جنسی تحریک می شوند و تحریکات جنسی کافی وجود دارد نیز رخ دهد! هنگامی که این بیماری در زنان رخ می دهد، به آن اختلال ارگاسم زنانه می گویند. مردان نیز ممکن است دچار اختلال ارگاسم شوند، اما این مشکل در مردان بسیار نادر است!

در این مقاله مجله اینترنتی داروخانه سبز مثبت با ما در مورد تمام مسائل مربوط به ارگاسم همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ارگاسم چیست؟

ارگاسم یک احساس شدید در هنگام تحریک جنسی است. افراد مختلف ممکن است شدت، مدت و فرکانس متفاوتی داشته باشند. ارگاسم می تواند با تحریک جنسی کم اتفاق بیفتد، اما گاهی اوقات برای رسیدن به آن نقطه به تحریک بیشتری نیاز است.

آیا در مورد اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی چیزی می دانید؟

بسیاری از زنان با شریک جنسی حتی پس از تحریک جنسی بسیار دشوار می توانند به اوج لذت جنسی برسند. مطالعات نشان می دهد که اختلال ارگاسم ۱۱ تا ۴۱ درصد از زنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

اختلال ارگاسم به عنوان آنورگاسمی یا اختلال ارگاسم زنانه نیز شناخته می شود.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

آنورگاسم بسیار شایع است و از هر پنج زن در سراسر جهان حداقل یک نفر از این عارضه رنج می برد. شدت ارگاسم در زنان متفاوت است و زنان از نظر تعداد ارگاسم یا میزان تحریک لازم برای رسیدن به ارگاسم بسیار متفاوت هستند.

تفاوت رضایت زن و مرد

در مردان رضایت معمولاً با انزال همراه است، بنابراین تشخیص آن آسان است، اما گاهی اوقات تشخیص رضایت در زنان کمی دشوار است. مرحله ارگاسم یا ارگاسم اغلب به عنوان آزاد شدن ناگهانی فشاری که در مرحله برانگیختگی و ارگاسم رخ می دهد درک می شود.

چه چیزی باعث اختلال در ارگاسم می شود؟

علت اصلی اختلال ارگاسم می تواند دشوار باشد. زنان به دلیل عوامل فیزیکی، عاطفی یا روانی می توانند به اوج لذت جنسی برسند. عوامل احتمالی کمک کننده عبارتند از:

  • کهنسال
  • شرایط پزشکی مانند دیابت
  • سابقه جراحی زنان، مانند هیسترکتومی
  • استفاده از برخی داروها، به ویژه مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) برای افسردگی
  • اعتقادات فرهنگی یا مذهبی
  • شرم
  • احساس گناه در مورد لذت بردن از فعالیت جنسی
  • سابقه سوء استفاده جنسی
  • فقدان شرایط روانی مانند افسردگی یا اضطراب
  • استرس عاطفی
  • عزت نفس پایین
  • مشکلات رابطه، مانند تعارضات حل نشده یا عدم اعتماد

گاهی اوقات ترکیبی از این عوامل رسیدن به ارگاسم را دشوار می کند.

علائم فیزیولوژیکی مخصوص ارگاسم یا رضایت زنانه

رضایت خوشایندترین مرحله احساس جنسی است. در مرحله ارگاسم، انقباضات ریتمیک و رفلکس در عضلات کف لگن و اطراف واژن، پرینه و مقعد و همچنین در رحم رخ می دهد. ارگاسم یا رضایت از طریق تأثیر روانی و تأثیر فیزیولوژیکی باعث نزدیکی زوجین می شود. تغییر سریع رنگ لب های فرج، انقباض واژن، رحم و اسفنکتر مقعد، رفع گرفتگی هاله، افزایش شدت نبض واژن و افزایش سطح پرولاکتین از علائم اصلی ارگاسم یا رضایت هستند. در زنان

نشانه های رضایت زن

وقتی خانم ها راضی می شوند، قطر رحم آنها افزایش می یابد و مایع چسبناکی از آن خارج می شود. این مایع اغلب بی رنگ است که باعث سهولت نفوذ آن می شود. در زنان، قسمت داخلی رحم کمی باریک تر می شود، نوک سینه ها کمی سخت تر می شوند.

حالات مختلف

عدم ارگاسم یا آنورگاسمی شرایط مختلفی دارد:

آنورگاسمی اولیه

این وضعیتی است که یک زن هرگز در زندگی خود به ارگاسم نرسیده است!

آنورگاسمی ثانویه

این وضعیت به این معنی است که زن قبلاً ارگاسم را تجربه کرده است، اما اکنون برای رسیدن به آن مشکل دارد.

آنورگاسمی موضعی

این وضعیت به این معنی است که یک زن تنها در شرایط خاصی می تواند ارگاسم را تجربه کند. این عارضه در زنان بسیار شایع است. در واقع، حدود ۸۰ درصد از زنان تنها در نتیجه تحریک کلیتورال ارگاسم را تجربه می کنند.

آنورگاسمی عمومی

این وضعیت به این معنی است که زن در هر موقعیتی نمی تواند به ارگاسم برسد.

علائم اختلال ارگاسم چیست؟

علامت اصلی اختلال ارگاسم ناتوانی در رسیدن به اوج جنسی است. علائم دیگر عبارتند از ارگاسم ارضا نشده و زمان طولانی تر از حد معمول برای رسیدن به اوج لذت.

آیا در مورد اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی چیزی می دانید؟

زنان مبتلا به اختلال ارگاسم می توانند در طول رابطه جنسی یا خودارضایی به اوج لذت برسند.

اختلال ارگاسم چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر فکر می کنید در حال ارگاسم هستید، باید با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. پزشک شما قادر خواهد بود وضعیت شما را تشخیص دهد و یک برنامه درمانی مناسب ارائه دهد. کمک گرفتن از پزشک بهترین راه برای اطمینان از اینکه می توانید از فعالیت جنسی خود در آینده لذت کامل ببرید.

در طول قرار ملاقات، پزشک سوالاتی در مورد سابقه جنسیت شما می پرسد و یک معاینه فیزیکی انجام می دهد. پاسخ‌ها و نتایج آزمایش شما می‌تواند علل زمینه‌ای اختلال ارگاسمی را شناسایی کند و می‌تواند عوامل دیگری را که ممکن است در ایجاد بیماری شما مؤثر باشد، شناسایی کند.

ممکن است پزشک شما را برای درمان بیشتر به متخصص زنان ارجاع دهد. متخصص زنان ممکن است درمان های بیشتری را برای اختلال ارگاسم توصیه کند.

اختلال ارگاسم چگونه درمان می شود؟

درمان اختلال ارگاسم به علت اختلال بستگی دارد. ممکن است لازم باشد:

  • هر گونه شرایط پزشکی زمینه ای را درمان کنید
  • داروهای ضد افسردگی را تغییر دهید
  • درمان شناختی رفتاری (CBT) یا جنسی درمانی را دریافت کنید
  • تحریک فرهنگی را در طول مقاربت افزایش دهید

مشاوره زوجین یکی دیگر از گزینه های درمانی است. یک مشاور به شما و شریک زندگیتان کمک می کند تا هر گونه اختلافی که ممکن است داشته باشید را حل کنید.

در برخی موارد، هورمون استروژن قابل درمان است. استروژن می تواند به افزایش میل جنسی یا حجم جریان خون به اندام تناسلی برای افزایش حساسیت کمک کند. درمان با هورمون های استروژن ممکن است شامل مصرف قرص یا استفاده از ژل بر روی اندام تناسلی باشد. تستوسترون درمانی گزینه دیگری است. با این حال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آن را برای درمان ارگاسم زنان تایید نکرده است.

برخی از محصولات بدون نسخه (OTC) و مکمل های غذایی نیز ممکن است به زنان در ارگاسم کمک کند. روغن های محرک مانند Zestra کلریت را گرم کرده و تحریک را افزایش می دهد.

عوامل روانی مرتبط با ارگاسم زنان چیست؟

سن، تحصیلات، طبقه اجتماعی، مذهب، شخصیت و روابط بین فردی عوامل روانی و اجتماعی هستند که به شدت بر توانایی ارگاسم تأثیر می گذارند.

اختلالات مربوط به دوران کودکی، اختلال در مرحله اجتماعی شدن و وجود تفکر نادرست در مورد رابطه جنسی و نگرش منفی نسبت به لذت جنسی در راس علل روانی آنورگاسمی قرار دارند.

چشم انداز افرادی که ارگاسم دارند چیست؟

ناتوانی در رسیدن به ارگاسم می تواند ناامید کننده باشد و تأثیر منفی بر رابطه شما بگذارد. با این حال، ممکن است با درمان مناسب بتوانید به اوج لذت برسید. مهم است که بدانید شما تنها نیستید، بسیاری از زنان در مقطعی از زندگی خود اختلال ارگاسم را تجربه می کنند.

ادامه مطلب  پروستات چیست و چه کسانی به این بیماری مبتلا می شوند؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *